Bruce McLaren (1937. – 1970.): sjajan novozelandski vozač i legendarni konstruktor

Već i vozačkim rezultatima ostao bi zapamćen kao legenda. Pobijedio je na Le Mansu, četiri puta u Formuli 1, uključujući i Monte Carlo, jednom bio viceprvak svijeta i dugo držao rekord kao najmlađi pobjednik neke utrke svjetskog prvenstva…

Dodamo li tome i pobjede u Can-Am seriji, jasno je da je riječ o izuzetnom vozaču, no njegove su mehaničke, konstruktorske i organizacijske sposobnosti ono što ga je još više izdiglo do statusa legende.

Rođen 1937. u Aucklandu, od malih nogu je imao samo dvije strasti: vožnju trkaćih automobila i, možda još i više, šarafljenje po njima. Talent mu je zarana prepoznat i jedna je novozelandska udruga financirala njegov put u Europu, gdje je već prvim nastupima zacementirao mjesto u momčadi Coopera, u kojoj će ostati sedam godina.

Bruce McLaren bio je prvi od plejade sjajnih novozelandskih vozača, u kojoj će se uz njega najviše isticati Denny Hulme i Chris Amon. Upravo će oni uz gazdu obilježiti prve nastupe nove momčadi, koju je osnovao krajem 1965. (tvrtku nešto ranije), a prvu joj pobjedu donio 1968.

Momčad McLaren vrlo se brzo probila u elitu, no pravi je boom napravila u američkoj Can-Am seriji, s pet naslova i 56 pobjeda u šest sezona. Za upravljačem jednoj je Can-Am bolida i poginuo tijekom testiranja na znamenitoj engleskoj stazi Goodwood, kada mu je pri velikoj brzini otpao dio karoserije.

Imao je samo 33 godine i mogao je još mnogo dati svijetu utrka, i kao vozač i kao konstruktor. A možda i u svijetu cestovnih superautomobila: vozio je za javne ceste legaliziranu verziju prototipa M6GT i igrao se mišlju da pokrene serijsku proizvodnju najbržeg cestovnog automobila na svijetu.

Taj će njegov san, kao i mnoge druge, tvrtka koju je osnovao ostvariti mnogo nakon njegove smrti, pod vodstvom Rona Dennisa, o kojem smo pisali upravo jučer.


Komentari

loading...