Jedinstveni član Chiron linije zamišljene kao manje radikalna interpretacija Pur Sporta, jedinstven je po karakteru, dizajnu i detaljima. Uz sva mjesta za izradu Chirona za koje se govori, aukcija Profilée u Parizu 1. veljače 2023. jedina je prilika za kupnju jedne od posljednjih kreacija Bugattija s W16 pogonom izravno iz Molsheim Ateliera.
Otkrivanjem Chiron Pur Sport 2020., svijetu je prikazana najekstremnija osobnost iz obitelji Chiron dosad. S fiksnim stražnjim krilom, kraćim prijenosnim omjerima, naprednim kotačima od magnezija i nizom drugih inovacija, Pur Sport je dizajniran za zavoje. Brzo će se rasprodati, ali neki su kupci pitali može li se napraviti model Chirona koji bi integrirao aspekte njegovog karaktera, a istovremeno zadržao bezvremensku eleganciju modela poput Chirona ili Chirona Sport. Tako je rođen Chiron Profilée.
Christophe Piochon, predsjednik Bugatti Automobilesa, rekao je: “Uzimajući ozbiljno u obzir želje kupaca za istraživanjem manje radikalne verzije Pur Sporta, započeli smo s dizajnom i razvojem Chiron Profilée u jesen 2020. Željeli smo dati poštenu priliku svakom pokloniku marke Bugatti da nabavi ovaj jedinstveni automobil, pa smo odlučili sklopiti partnerstvo s RM Sotheby’s kako bismo ga prodali na aukciji.”
Rijetki su proizvođači koji troše vrijeme i trud da automobil dovedu do pune proizvodne specifikacije kada znaju da se samo jedan može proizvesti. Ali Profilée je u potpunosti razvijen, testiran i prošao je svaki od standarda visoke kvalitete koje Bugatti primjenjuje na sve svoje automobile, što mu omogućuje dobivanje jedinstvene vrste odobrenja za Europu.
Karakterno, Profilee zadržava velik dio Pur Sporta; Dizajniran za bočno prianjanje i krajnje ubrzanje. Pokreće ga isti motor Bugatti W16 od 1500 KS, s 15 posto kraćim prijenosnim omjerima od Chiron Sporta. Profilee od 0 do 100 km/h ubrzava za 2,3 sekunde, a do 200 km/h za 5,5 sekundi. Ima najveću brzinu od 380 km/h.
Profilée je dizajniran po narudžbi koji ima pokretni fiksni rep na stražnjoj strani, koji obavlja dvije ključne funkcije. Prvo, krilo osigurava stabilnost i kontrolu sve do maksimalne brzine Profilée od 380 km/h povećava potisnu silu preko stražnje osovine, a drugo, koristi negativni tlak za usisavanje vrućeg zraka iz odjeljka motora kroz dva unutarnja tunela. Zrak struji preko vrha krila kako bi stvorio potisnu silu, ali i ispod krila kako bi izvukao zrak iz odjeljka motora.
Frank Heyl, zamjenik direktora dizajna u Bugatti Automobiles, rekao je: „Imajući na umu želje kupca, ugradili smo elegantan, fiksni rep koji je i aerodinamički i termodinamički optimiziran za neusporedive performanse dostupne vlasniku Chiron Profiléea, a istovremeno zadržao graciozan i bezvremenski oblik originalnog Chirona. Ime Profilée nadahnuto je jednom od prvih kreacija Jeana Bugattija – Type 46, koji je također nosio onaj elegantni pokret u stražnjem dijelu.
Bugatti Chiron Profilée naći će se na aukciji RM Sotheby’s 1. veljače, a dio prihoda ide u dobrotvorne svrhe.
Foto: Bugatti