Chevrolet Corvette ZR-1, ‘Kralj brda’, 24. travnja 1995. završio karijeru

Chevrolet Corvette je od početka bio uspješan i potentan sportski automobil, dokazan i na europskoj trkaćoj sceni, ali ni najsnažnije inačice teško bismo mogli nazvati rafiniranima i sofisticiranima…

Veliki i ne baš najsuvremeniji motori s mnogo snage i momenta na nižim okretajima upareni s relativno primitivnim podvozjem sprečavali su znalce da doživljavaju ma koju Chevrolet Corvette kao dostojnog takmaca europskim konkurentima. Kao odgovor na to General Motors se potkraj 80-ih odlučio obratiti stručnjacima iz tvrtke Lotus, koju je kupio 1986., poznate upravo po sposobnosti čudesnih podešavanja sportskih automobila.

Rezultat toga bila je Chevrolet Corvette ZR-1 (inicijalno nazivana ‘King of the Hill’, ‘kralj brda’) iz 1990., istinski superautomobil s najvećom brzinom oko 300 km/h i ubrzanjem do stotke za pet sekunda. Osnova nove čarolije bio je aluminijski V8 obujma 5727 cm, s četiri bregasta vratila u glavi, 32 ventila, 375 KS, kasnije i 405 KS te nadzorom rada brizgaljki, kako bi se osiguralo da motor optimalno radi na svakoj brzini okretanja.

Uz dorade podvozja i kočnica ZR-1 je postala vrlo sposoban automobil koji je na cesti i pisti mogao posramiti višestruko skuplje europske konkurente. No, ipak nije bio onakav uspjeh kakvom su se u GM-u nadali, do 1995. prodano ih je 6939. Glavni je problem bio imidž, model je osim nekoliko detalja izgledao kao svaka obična, dvostruko jeftinija Chevrolet Corvette.

Usto zbog strukturalne krutosti konstrukcije samo je coupe inačica bila u ponudi, iako bi otvorena ZR-1 nesumnjivo osjetno popravila prodajne rezultate. Danas je ovo zaboravljen i relativno jeftin superautomobil s velikim problemom nedostatka posebnog identiteta, ali za Chevrolet Corvette neočekivano dobrih voznih karakteristika.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin