NOVI ADUT IZ MÜNCHENA

BMW X1 (2022.): treća generacija bavarskog kompaktnog SUV-a kao evolucija i plug-in hibrid

BMW X1 zadržava 3 i 4-cilindarske turbobenzince 1.5 i 2.0 te turbodizelaša 2.0, s 48V blagohibridnom potporom, snage od 143 do 240 KS, s prednjim (sDrive)i 4×4 pogonom (xDrive) te plug-in hibrid sustavne snage 320 KS…

Ilustracija: Magnus Concepts, Autozeitung.de

BMW X1, koji je u prvoj generaciji predstavljen 2009., po izvornoj koncepciji za stražnji pogon (iz kojeg je izveden 4×4), a 2015. je stigao po novom uspješnom konceptu, kojeg je 2015. uveo koncepcijom novog modela BMW 2 Active Tourer – platforma FAAR s poprečno postavljenim motorom i izvorno prednjim pogonom te doplatnim 4×4 (u snažnijim verzijama serijskim)

Model treće generacije, koji se očekuje početkom 2022., u osnovnoj verziji će biti evolucija, ne revolucija, dakle promišljena izvedenica sadašnjeg modela, s dorađenom FAAR platformom, kojoj će udio čelika visoke čvrstoće (HTS) i ultravisoke čvrstoće (UHTS) povećan na rekordnih 54 posto. Dužina će s 445 porasti na 449 cm, širina sa 192 na 186 cm, a visina će se smanjiti sa 160 na 157. Postići će se za kompaktni SUV izvrstan koeficijent otpora zraka od 029. Zadržava se i paleta 3 i 4-cilindarskog turbobenzinskih i turbodizelskih motora 1.5 i 2.0, s tin da otpada 3-cilindarski turbodizelaš 1.5.

Motori će biti u paleti snage od 145 do 240 KS, a najvažniju ulogu kao i dosad će imati verzija X1 18d sDrive, s dvolitrenim turbodizelašem snage 150 KS, koja će dobiti 48V blagohibridnu potporu, koja će smanjiti potrošnju za 5 do 7 posto u usporedbu s dosadašnjim modelom. Velik  će adut biti plug-in-hibridni model, s turbobenzincem 2.0 od 240 KS i elektromotorom os 100 kW što će davati sustavnih 320 KS. Teoretska potrošnja, uz svakodnevno punjenje baterije iznosit će samo 2,1 l/100 km, a samo na struju moći će prijeći 65 km. ,

Priprema se i potpuno električna verzija BMW iX1…