Brembo je danas predstavio SENSIFY, novi pionirski inteligentni kočioni sustav koji integrira najnapredniji softver temeljen na umjetnoj inteligenciji sa svjetski poznatim komponentama kočnica tvrtke.
SENSIFY kombinira trenutni Brembo proizvodni portfelj čeljusti, diskova i frikcionih materijala s digitalnom tehnologijom i umjetnom inteligencijom kako bi stvorio fleksibilnu i revolucionarnu platformu koja uključuje softver, prediktivne algoritme i upravljanje podacima za digitalnu kontrolu kočionog sustava.
Uz SENSIFY kočioni sustav više nije samo zbroj njegovih dijelova, već ekosustav u kojem umjetna inteligencija i softver igraju aktivnu ulogu. Prikupljanje podataka koristi se za poboljšanje iskustva vozača i omogućuje stalno ažuriranje sustava.
U praksi, to bi trebalo definirati kao brake by-wire sustav (kočenje sa žicom), koji vam je možda poznat iz nekih davnih vremena, primjerice 2005. i Mercedes-Benz E klase koja je imala mnogo problema s ugrđenim Boschevim sustavom. Mercedes-Benz je ubrzo odustao od toga i vratio se standardnim kočnicama.
Bosch je tada pripremio sustav koji je imao klasične hidraulične kočnice, ali i elektroničku vezu između pedale kočnice i samih kočnica. Talijanski proizvođač kočnica Brembo sada najavljuje gotovo potpuno elektrizirani sustav, hidraulički akutatori su smanjeni i reducirani samo za uporabu na prednjim kotačima na vozilima s velikom masom. U Brembu tvrde da će za deset godina sve kočnice premium marki biti by-wire.
Novi proizvod zove se Sensify, a hidrauliku mijenjaju električni motori koji stežu i otpuštaju kočione pločice. Sustav je puno manji i kompaktniji od klasične hidraulike. U odnosu na klasične hidrauličke kočnice put kočenja je kraći za 11 metara pri zaustavljanju od 120 km/h do nule.
Prvi izvještaji govore da je kočenje s novim kočnicama by-wire mnogo uglađenije, da nema vibracija… Također, velika ja prednost efikasnija rekuperacija energije kod električnih vozila.
Foto: Brembo