VOZILI SMO CITROËN C4 AIRCROSS NA HRVATSKOJ PREZENTACIJI U ZAGREBU

Citroën ‘Made in Japan’ – moderan pristup kompaktnom SUV-u po cijeni od 22.120 eura

Vozili smo novi Citroënov adut, C4 Aircross, u strogom centru grada Zagreba, ali i po nedalekim obroncima Medvednice – prva mjera kombinacije šumskih putova, gradskog asfalta i uskih podsljemenskih cesta lošeg asfalta. Vozili smo C4 Aircross u ambijentu kakav je Citroën i zamislio za ovo vozilo. Nakratko smo imali priliku isprobati i kako funkcionira 4×4 pogon izvan asfalta te pogon samo na prednje kotače na skliskoj asfaltnoj podlozi. Sustav pogona koji nam je već dobro znan iz drugih modela PSA grupacije.

Ako ste se zapitali otkud ime Aircross i kakvo je značenje prefiksa ‘Air’, objašnjenje je jednostavno. Ovo je prvi Citroënov model koji nosi oznaku ‘Aircross’ te će od sada pa ubuduće ovo ime biti korišteno za sve Citroenove SUV-ove tvoreći novu Aircross obitelj, slično kao što je slučaj s Picasso obitelji. U konkretnom slučaju Citroën C4 Aircross je crossover, odnosno SUV, verzija nastala na osnovi serijskog modela Citroën C4. C4 Aircross proizvodi se u Japanu, u Mitsubishijevoj tvornici, a nastao je po već dobro znanom receptu suradnje između Citroëna i Mitsubishija iz koje već imamo na tržištu modele i-MiEV i C-Zero te Outlander i C-Crosser. Tako je Citroën C4 Aircross nastao na osnovu automobila Mitsubishi ASX. Odmah u oči upada jako velika udaljenost karoserije od tla koja iznosi 16,8 cm, što uz efikasan 4×4 pogon osigurava i ozbiljnije izlete izvan asfalta.

CIJENE CITROEN C4 AIRCROSS (cijena s popustom):
ATTRACTION 1.6i 115 Stop & Start BVM 4×2 – 22.120 eura
ATTRACTION HDi 115 Stop & Start BVM6 4×2- 24.105 eura
SEDUCTION 1.6i 115 Stop & Start BVM 4×2 – 23.710 eura
SEDUCTION HDi 115 Stop & Start BVM6 4×2 – 25.685 eura
SEDUCTION HDi 150 Stop & Start BVM6 4×2 – 28.740 eura
EXCLUSIVE 1.6i 115 Stop & Start BVM 4×2 – 25.695 eura
EXCLUSIVE HDi 115 Stop & Start BVM6 4×2 – 27.680 eura
EXCLUSIVE HDi 150 Stop & Start BVM6 4×2 – 30.730 eura
ATTRACTION HDi 115 Stop & Start BVM6 4×4 – 26.090 eura
SEDUCTION HDi 115 Stop & Start BVM6 4×4 – 27.680 eura
SEDUCTION HDi 150 Stop & Start BVM6 4×4 – 30.730 eura
EXCLUSIVE HDi 115 Stop & Start BVM6 4×4 – 29.670 eura
EXCLUSIVE HDi 150 Stop & Start BVM6 4×4 – 32.715 eura

Citroën C4 Aircross dugačak je 434 cm, širok 180 i visok 165,2 cm uz međuosovinski razmak 267 cm. Citroën C4 Aircross zaobilazi svijet tradicionalnih 4×4 modela objedinjujući otmjenost limuzina iz game i mišičave linije terenskog vozila. Sprijeda su se na širokoj kromiranoj maski smjestili Chevroni koji mu daju snažan identitet. Iz profila, ukras u obliku obrnute peraje morskog psa, preuzet s konceptnog vozila Hypnos, ukrašen je kromiranom pločicom s ugraviranom ružom vjetrova čime se obilježava njegova pripadnost obitelji SUV vozilima marke Citroën. Veliki 18-colni naplatci od lagane legure kao i stražnja svjetla nadahnuta limuzinom Citroën C4 i konceptnim vozilom Hypnos, osmišljeni su tako da optimiziraju strujanje zraka i pridonesu smanjenju emisije CO2.

Citroën C4 Aircross pokreću tri motora, jedan benzinski i dva dizelska. Svi motori serijski su opremljeni start-stop sustavom, te ispunjavaju ispušnu normu Euro 5. Benzinski 1.6 motor sa 16 ventila razvija najveću snagu 117 KS pri 6000 o/min i najveći okretni moment 154 Nm pri 4000 o/min. Ovaj motor dolazi u kombinaciji s ručnim mjenjačem s pet stupnjeva prijenosa i pogonom samo na prednje kotače (4×2). Ova verzija razvija najveću brzinu 182 km/h, a s mjesta do stotke ubrza za 11,3 sekundi. Potrošnja benzina u gradu je 7,5 l/100km, na otvorenoj cesti 4,9, a u kombiniranom režimu 5,9 l/100km.

Drugi u ponudi je 1.6 HDI turbo dizelski motor s direktnim ubrizgavanjem goriva i intercoolerom. Razvija najveću snagu 114 KS pri 3600 o/min i najveći okretni moment 270 Nm u rasponu od 1750 do 2500 o/min. Ovaj motor dolazi u kombinaciji s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa i pogonom na prednje kotače (4×2) ili sva četiri kotača (4×4) s tri načina pogona.. Ova verzija razvija najveću brzinu 182 km/h(4×4 – 180 km/h), a s mjesta do stotke ubrza za 10,8 sekundi (4×4 – 11,6 s). Potrošnja dizelskog goriva u gradu je 5,3 l/100km, na otvorenoj cesti 4,2, a u kombiniranom režimu 4,6 l/100km (4×4 – 5,6/4,5/4,9).

Najsnažniji u ponudi je 1.8 HDI turbo dizelski motor s direktnim ubrizgavanjem goriva i intercoolerom. Razvija najveću snagu 150 KS pri 4000 o/min i najveći okretni moment 300 Nm u rasponu od 2000 do 3000 o/min. Ovaj motor dolazi u kombinaciji s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa i pogonom na prednje kotače (4×2) ili sva četiri kotača (4×4) s tri načina pogona. Ovo je jedini je dizelski motor na tržištu sa sustavom varijabilnog otvaranja ventila. Ta mu tehnologija osigurava najmanji kompresijski omjer (14:1) među trenutačno dostupnim dizelskim motorima na tržištu i omogućuje izvrsnu udobnost i zaštitu od vibracija, nisku razinu emisija, elastičnost pri radu i performanse dostojne motora većeg obujma. Ova verzija razvija najveću brzinu 200 km/h (4×4 – 198 km/h), a s mjesta do stotke ubrza za 10,8 sekundi (4×4 – 11,5 s). Potrošnja dizelskog goriva u gradu je 6,6 l/100km, na otvorenoj cesti 4,7, a u kombiniranom režimu 5,4 l/100km (4×4 – 6,8/4,9/5,6).

Pogon se po želji vozača te u svakom trenutku može ručno odabrati jedan od tri vrste pogona s pomoću komande iza ručice mjenjača:
1. način vožnje sa četiri pogonska kotača (4×4) automatski raspodjeljuje okretni moment između prednje i stražnje osovine. Radi smanjenja potrošnje goriva, u povoljnim uvjetima za dobro prianjanje, većina završi na prednjim kotačima (oko 98%). U težim uvjetima, okretni se moment može raspodijeliti do 50 posto na svaku osovinu.
2. način vožnje LOCK omogućuje najbolja vučna svojstva u teškim uvjetima povećavajući okretni moment na stražnjim kotačima za 50 posto u odnosu na način 4×4,
3. način vožnje s dva pogonska kotača (4×2) maksimalno smanjuje potrošnju goriva smanjujući broj dijelova koji se pokreću (djeluje samo prednja osovina).

Kotrlja se na gumama dimenzije 215/70 R16 (opcija 225/55 R18), a na sva četiri kotača su disk kočnice. Obujam prtljažnika s rezervnom gumom manje dimenzije smještene s unutrašnje strane na dnu iznosi 416 litara, a ako se umjesto gume koristi set za krpanje guma obujam prtljažnika je 442 litre. Spremnik goriva je obujma 63 litre kod 4×2 prijenosa te 60 litara kod 4×4 verzije. Citroën C4 Aircross ima veliki stakleni panoramski krov s UV zaštitom i električnim sekvencionalno podesivim sjenilom. Panoramski krov osvjetljava cijelu kabinu i pridonosi ugodi putnika. Noću, prostor je osvijetljen blagom jantarnom bojom koju daju svjetleće diode ugrađene u strop. A za još ugodnije ozračje, jačinu ambijentalne rasvjete možete ublažiti ili isključiti.

Dolazi s tri paketa opreme – Attraction, seduction i Exclusive. C4 Aircross nudi visokokvalitetnu Hi-Fi opremu koju je razvila marka Rockford Fosgate, svjetski specijalist za audiotehniku. Sustav razvija ukupnu snagu od 710 W, a sastoji se od 8 zvučnika raspoređenih kabinom te niskotonskog zvučnika promjera 25 centimetara s dvostrukom zavojnicom i obujmom zvučnika od 20 litara u lijevom dijelu prtljažnika. Sustav za digitalnu obradu zvuka stvara najkvalitetniji zvuk bez obzira na položaj slušatelja.

Citroën C4 Aircross može biti opremljen i visokoučinkovitim navigacijskim sustavom sa 7-inčnim ekranom osjetljivim na dodir i hard diskom koji jamči brz i tih rad. Hard disk sadrži autokarte, a na njemu možete pohraniti više od 10 Gb glazbe. Putnici tako mogu pohraniti do 2500 pjesama u formatu MP3/WMA i uživati kao da je riječ o pravom glazbenom serveru. Sustav ima i DVD-čitač kompatibilan s formatima CD, CD-R, CR-RW i DVD video.

Radi lakšeg upravljanja i parkiranja bez imalo napora, uz navigacijski sustav dolazi i kamera za vožnju unatrag u boji. Skrivena je u kromiranoj letvici na vratima prtljažnika i automatski se uključuje pri vožnji unatrag. Osobito je korisna u svakodnevnoj vožnji jer je povezana sa senzorima za parkiranje straga i ono što je iza vozila prikazuje na ekranu navigacije. Upravljanje u gradu je olakšano zbog dviju zelenih crta koje se iscrtavaju povrh slike iz kamere i označavaju budući položaj vozila pri vožnji unatrag. Vodoravna crvena crta označava prostor potreban za otvaranje vrata prtljažnika i vađenje stvari iz njega.

Citroën C4 Aircross proizvodi se u Japanu u tvornici Mitsubishija. Citroën očekuje kako će kupci C4 Aircrossa biti hedonisti, podjednako ženskog i muškog roda kojima se ovakva kombinacija automobila najviše dopada. Citroën u svijetu, a i u Hrvatskoj, očekuje da će se najviše kupovati C4 Aircross pokretan 1.6 HDi motorom od 114 KS s paketom opreme Seduction i prijenosom 4×2 koji ima akcijsku cijenu 25.685 eura. Očekuje se da na ovaj model otpadne čak dvije trećine od ukupno prodanih primjeraka na tržištu. Plan prodaje u Hrvatskoj u ovoj godini je oko 80 komada. Službena prodaja Citroëna C4 Aircross započinje 24. svibnja 2012..

Davor Kindy

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo