PRAŠINAR JE ZASLUŽIO OVAKAV USPJEH

Dacia slavi 2 milijuna Dustera, ovo je priča o velikom uspjehu

Dacia je priča u kojoj jedan uspjeh vodi ka drugom. Nakon rođenja Logana 2004., druga je buduća zvijezda došla na automobilski svijet 2010.: Duster. Legendarni proizvod koji je SUV vozila učinio popularnim i pristupačnim, osvojio je mnoge ceste, od hladnog Sibira do Marokanske pustinje.

Robusni terenac dizajniran je za obitelji i spreman za svaki izazov. Ove godine Dacia Duster slavi dva milijuna prodanih primjeraka u gotovo 60 zemalja. Inženjeri, dizajneri, a posebno kupci neće tako lako zaboraviti ovu deset godina dugu priču.

Opustite se i vratite se s nama u 2010. Brendirana streetwear odjeća i široke traperice su in, a luksuzna moda je out – trendovi teže udobnosti i otkrivanju samih sebe. Vaš automobil iz snova ležeran je i opušten kao i vi. Jako želite SUV, ali ne neki stari! Iako tržište SUV-ova cvjeta, većina modela je ili preskupa i presofisticirana, ili prejednostavna i preobična. A onda se pojavio Duster.

Duster je ponosni dio HGSS-a…

Pristupačan, robustan i moderan, usklađen je s društvenim trendovima i upravo je ono što ljudi traže. Brzo postaje kultni model i za Daciu i za cijelu industriju. Od 2010. model uživa veliki tržišni uspjeh s 2 milijuna prodanih primjeraka diljem svijeta. Uskočite i uživajte u vožnji!

Od Helsinkija do Ankare i nazad!
Putovanje ćemo započeti u Dusterovoj zemlji nastanka, Rumunjskoj, uz nekoliko ključnih podataka o tvornici Mioveni u Pitestiju. Zatim ćemo napustiti izložbeni salon i uputiti se u Italiju na nogometnu utakmicu, a potom ćemo se popeti na najviši vrh na Zemlji. Ako to bude malo, svratit ćemo i do Finske prije nego što krenemo na jug prema Turskoj. Dva milijuna Dustera je stvarno puno!

Želite li znati više, na pravom ste mjestu! Svi kupci Dustera su različiti, no svima je jedna stvar zajednička: esencijalne stvari odabrali su kao stil života. Evo nekoliko zanimljivosti koje možda niste znali:

• U Velikoj Britaniji Duster većinom kupuju žene
• Turska ima najmlađu skupinu kupaca Dustera (u prosjeku 42 godine), pretežno se radi o obiteljima (62 % živi s djecom).
• U Francuskoj, Njemačkoj, Velikoj Britaniji, Španjolskoj i Italiji 23% stanovništva voli šetanje i planinarenje, 12 % voli biciklizam, a 9 % voli putovati.
• U tih pet zemalja 44 % kupaca živi u ruralnim područjima, 30 % u malim gradovima, 10 % u srednjim/velikim gradovima i 11 % u predgrađima.
• Glavni razlozi zbog kojih ljudi kupuju Duster su cijena (56 %), dizajn (20 %) ili zbog odanosti modelu (16 %).

Duster, globalni cilj
Vratimo se u prošlost i na nastanak H79 – kodnog imena Dustera 1! Zadatak koji su tada imali timovi za planiranje proizvodnje bio je velik izazov: uzeti prazan list papira i osmisliti vozilo koje još nije postojalo na tržištu. Morao je biti prikladan za ledene hladnoće i paklene vrućine kako bi odgovarao ljudima diljem svijeta. I sve to po nenadmašnoj cijeni koja bi prkosila svoj konkurenciji.

Ukratko, robusno, pouzdano i svestrano vozilo s performansama terenca

Proces dizajna bio je jedna od mnogih prepreka: 6-stupanjski mjenjač, pogon s automatskom spojkom, nagib osovina i još mnogo toga. Timovi se svega toga dan danas sjećaju. Pogotovo kada se radilo o ostvarivanju brzine pri polaganom kretanju u prvoj brzini – automobil se mogao kretati sa samo 5,79 km/h pri samo 1000 o/min. Vojnici su za vrijeme rata hodali uz džipove kako bi raščistili put, a Loïc Feuvray – direktor razvoja proizvoda Duster 1 – slijedio je njihov primjer: „Hodao bih uz automobil kako bih se uvjerio da smo postigli brzinu koja je dovoljno spora za terenac s pogonom na četiri kotača.” Bio je to izazov koji su dizajneri očito svladali, što je dokazano bezbrojnim terenskim putovanjima na koja su se uputili kupci Dustera, kojih je svakim danom više. Kupaca koji cijene povoljnost i vrhunske mogućnosti na terenu, ali i u gradu…

Naslovna fotografija: Hrvoje Grguljaš

 

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo