Bugatti Centodieci je bio dva dana parkiran u posebnoj klimatskoj komori…
Nakon testova provedenih u normalnim uvjetima i toplinskih testova do 50 stupnjeva Celzija, Bugattijevi inženjeri sada spuštaju komoru na temperaturu ispod nule.
Bugattijevi inženjeri provode tjedan dana provjeravajući različite dijelove i komponente Centodieci1 u klimatskoj komori. “Kao i svaki drugi Bugatti, Centodieci mora raditi besprijekorno na svim temperaturama, bilo da je 50 stupnjeva Celzija ili minus 20 stupnjeva Celzija. A sve samo da se dokaže i ispita kvaliteta, kako bi naši kupci bili sigurni,” kaže Carl Heilenkötter, Bugattijev tehnički voditelj projekata za jednokratne i ponekide projekte. “S klimatskom komorom možemo ponoviti sve vrste različitih testova i precizno uspoređivati rezultate uvijek iznova.” Ispitivanja topline i hladnoće provedena u klimatskoj komori stoga su od temeljne važnosti za inženjere jer su oni jedini način da se osigura da će Centodieci raditi sigurno u svakom trenutku.
Ovisno o testu, bočna stakla se podižu i spuštaju stotine puta, a za određivanje sile koristi se mjerni instrument. Ovdje nije odlučujuća samo snaga motora, već i trenje, a time i otpor brtve, brzina za vožnju unatrag i staklo – sve mora biti precizno usklađeno. Ako dođe do promjena u materijalu brtve, veličini prozora ili pogonu, ispitivanja se moraju ponoviti jer se plastika brtve ponaša različito ovisno o postavljanju.
Bugattijevi inženjeri će tijekom sljedećih nekoliko tjedana provoditi još testova na Centodieciju. Uz završne probne vožnje velikom brzinom, one uključuju testiranje izdržljivosti na udaljenosti većoj od 30.000 kilometara u skladu s detaljnim programom ispitivanja u trajanju od nekoliko tjedana. Ručna proizvodnja će uskoro početi, nakon što sva testiranja budu završena i razvojni tim dovrši vozilo. Svih deset vozila trebali bi biti isporučeni vlasnicima ove godine.
Foto: Bugatti