12. listopada 1939. Mercedes-Benz T80 za rekorde prvi put testiran na valjcima

Lov na svjetski brzinski rekord iz nekog je razloga sport koji mahom privlači Engleze i Amerikance, no nije mu odolio ni veliki njemački međuratni vozač Hans Stuck…
Hans Stuck (1900. – 1978.) je uspio uvjeriti Hitlera i Mercedes-Benz da je sramotno što vodeća tehnološka sila, usprkos dominaciji u utrkama, ne posvećuje vrijeme lovu na apsolutni brzinski rekord. Borbe tvrtki Mercedes-Benz i Auto Union za rekord na javnoj prometnici, koje su dovele do smrti Bernda Rosemeyera, tek su dijelom zadovoljavale glad za brzinama. Dionica autoputa Frankfurt  – Darmstadt na kojoj su obarani nije bila dovoljna, pa su pronašli još dulju ravnicu kod Dessaua na autoputu Berlin – Halle/Leipzig i najavili napad na rekord ondje u siječnju 1940. Razvoj rekordnog vozila počeo je još 1937., a spektakularni Mercedes-Benz T80 je dovršen 1939. Osam metara dug aerodinamičan bolid sa šest kotača pokretan je Daimler-Benzovim avionskim motorom od 3000 KS. Glavni konstruktor bio je Ferdinand Porsche, Josef Mickl se pobrinuo za aerodinamiku, a u testiranjima je pomogao i Ernst Heinkel. Testiranja na valjcima dinamometra počela su u listopadu, no na tome je i stalo. II. svjetski rat zahvatio je Europu i mirnodopski su projekti pali u drugi plan. T80 nikada nije odvezao rekordnu vožnju ni napao proračunati cilj od 750 km/h. Motor je izvađen iz njega, no ostatak je sačuvan i može ga se vidjeti u Mercedes-Benzovom muzeju u Stuttgartu.


Komentari

loading...