Novinari njemačkog Autozeitung.de usporedili su ugledne kompaktne SUV modele s dizelskim motorom, automatskim mjenjačem: BMW X1 xDrive20d, Hyundai Tucson 2.0 CRDI Allrad 48V, Mazda CX-5 Skyactiv-D 184, Mercedes-Benz GLB 220 d, Volvo XC40 D4 AWD, Volkswagen Tiguan 2.0 TDI SRC 4Motion…
Svih šest je iste koncepcije, s 4-cilindarskim turbodizelašima, svi u 2.0, iznimka je Mazda 2.2, koja je sa 184 KS najslabija, slijedi Hyundai sa 185 KS, a ostali imaju 190 KS. No Mazdin motor ima najveći okretni moment od 445 Nm, a ostali 400 Nm.
Snaga se na sve kotače prenosi automatskim mjenjačem, Mazda sa šest, Volkswagen sa 7 (jedini s dvostrukom spojkom), ostali osam. O solidnosti, a i utjecaju na performanse ‘govori’ realna, izmjerena masa – Mercedes-Benz za vagu donosi 1853 kg, Volkswagen 1832 kg, Volvo 1811 kg, Mazda 1792 kg, Hyundai 1787 kg i BMW 1701 kg.
Zbog toga je i logično što BMW ubrzava najbolje – do 100 km/h za 7,5 s, do 150 km/h za 16,7 s, drugi je Mercedes-Benz – 7,6/16,8 s, treći Volvo – 8,2 s/18,0 s, četvrti Volkswagen – 8,3 s/18,9 s, peta Mazda – 8,3 s/18,7 s i šesti Hyundai – 9,3 s/20,5.s.
Sličan je raspored i po najvećoj brzini: BMW – 219 km/h, Mercedes-Benz – 217 km/h.treći Volkswagen – 212 km/h, četvrti Volvo 211 km/h, peta Mazda – 208 km/h i šesti Hyundai. Zanimljivo, na testu je najštedljiviji bio BMW – 5,6 l, slijede Mercedes-Benz – 5,8 l, Volvo – 6,4 l, Volkswagen – 6,5 l, Hyundai – 7,0 l, Mazda – 7,1 l.
Najbolje koči Mercedes-Benz, pri 100 km/h do zaustavljanja, hladne/vruće kočnice: 34,6/34,5 m, slijede, Volkswagen 36,7/34,5 m, Mazda 36,1/35,1 m, Volvo – 36,1/35,3 m, Volkswagen 36,7/34,5 m i Hyundai 37,4 m/37,0 m.
Na redoslijed usporednog testa utječe i cijena, a najskuplji je (osnovna cijena), neočekivano, Volvo – 46.450 eura, slijede Mercedes-Benz – 44.601 eura, BMW – 42.950 eura, Volkswagen 41.390 eura, Mazda 42.190 eura i Hyundai 41.700 eura.
Redoslijed je…
U svim osnovnim kategorijama, Karoserija, Vozni komfor, Motor/mjenjač pobijedio je Mercedes-Benz, jedino je ‘za dlaku’, u kategoriji Vozna dinamika bolji BMW.
U kategoriji Troškovi/ekologija, prvenstveno zbog najpovoljnije cijene, najbolji je Hyundai, ali to mu nije pomoglo. Konačni je redoslijed:
Mercedes-Benz GLB 220 d … 3073
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI SRC 4Motion … 3034
BMW X1 xDrive20d … 3017
Mazda CX-5 Skyactiv-D 184 … 2935
Volvo XC40 D4 AWD … 2921
Hyundai Tucson 2.0 CRDI Allrad 48V … 2908
ZAKLJUČAK (Elmar Siepen, Autozeitung.de):
U prvom usporednom testu, Mercedes GLB 200 d 4Matic osvojio je niz najviših ocjena, u pogledu prostora, varijabilnosti, udobnosti vožnje, potrošnje goriva i put kočenja. Tako se pokazuje kao pametan SUV, koji tehnički pripada kompaktnoj klasi, ali dimenzijama već teži srednjoj.
Bodove gubi u troškovima, ali sveukupno je najbolji i očekuje ga svijetla budućnost. VW Tiguan 2.0 TDI SCR 4Motion je drugi. U usporedbi sa suparnikom iz Stuttgarta je jeftiniji i okretniji, ali ne može parirati udobnošću ovjesa.
Kao i obično, model iz Münchena igra na kartu dinamičnosti. S gotovo sportskim voznim karakteristikama, BMW X1 xDrive20d zauzima treće mjesto. Mazda CX-5 Skyactiv-D 184 AWD ima razmjerno povoljnu cijenu. Skupa polica osiguranja, grub pogon i osrednji ovjes vraćaju ga na četvrto mjesto.
Petoplasirani Volvo XC40 D4 AWD oduševljava raskošnom sigurnosnom opremom i sofisticiranim motorom. Ali, ima manjak prostora i visoku potrošnju. Crveni fenjer nosi Hyundai Tucson 2.0 CRDi AWD, prvenstveno zbog najlošijih performansi, najveće potrošnje i najdužeg kočnog puta.
Izvor: Autozeitung.de