VOZILI SMO NOVI RENAULT CLIO U ROVINJU

Najjeftinija verzija Authentique 1.2 16v 75 KS uz popust do kraja 2012. košta 10.917 eura

Nova generacija Clija, i to četvrta po redu, premijerno je prikazana na Salonu automobila u Parizu koji se zatvara ovih dana, a imali smo priliku vrlo brzo sjesti za njegov upravljač. Nismo sjeli za upravljač na autosalonu, već na probnoj vožnji na cesti u sklopu regionalne prezentacije. Novi Renault Clio imali smo prilike voziti na relaciji Zagreb – Rovinj – Zagreb. Ekspresno brzo pojavljivanje na hrvatskom tržištu nove generacije Clia pokazuje kako Renault ima izuzetno velika očekivanja od ovog modela, koji prema odlučnim najavama iz Renaulta u prodaju dolazi samo u karoserijskoj verziji s petora vrata.

Zoran Vujasinović, generalni direktor Renault Nissan Hrvatska, pored novog Renault Clia u društvu izvršnog urednika www.autoportal.hr, Davora Kindy

CJENIK RENAULT CLIO:
Verzije s benzinskim motorom
Authentique 1.2 16v 55 kW (75 KS) – 12.250 eura
Expression 1.2 16v 55 kW (75 KS) – 13.320 eura
Expression Energy TCe 90 Stop & Start 66 kW (90 KS) – 14.659 eura
Dynamique 1.2 16v 55 kW (75 KS) – 14.385 eura
Dynamique Energy TCe 90 Stop & Start 66 kW (90 KS) – 15.720 eura

Verzije s dizelskim motorom
Expression dCi 75 55 kW (75 KS) – 15.320 eura
Expression Energy dCi 90 EDC 66 kW (90 KS) – 17.985 eura
Dynamique Energy dCi 90 Stop & Start 66 kW (90 KS) – 17.450 eura
Dynamique Energy dCi 90 EDC 66 kW (90 KS) – 19.050 eura
NAPOMENA: do kraja 2012. svi modeli imaju popust od 1333 eura

Najjeftinija verzija novog Clija je Authentique 1.2 16v 55 kW (75 KS) koja košta 12.250 eura, a s obzirom kako do kraja 2012. svi modeli imaju popust id 1333 eura, njegova konačna cijena je 10.917 eura. Očekuje se kako će se od svih verzija najbolje prodavati ona s benzinskim 1.2 16V 75 KS motorom.

Stražnja bočna vrata novog Clija imaju kvake koje su kamuflirane tako da su ugrađene uz rub stražnjeg bočnog stakla- Kvake su sakrivene po poznatom principu već viđenom na Seatu i Alfi. Početak prodaje najavljen je za listopad 2012. za hatchback, a u prvom tromjesečju 2013. dolazi i karavanska verzija Clio Grandtour i sportska verzija Clio RS koja će isto tako imati petora vrata. U Renaultu su objasnili kako je visoki postotak prodaje dosadašnjeg Clia otpadao na karoserijsku verziju sa petora vrata, pa su kod nove generacije odlučili izostaviti karoserijsku verziju s troja vata, čak i kod nabrijanih izrazito sportskih verzija Clia.

Uzevši sve generacije u obzir, s približno 12 milijuna prodanih primjeraka od 1990., Clio je najprodavaniji automobil tvrtke Renault. Pri tom novi Renault Clio utjelovljuje novi vizualni identitet tvrtke Renault, te je prvi je serijski model koji posve izražava Renaultov dizajnerski preporod, nadahnut radom Laurensa van den Ackera. Cilj je bio preslikati stil i dizan konceptnih Renaultovih modela na serijske automobile. Novi Clio ispunjenje je tog obećanja, te su nejgove linije nastale iz konceptnog automobila DeZir. Na njemu nema izbočenih, oštrih uglova, samo lijepo zaobljene površine.

Konstruktori novog Clija posebnu su pozornost pridali usklađivanju dimenzija: Dugačak je je 4062 mm, širok 1732 mm (bez retrovizora) i visok 1448 mm. Novi je Clio za 45 mm niži od Clija III. Ovjes novog Clija ujedinjuje preciznost vožnje i smanjenu buku i vibracije. Povećan međuosovinski razmak od 2589 mm (+14 mm) i prošireni trag kotača (+34 do 36 mm) poboljšavaju stabilnost i ležanje na cesti. Sniženo podvozje daje dojam čvrstine, što pridonosi i aerodinamici vozila. Kotači velikog promjera izbočeniji su za 15 mm u odnosu na Clio III.

Novi Clio ima prostranu kabinu i iznimno velik prtljažnik (300 litara). Novi je lakši od prethodnika čak 100 kg. Cilj je bio postići najbolju razinu aktivne i pasivne sigurnosti pa je Clio dobio pet zvjezdica na Euro NCAP-ovim ispitivanjima, i to prema novom načinu ocjenjivanja. Clio je konstruiran i proizveden prema strogim Renaultovim standardima kvalitete.

Novi Clio dolazi s tri paketa opreme – Authentique, Expression i Dynamique. Luksuzna inačica Initiale Paris pridružit će se vrhu ponude tijekom 2013. (za Hrvatsku samo uz posebnu narudžbu). Istovremeno dolazi s tri teme uređenja: Trendy, Sport i Elegant. Nudi se ponešto za svačiji džep jer je ponuda dostupna od najprodavanijih inačica, a elementi se ugrađuju tvornički. Ponuda personalizacije strukturirana je oko triju različitih tema (Elegant, Sport i Trendy), a prati je odabir usklađenih konfiguracija koje spajaju boje karoserije i ukrasnih elemenata i boju naplataka i grafičkih elemenata.

Novi Renault Clio prvi je Renaultov automobil s novim trocilindarskim turbomotorom Energy TCe 90. Premda je to prvi Renaultov trocilindarski motor, sjajno ujedinjuje užitak vožnje i izvanrednu ekonomičnost. Motor s tri cilindra i turbopunjačem obujma 898 ccm, opremljen sustavom Stop & Start, ima performanse atmosferskog motora od 1.4 litre. Razvija snagu 90 KS pri 5250 o/min, a turbopunjač vrlo male inercije za odziv već pri malom broju okretaja pruža 135 Nm pri 2500 o/min (90% okretnog momenta iskoristivo već pri 1650 o/min). Ima potrošnju od 4,3 l/100 km što je smanjenje od 21% u usporedbi s prethodnikom, motorom TCe 100.

Obitelj Energy proširuje se uvođenjem nove inačice motora 1.5 dCi od 90 KS sa sustavom Stop & Start: Novi 1.5 motor sa četiri cilindra razvija 90 KS pri 4 000 o/min i okretni moment 220 Nm dostupnim već pri 1750 o/min (povećanje 20 Nm u usporedbi sa sadašnjom inačicom dCi 90). Poboljšana inačica s većim prijenosnim omjerima nosi oznaku Renault eco2, jer troši samo 3,2 l/100 km.

Novi motor TCe 120 u seriji dolazi s automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom i šest stupnjeva (EDC). Prvi put za tvrtku Renault u segmentu B, novi Renault Clio bit će dostupan s novim i vrlo dinamičnim motorom TCe 120, opremljenim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom (EDC) sa šest stupnjeva. Motor sa četiri cilindra i obujma 1.2 litre s performansama je jednak atmosferskom motoru od 1.6 litre. Motor s izravnim ubrizgavanjem i turbopunjačem razvija snagu od 120 KS i okretni moment od 190 Nm već od 2000 o/min. U prodaji će se naći u prvom tromjesečju 2013. i bit će među najekonomičnijim i najsnažnijim u svojoj klasi.

Od prvog tromjesečja 2013. novi Renault Clio ponudit će široj publici užitak i udobnost u vožnji kombinacijom štedljivog automatskog mjenjača brzog odziva s dvostrukom spojkom (EDC) i motora dCi 90. Način rada ECO, koji se uključuje jednostavnim pritiskom gumba, može smanjiti potrošnju do 10% mijenjajući performanse vozila,

Najjeftinija verzija novog Clija je Authentique 1.2 16v 55 kW (75 KS) koja košta 12.250 eura, a s obzirom kako do kraja 2012. svi modeli imaju popust od 1333 eura, njegova konačna cijena je 10.917 eura. Očekuje se kako će se od svih verzija najbolje prodavati ona s benzinskim 1.2 16V 75 KS motorom. Planirana prodana količina do kraja 2012. je oko 100 vozila.

Davor Kindy

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo