ENERGETIKA I EKOLOGIJA

Budućnost motora s unutarnjim izgaranjem: potpuna zabrana očekuje se tek 2060.

Dok se Zapad priprema za kraj motora s unutarnjim izgaranjem, oni će ostati traženi diljem svijeta još desetljećima…

Što to znači za naše europske proizvođače automobila i budućnost! Elektroprivrede su pokazale put: svoja stara, fosilna područja prepuštaju vanjskim tvrtkama, poznatim kao “loše banke” od bankarske krize. Jednim potezom mogu se predstaviti kao ekološki prihvatljive i prije svega održive jedinice.

I to dobro prolazi na burzama, gdje su održiva ulaganja sve popularnija među velikim i malim ulagačima. Proizvođači čistih električnih automobila također dobro prolaze na tržištima, sjetite se samo pompe oko dionica Tesle. Nije ni čudo da su tradicionalni proizvođači automobila kao što su Mercedes-Benz, Audi i Volvo također dali točan datum za postupno ukidanje motora s unutarnjim izgaranjem. Međutim, takav radikalan rez teško pada proizvođačima volumena.

Zbog toga je Renault sada prva automobilska tvrtka koja je krenula putem proizvođača električne energije i prepustila svoje poslovanje s pogonima na izgaranje i hibridnim pogonima neovisnom odjelu. Kineska Geely grupa, koja među ostalima posjeduje Volvo, Lotus i Polestar, također ulaže u novu tvrtku sa svojim kapacitetima motora s unutarnjim izgaranjem. Geely i Renault držat će svaki po 50 posto tvrtke koja upravlja sa 17 tvornica i pet razvojnih centara diljem svijeta.

Ali zašto se Kina i dalje oslanja na tradicionalni motor s unutarnjim izgaranjem dok Europa postupno ukida njegovu proizvodnju ili, poput Renaulta, povjerava “lošoj banci”? Jer dok marke poput MG ili BYD dolaze u Europu samo s električnim automobilima, njihov glavni posao u Aziji i dalje su motori s unutarnjim izgaranjem. Iako je cilj klimatske neutralnosti zacrtan diljem svijeta, mnoge zemlje oklijevaju postići to, a stroge mjere se ublažavaju – loše za klimu, dobro za proizvođače motora s unutarnjim izgaranjem. Na primjer, u Kini, najvećem tržištu automobila na svijetu i najvećem emiteru CO2, od 2035. polovica svih novih automobila bit će takozvana “vozila nove energije”.

Kina pod tim podrazumijeva električne automobile i automobile na vodik, ali i plug-in hibride. Za ostalih 50 posto dovoljni su normalni hibridi. Motori s unutarnjim izgaranjem u kombinaciji s elektromotorima stoga su još uvijek mogući. Konačni kraj fosilnim pogonima nije na vidiku do 2060. Prema predsjedniku Xi Jinpingu, Kina tada želi postići CO2 neutralnost. I u Japanu se hibridi mogu nastaviti prodavati bez datuma postupnog ukidanja, dok je 2035. kraj za čiste benzinske motore. Na drugim kontinentima, poput Južne Amerike ili Afrike, nema čak ni planova za zabranu motora s unutarnjim izgaranjem u velikim razmjerima. Također zato što je infrastruktura za punjenje e-automobila potpuno odsutna i nema je na vidiku.

Motori s unutarnjim izgaranjem mogu se novoregistrirati na globalnom tržištu automobila i nakon sredine stoljeća. Zabrana motora s unutarnjim izgaranjem 2035. utjecati na globalnu prodaju od 23 milijuna novih automobila. Nasuprot tome, još uvijek se može prodati 41 milijun automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem ili kao hibridi s unutarnjim izgaranjem. Tek 2060. godine u globalnoj prodaji od 50,1 milijuna vozila bit će zabranjeni motori s unutarnjim izgaranjem. Samo 13,9 milijuna novih automobila tada će i dalje moći koristiti fosilna goriva.

Izvor: Auto Zeitung

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo