4. listopada 2008. Yugo Florida završila neuspješnu karijeru

Pompozno najavljivana kao ponos domaće autoindustrije, lažni klon talijanskog ‘anti-Golfa’, modela Fiat Tipo, ‘Europskog automobila 1989. godine’, postala je njen najveći promašaj, u 20 godina proizvedeno jedva 30.000 primjeraka…
Yugo Florida (1988. – 2008.), ‘model nove generacije’ iz Kragujevca startao je, naizgled, sjajno. Giorgetto Giugiaro nacrtao je suvremeni i praktičan oblik, tehnološke specifikacije bile su iznenađujuće napredne i činilo se da Zastava ima automobil sposoban za ozbiljniji proboj na međunarodna tržišta.Iz Crvene zastave su se hvalili kako je Florida izvedenica uspješnog torinskog modela Fiat Tipo, ‘talianskog anti-Golfa’, ‘Europskog automobila 1989. godine’. Bio je to svojevrstan ‘fake-news’, koji su podupirali režimu skloni mediji pa i jedan novoutemeljeni automagazin, koji ih je sučelio… I, pogađate, u usporednom je testu Florida pobijedila Tipo! Uh… Ni to nije pomoglo, jer početak proizvodnje je kasnio, a ljudi koji su naručili hvaljeni domaći automobil bezobrazno su dugo čekali na njega. Proizvodnja je, u malim serijama, počela krajem 1988., a u sljedeće dvije godine proizvedena je većina primjeraka. Glavni je problem bio što je Florida bila zamišljena kao svejugoslavenski automobil.Većina dijelova na automobilu bili su posebno razvijeni za nju, a proizvodile su ih tvornice iz svih republika bivše države. Kvaliteta dijelova stoga je jako varirala, u  sve turbulentnijoj gospodarskoj i političkoj situaciji isporuke kooperanata su kasnile. S tehničke je strane najveći problem bio prednji ovjes, koji je bio dobar za Yugo 45, a već u Zastavi 101 na granici mogućnosti.Za masivniju i snažniju Floridu bio je nedorastao zadatku te kompromitirao upravljivost i stabilnost. Limarije je bila kakva-takva, u unutrašnjosti je bilo ‘cvrčaka’, a najboljim sklopom, kao i u ‘Stojadinu’, pokazao se motor. S dolaskom rata proizvodnja je u potpunosti stala. Postupno su pronađeni zamjenski dijelovi te se Florida nastavila proizvoditi, u simboličnim serijama, sve do Fiatovog preuzimanja tvornice. Čak je početkom novog tisućljeća francuski Heuliez napravio ne baš uspješan redizajn.U proizvodnju je uvrštena i pick-up inačica Poly. Sve to nije moglo isprati gorak okus neuspjeha modela koji je obećavao mnogo, a ostvario malo. Proizvodnja je zaključena na današnji dan prije 11 godina.


Komentari

loading...