Dobro je znati: Jedanput skinuti remen ne smije se vraćati u motor…

… premda je naizgled u solidnom stanju, jer bi uz istu zateznu silu došlo do preopterećenja (već rastegnut na konačnu mjeru ne može se kontrolirano elastično deformirati u svrhu prigušenja dinamičkih udara) i povećanog rizika pucanja
Remenje u motorima ima iznimno važnu ulogu. Zupčasti remen pokreće razvodni mehanizam, odnosno bregasta vratila te su iznimno važni preciznost i funkcionalnost. Naime, da bi motor mogao funkcionirati, ventili se trebaju otvarati (za zatvaranje su zadužene opruge) u točno određenom ritmu, odnosno fazi. Ako se to poremeti, dolazi do sudara ventila i klipova, odnosno havarije. Običan, klinasti ili kanalni remen pokreće alternator i pumpu rashladne tekućine. U oba je slučaja važno funkcioniranje, ne i preciznost. Ako otkaže pokretanje alternatora, motor ostaje bez struje, a u slučaju zakazivanja pumpe rashladne tekućine otkazuje hlađenje te brzo dolazi do oštećenja, a potom i uništenja motora. Da bi dobro funkcionirao, svaki remen treba biti napet na točno određenu silu. Kad se jedanput skine, više se ne smije vratiti u motor, bez obzira što je naizgled u super stanju, jer bi uz istu zateznu silu došlo do preopterećenja (već rastegnut na konačnu mjeru, pa ne može doći do pada zatezne sile) i povećanog rizika pucanja. Nakon izmjene pumpe rashladne tekućine treba obvezno ugraditi novi zupčasti remen, čak i ako je nedavno bio izmijenjen. Prilikom izmjene zupčastog remena u sklopu treba izmijeniti vodilice, napinjač, prateće valjke, zupčasti remen te pumpu rashladne tekućine, ako je ‘pod zupčastim remenom’ (pokreće se njime).

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo