GRADE SVOJE IME

Dacia se hvali svojom trajnošću, cijena više nije glavni adut

Automobili Dacia nisu poznati samo kao pristupačni i pouzdani, već su i nadaleko glasoviti po tome što su izrađeni od izdržljivih dijelova.

Nije neobično vidjeti automobile Logan i Duster s prijeđenih nekoliko stotina tisuća kilometara. Pogotovo Logani u taxi službi. Dacia uživa dobar glas ne samo zbog puke sreće. Dugovječnost automobila Dacia (i dalje) ostaje dobro čuvana tajna koju znaju samo oni u laboratorijima u Tehnološkom centru Titu. Smješten je 45 minuta sjeverozapadno od Bukurešta u Rumunjskoj. Tamo Dacijini inženjeri rigorozno testiraju unutarnje i vanjske dijelove svih modela kako bi provjerili njihovu kvalitetu i čvrstoću. Zašto? Kako bi kupcima zajamčili dugotrajnost automobila. Kako? Oponašanjem procesa starenja. Uronimo u jedinstveni svijet unutar laboratorija.

Kako zajamčiti vozačima da će novi automobil ostati u vrhunskom stanju i godinama kasnije, pa čak i nakon nekoliko stotina tisuća kilometara? Za Daciju, odgovor na to pitanje leži u Tituu, gdje se svake godine provode tisuće testova kojima se provjerava čvrstoća plastičnih i metalnih dijelova modela Sandero, Duster i Jogger. Dva laboratorija opremljena su brojnim alatima za oponašanje procesa starenja i korozije. Ti su alati korišteni za simulaciju različitih načina korištenja vozila i različitih vremenskih uvjeta s kojima se vozači mogu susresti u stvarnom životu. Nicoleta i Simina ova jedinstvena testiranja već godina provode kao voditeljice laboratorijskih projekata.

Zahvaljujući metodama ispitivanja osmišljenim u laboratorijima u Tehnološkom centru Titu, možemo jamčiti da su dijelovi koji se koriste na vozilima Dacia vrhunske kvalitete”

DOBRO DOŠLI U TITU
Tehnološki centar Titu nalazi se nedaleko od Bukurešta. Od 2010. godine se u srcu ruralne rumunjske nalazi ovaj suvremeni kompleks. 600 zaposlenika, 350 hektara područja za testiranje i vanjskih ispitnih staza: ključni sastojci koji jamče razinu kvalitete koju očekujemo od najnovijih Dacijinih vozila. Unutar centra nalaze se dva laboratorija za testiranje izdržljivosti materijala gdje svaki model prolazi kroz niz testova kojima se oponaša proces starenja. U samo nekoliko tjedana, testovi simuliraju godine stvarnog starenja i različite vremenske uvjete. Stručnjaci zatim pomno analiziraju svaki uzorak svakog materijala.

Prva stanica obilaska: centar za testiranje izdržljivosti polimera i tekućina. Testiraju se dijelovi izrađeni od raznih materijala pa tako i od plastike. Oblikovana i lijevana u mnoštvo oblika, plastika je glavna komponenta unutrašnjosti automobila: armaturna ploča, mjenjač, vrata… svugdje je! Podrazumijeva se da ako je pri proizvodnji automobila korištena nekvalitetna plastika, tada će se većina dijelova s vremenom neminovno oštetiti.

U laboratoriju otvorenom 2017. radi Nicoleta koja analizira utjecaj atmosferskih uvjeta i različitih načina korištenja vozila na izgled i kvalitetu dijelova. Na primjer, UV zrake, toplina i loše vrijeme mogu uzrokovati blijeđenje, gubitak boje ili gubitak izvornog sjaja plastičnih dijelova.

Komora za oponašanje procesa starenja automobila
Svaki dan su u laboratorijskim ispitnim komorama brojni uzorci izloženi UV zrakama – ukupno do 3000 sati. Dijelovi su izloženi razinama zračenja poput onih koje bi morali izdržati tijekom nekoliko godina izlaganja suncu. Uzorci također provode nekoliko tjedana u vremenskim komorama koje stvaraju ekstremne uvjete temperature i vlažnosti, u rasponu od -40°C do +100°C. Cilj je ispitati otpornost dijelova u svim vremenskim prilikama. Nakon što dijelovi prođu kroz ispitne komore, analiziraju se i uspoređuju s neostarjelim kontrolnim uzorkom.

Sâmo korištenje automobila također može negativno utjecati na izgled plastičnih dijelova. Na primjer, bicikl, ključevi ili prsten mogu uzrokovati oštećenje koje će ostaviti trajne tragove na karoseriji ili unutrašnjosti automobila. Zbog toga se sva plastika testira na ogrebotine. Točnije, metalni vijak struže se više puta uzduž odabranih uzoraka. Ogrebotine, koje su neizbježne, trebaju biti površne i ne smiju mijenjati svojstva plastike.
Tijekom vremena, dijelovi se također mogu iskriviti, saviti ili čak slomiti. Zato se u laboratoriju za izdržljivost polimera i tekućina koristi stroj za rastezanje plastike kako bi se testirala točka loma.

U završnoj proizvodnji koriste se samo materijali koji su prošli sve testove.

METAL OTPORAN NA KOROZIJU
Otvoren 2015. godine, centar za koroziju drugi je jedinstveni laboratorij u Tituu. Svi metalni dijelovi prolaze kroz testove u komori za ubrzanje procesa korozije. Boja štiti metalne dijelove na novim automobilima, no otkriveni metal uslijed nesreće ili ogrebotine predstavlja rizik od korozije.

Kupcima se može dogoditi da ogrebu automobil, stoga moramo osigurati da korozija ostane površinska i da se ne širi. Svake godine provodimo gotovo 2000 testova kako bismo jamčili kvalitetu metalnih dijelova koje koristimo.”

Osim malih uzoraka, testirani su i cijeli dijelovi poput poklopca motora, poklopca prtljažnika, vrata i šasije. Kromirani i pocinčani dijelovi kao što su bubanj-kočnice i diskovi, vijci i amblemi također su podvrgnuti testiranjima. Uronjeni su u komoru za ubrzanje procesa korozije gdje su izloženi ekstremnim vremenskim uvjetima s varijacijama temperature, vlage i sastava kvalitete zraka. Nakon komore, korozija oko ogrebotina se analizira pomoću pomno osmišljenog sustava bodovanja.

Osim simulacija prirodnih vremenskih uvjeta, testiraju se i analiziraju utjecaji kemikalija na karoseriju. Odmah do komore za ubrzanje procesa korozije, odvija se poseban test izlaganja metalnih dijelova kemikalijama kao što su tekućina za pranje vjetrobranskog stakla ili antifriz.

Metalni dijelovi se testiraju u komorama za ubrzanje procesa korozije

Preostala ispitivanja odvijaju se u drugoj prostoriji dalje niz hodnik, u šljunčanim komorama. Vrlo je jednostavno – metoda uključuje korištenje uređaja koji pod visokim tlakom prska šljunak po dijelovima automobila kako bi se utvrdila šteta koju može uzrokovati metalnoj karoseriji. Boja, krom, pocinčani dijelovi… svaki zaštitni sloj se ocjenjuje kako bi se osiguralo da vozila zadovoljavaju najviše standarde kvalitete.

Tek nakon što su svi ispiti uspješno položeni, dijelovi i materijali su odobreni i dopušteni za korištenje pri proizvodnji Dacijinih potpuno novih vozila, tako da svaki vlasnik s ponosom može osvojiti i milijun kilometara.

Foto: Dacia

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj