KOLIKO MOŽE REALNO PROĆI S JEDNIM PUNJENEM?

Citroën ë-C4 Feel Pack, elektrifikacija ‘žabe’ iz budućnosti i realni doseg dobar za urbani način života

Na ljeto nam je stigao Citroën C4, a već upoznajemo i njegov ekološki osvještenu ediciju – ë-C4.  Kompaktni crossover u zanimljivom izdanju ima dosta aduta. No, električni potencijal nije ono što nam je najbolje kod ovog modela…

Volimo taj francuski smisao za otkačenost. Baš se drže neke svoje filozofije i ne odstupaju od toga. Priznat ćemo, nije nam se pretjerano svidio na prvu novi C4 kada se pojavio, ali sad već gledamo drugačije na njega.

Zašto su tako drugačiji? Pa dovoljno je vidjeti kakva je njihova priča kroz stoljeće iza nas i sve će vam biti jasno. Od “Spačeka”, do ‘žabe’ i primjerice C6 modela iz novijeg doba. Novi C4 promjenio je svoju kompaktnu narav, u onu crossover genetike.

Nova generacija C4 baš odudara od današnje svakodnevice na prometnicama… (foto: Driveteam.hr)

I to ne bilo kakav, crossover s coupe siluetom, odmah je izazvao reakciju javnosti, a i sad ga je zanimljivo vidjeti na prometnici. Iako smo već puno toga rekli u prvom testu benzinske varijante, u potpuno električnoj ë-C4 izvedbi dosta je novosti i stvari koje se ipak razlikuju. Ne toliko vizualno, koliko u tehničkom smislu, ispod lima.

Rekli bismo, kako je C4 svojom duljinom od 4355 mm idealan automobil za sve prilike. Stoga je ponudio inženjerima dosta mogućnosti prilikom stvaranja elektirčne priče, pogotovo uz međuosovinski razmak koji iznosi 267o mm.

Udobnost je prva pomisao na interijer i vozne osobine ovog modela…

Ako smo na prvim testnim vožnjama zaključili kako su značajke marke i dalje prije svega – odvažan dizajn, udobnosti i ugoda u vožnji, s električnim modelom, ti elementi su još izraženiji. Posebno ugoda u vožnji i udobnost. Stvarno je dojmljiv način na koji ë-C4 upija neravnine. Kada cijeloj priči dodamo zavidnu razinu prostora, kako sprijeda, tako i straga za putnike, dojam je još bolji.

Francuzi su podigli razinu kvalitete materijala u odnosu na prethodnika, pa sad to izgleda kudikamo bolje. Čak ni prtljažnik (380 l) nije izgubio na prostranosti. Stvarno u tom pogledu nemamo zamjerke, niti će vaši suputnici ili juniori imati neki prigovor…

Krenimo s onim najvažnijim. Život s električnim modelom koji potpisuje Citroën, kako izgleda? Nije ni savršen, a još manje loš. Novi Citroën ë-C4 ima svojih prednosti, ali kroz neku širu sliku kod mnogih bi ipak pao na ispitu. Zašto? Potrošnja, tj. doseg od garantiranih 290-310 km koliko pokaže na malenom zaslonu, teško je ostvariva.

Spori punjači u shopping centrima tek će “pokriti” brojku da se odvezete doma, ako ste blizu. U protivnom, na zaslonu automobila piše – 100% baterije očekuje se za 10 sati

Baš kao i u slučaju s nedavno testiranim Peugeot e-208. Punjene na brzom punjaču ide zbilja brzo, i tu ste kroz 45 minuta s lakoćom preko 80% kapaciteta baterije (na sporim punjačima ide to i preko 10 sati). Ali vožnja i gradski uvjeti ne čine ovaj model jako racionalnim, kao ni autoput. Jedino nas je na otvorenoj cesti i više nego iznenadio i dokazao kako prvotne dosege možda ipak i može ostvariti.

U praksi, naše test druženje je rezultiralo s 380 prijeđenih kilometara, a pri tome smo bili tri puta na punjaču. Dakle, matematika govori nešto drugačije realne dosege, a mi bi se usudili reći kako oni u ovim zimskim uvjetima iznose u najboljem slučaju od 150-190 km.

Ovaj model iako donosi 260 Nm, nije napravljen niti ima snagu nekih razvikanijih ‘strujića’, stoga do 100 km/h juri za 9,7 sekundi. Na autoputu ide sve do 150 km/h, ali naravno takve brzine nisu ono što voli baterija, koliko god on ugodno plovio pri toj brzini.

Pogled na cijenu, dok su poticaji daleko iza nas, otkriva kako električna izvedba stoji – 283.400 kuna. Testni je u Shine paketu bio  i bogatije opremljen – 303.400 kuna. U taj dio ubrajamo grijana sjedala, head-up display, nadzor mrtvog kuta…

Također, treba istaknuti kako  pogonska baterija dolazi s jamstvom od 8 godina ili 160.000 km za 70% kapaciteta punjenja.  Električara na cesti je sve više, ovo je zasigurno zanimljiv primjerak i kandidat da ih ima više od broja prstiju na jednoj ruci…

Citroën ë-C4 Feel Pack  – tehnički podaci:

POGON
Elektromotor:  100 kW/136 KS
Moment: 260 Nm
Baterija: 50 kWh  (iskoristiv kapacitet: 45 kWh)
Mjenjač: automatski, 1-stupnj
Pogon: prednji
Start/stop:

KAROSERIJA
Izvedba: crossover C-segm., 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4355 x 1800 x 1520 mm
Međuosni razmak: 2670 mm
Cd: 0,30
Krug okretanja: 10,9 m
Masa: 1650 kg
Prtljažnik: 380 – 1250 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/poluovisan
Kočnice: samov. diskovi 272 mm/262 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 195/60 R 18

PERFORMANSE
Brzina: 150 km/h
0-100 km/h: 9,7 s
Na testu: 19,7 – 22.5 kW / 100 km
Emisija CO2:  –

CIJENA
Testni model: 303.400 kuna (ë-C4 Feel Pack)
Osnovni benzinac: 134.900 kn (PureTech 100 Live)
Osnovni dizelaš: 150.500 kn (BlueHDi 110 Live)

 

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo