ANALIZIRANJE DO NAJMANJEG DETALJA

Bugatti Centodieci odradio preko 50.000 kilometara u fazi testiranja izdržljivosti

Proizvest će se samo deset primjeraka Bugatti Centodieci…

Francuski proizvođač ulaže veliku energiju u razvoj i testiranje svojih modela, a Centodieci samo potvrđuje pravilo.

Tijekom mnogo mjeseci, Bugattijevi testni vozači i inženjeri prikupljaju tehničke podatke i stječu dragocjeno iskustvo pri velikim brzinama, na rutama i krugovima, na autocestama i u gradskom prometu – sve to dijeli s odjelom za tehnički razvoj u Bugatti Engineeringu. za pomno ocjenjivanje. Prototip Centodieci koji se temelji na proizvodnji prošao je ukupno preko 50.000 probnih kilometara. Najnoviji izazov je staza Nardo…

Bijeli prototip odrađuje krug po krug, sat za satom, kilometar za kilometrom. Tri vozača stalno se rotiraju kako bi ispitali sve funkcije Centodieci, registrirajući i bilježeći svaku manju anomaliju. Oni voze dan i noć na različitim profilima staze i u svim rasponima brzina, od stop-and-go tempa do najveće brzine. Ispitivanje izdržljivosti zahtijeva od vozača izvanredno tehničko znanje, maksimalnu koncentraciju i osjetljivost, kao i precizno vladanje vozilom. Čak i nakon sati na stazi velike brzine, moraju biti u stanju uočiti i najmanji atipični zvuk, pokrete i nepravilnosti. Sve se provjerava, vožnja na različitim površinama – i mokrim i suhim – testira se svaki mali pokret upravljača, kočenje, ubrzanje, opterećenje u zavojima i funkcionalnost sustava pomoći vozaču.

“Sa svojom brzinom i stazom za upravljanje, Nardò centar za testiranje pruža idealne uvjete za intenzivne testove izdržljivosti,” kaže Steffen Leicht – čovjek odgovoran za testiranje izdržljivosti u Bugattiju. Kružna staza duga 12,6 kilometara s promjerom od četiri kilometra smatra se najbržom automobilskom stazom na svijetu – savršena je za Centodieci koji može voziti sve do 380 km/h. Više od 70 hektara velika lokacija u Nardòu pruža 70 kilometara cesta s različitim površinama, što omogućuje opsežna ispitivanja i pregled svih komponenti vozila.

Centodieci svaki dan prijeđe do 1200 kilometara, prekinuti samo tehničkim provjerama, dolivanjem goriva i promjenama vozača. Tijekom cijelog vremena, Bugattijevi inženjeri analiziraju podatke o motoru i vozilu te po potrebi vrše prilagodbe. “Posljednji put procjenjujemo svaki element na vozilu, obraćajući posebnu pozornost na funkcionalnost i izdržljivost prije nego što prvi Centodieci automobili krenu u proizvodnju,” objašnjava Carl Heilenkötter – voditelj projekta odgovoran za jednokratne i povremene projekte u Bugattiju.

Foto: Bugatti