Zveket razvodnog lanca znak je za uzbunu

Trebate ga odmah izmijeniti, jer može nastati veća šteta, čak i havarija motora…
Posjedujem Opel Astru H 1.4 16V iz 2004. koja je prešla 197 000 km (stvarnih) i prvi sam vlasnik. Kod zadnjeg servisa mehaničar mi je rekao da bih trebao zamijeniti lanac, jer je jako bučan. To me začudilo, jer su mi u ovlaštenom servisu prilikom kupnje rekli da se lanac nikada ne mijenja. Za razliku od modela 1.6 koji ima zupčasti remen, pa mi se sve ovo čini kao dodatni nepotrebni trošak?Redovne servise inače radim jednom godišnje, mijenjam ulje i filtere na svakih 10.000 km, te s autom do sada nisam imao nikakvih problema. Molim Vas Vaše stručno mišljenje da li je neophodno mijenjati lanac sa svim popratnim dijelovima ako je auto malo bučniji? Kakve mogu biti posljedice u slučaju da se lanac ne promijeni tj. je li moguće da bi došlo do nekakve havarije?Unaprijed zahvaljujem na odgovoru.
Hrvoje K.

Nažalost, trebate odmah izmijeniti fazni lanac i lančanike, jer može nastati šteta za motor. Povećana je buka (zveckanje) posljedica lupanja uslijed nastalih zazora između lanca i lančanika, a i pojedinih segmenata lanca, nastalih trošenjem svih navedenih dijelova. Ako to ne napravite odmah, povećava se trošenje te rizik oštećenja bregastih vratila i ventila, jer motor ne radi u fazi.
Riskirate i havariju motora (sudar klipova i ventila) u slučaju pucanja lanca. Trebate izmijeniti sve u sklopu (lanac, lančanike, napinjač i vodilice), ni u kojem slučaju samo lanac. Premda se navodi da lanac traje koliko i motor (ne mijenja se), to u praksi nije slučaj. Pogotovo ako se interval izmjene ulja ‘cijedi’ do kraja – preporučljivo ga je mijenjati na 10.000 km, zajedno s filtrom.
Budući ste to radili, problem je i u kvaliteti motora. Novi su motori opterećeniji od starih, jer koriste jednostruke lance (simplex), umjesto dvostrukih (duplex), radi smanjenja troškova, otpora trenja (time i potrošnje goriva) te dužine i mase motora. Time se znatno povećavaju opterećenja dijelova lanca i lančanika te se, zbog nedovoljno poboljšane kvaliteta materijala i toplinske obrade, ubrzava trošenje.
Upravo zbog takvih negativnih iskustava Volkswagen je iz svih benzinaca TSI izbacio lanac i vratio se zupčastom remenu, koji je novim tehnologijama postao praktički 100% siguran (dizelaši TDI motori oduvijek su imali lanac).


Komentari

loading...