23. rujna 1899. rođen Amédée Gordini talijansko-francuski čarobnjak tuninga

Dobitnik francuske Legije časti i jedan od najpoznatijih ljudi u povijesti francuske automobilske industrije, svjetsku je slavu stekao vlastitim bolidima na mehaničkoj osnovi Simce, a posebice friziranjem Renaulta Dauphine, 8 i 12…
Amédée Gordini (1899. – 1979.), jedan od najslavnijih europskih majstora friziranja automobila, rođen je na današnji dan prije 120 godina u Bazzanu pored Bologne kao Amedeo i čistokrvni je Talijan. Baš poput Yvesa Montanda ili Edith Piaf, talijanska krv nije ga spriječila da postane ponos Francuske. Već se u najranijoj mladosti oduševio automobilima, i od tinejdžerskih dana radi kao mehaničar. Karijerom se u Italiji isprepliće s mnogim velikanima, kao što su Eduardo Weber, Alfieri Maserati, Enzo Ferrari i Tazio Nuvolari, a 1925. odlučuje preseliti se u Pariz. Ondje vozi utrke, dorađuje automobile marke Simca i osniva vlastitu tvrtku za, danas bismo rekli, tuning. Neposredno nakon II. svjetskog rata Gordini postaje svjetski poznato ime zahvaljujući vlastitim bolidima, obično na mehaničkoj osnovi francuske marke Simca. Gordiniji su uspješni u raznim kategorijama i na raznim stazama, a voze ih najbolji vozači onog vremena, uključujući i Fangia. Sposobnost da od serijskih motora načini trkaće, pobjedničke strojeve donijela mu je nadimak ‘Čarobnjak’. Sredinom 1950-ih Gordini se razilazi sa Simcom, no nalazi zamjenu u Renaultu. Možda i više od samostalnih automobila iz ranijeg doba, ime mu je upamćeno po sportskim verzijama Renaultovih modela Dauphine, 8 i 12. Dorađivao je i Renaultove motore za drugog najpoznatijeg tunera marke, Alpine. Zbog iznimnih zasluga dobitnik je francuske Legije časti. Umro je 1979., a ime mu živi preko jednog pariškog trga nazvanog mu u čast. Renault je desetljećima najsportskije modele označavao s Gordini, danas R.S.


Komentari

loading...