NOVI MERCEDES-BENZ E-KLASA

Novi motori i ‘E’ za efikasnost

‘E’ za efikasnost: to je već dokazano uspješna formula kojom E-klasa ponovno podiže kriterije te pokazuje kako se inteligentnom interakcijom tehničkih inovacija u pogonskim sklopovima potrošnja goriva može još više smanjiti. Motori čine Mercedes-Benzovu E-klasu za 2011. uzorom koji postavlja nove standarde efikasnosti u tom segmentu. Za smanjenje potrošnje goriva za do 20 posto zasluge imaju i sada standardna funkcija ECO start/stop te poboljšan automatski mjenjač 7G-TRONIC PLUS, koji je odsad dostupan i za sve četverocilindarske motore. O najnaprednijoj tehnici koju donosi nova E-klasa imali smo se i sami prilike uvjeriti na novinarskoj prezentaciji o čemu smo več pisali u članku MERCEDES E-KLASE.

Nova Mercedes E-klasa učinkovitija je nego ikad prije

Automatski mjenjač isključivo namijenjen E-klasi je 7G-TRONIC PLUS. Ovaj umnogome poboljšani 7-stupanjski automatski mjenjač dio je serijske opreme za modele E 250 BlueEFFICIENCY, E 350 BlueEFFICIENCY i E 500 BlueEFFICIENCY. Uvođenjem novih BlueDirect V6 i V8 modela, sada svi benzinski i dizelski motori u E-klasi dolaze s direktnim ubrizgavanjem goriva. Ovaj skok u efikasnosti motora BlueDIRECT potpomognut je i serijskom funkcijom ECO start/stop, koja je sada dostupna i za sve četvrocilindarske modele. Zahvaljujući tehnologiji direct-start, Mercedes-Benzov sustav za benzinske motore reagira trenutačno i tiho. Primjerice, u E 350 BlueEFFICIENCY kombinacija treće generacije BlueDIRECT – direktnog ubrizgavanja, novog automatskog mjenjača 7G-TRONIC PLUS i standardne funkcije ECO start/stop dovela je do 20 posto manje potrošnje goriva u usporedbi s prethodnim modelom, ali unatoč tome snaga motora povećana je za 10 kW/14 KS – na 225 kW (306 KS). Ovaj moderni V6 benzinski motor troši samo 6,8 – 7,0 l/100km goriva (NEDC, kombinirano) uz emisiju CO2 od 159 do 164 g/km.

350 BlueEFFICIENCY sa 306 KS troši samo 6,8, a 500 BlueEFFICIENCY sa 408 KS – 8,9 litara te su najštedljiviji u klasama

Znatan skok u efikasnosti postignut je i u novom E 500 BlueEFFICIENCY. Unatoč znatno manjem obujmu motora (4633 ccm, prije 5461 ccm), biturbo osamcilindričan motor s tehnologijom BlueDIRECT sada ima veću snagu (300 kW/408 KS, prije 285 kW/388 KS) te veći okretni moment (600 Nm, prije 530 Nm). Istodobno, potrošnja je goriva smanjena za oko 17 posto, s 10,8 na 8,9 l/100km (NEDC, kombinirano). To je također najekonomičniji model u rangu vozila sa sličnim performansama.

Posebno u četverocilindarskim varijantama E-klase, funkcija ECO start/stop i 7G-TRONIC PLUS čine znatno povećanje kada je riječ o efikasnosti. Rezultat: u E 220 CDI BlueEFFICIENCY (125 kW/170 KS) i E 250 CDI BlueEFFICIENCY (150 kW/204 KS) potrošnja i emisija CO2 u kombinaciji sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem sada je samo 5,0 – 5,3 l/100 km i 130 – 139 g/km. Kod verzije s automatskim mjenjačem smanjena je za 16 posto na 4,9 – 5,3 l/100 km i 129 – 138 g CO2/km. To čini E 250 CDI BlueEFFICIENCY najefikasnijim dizelskim modelom u rangu vozila sličnih performansa u premium segmentu. Obje varijante, 6-stupanjska ručna i 7G-TRONIC automatska, E 200 CDI BlueEFFICIENCY snage 100 kW (136 KS) sada imaju potrošnju goriva od samo 5,1 do 5,4 l/100km (134 – 141 g CO2/km).

Poboljšanje pogonskih sklopova također je dovelo do smanjenja potrošnje u četverocilindarskim benzinskim motorima. E 200 BlueEFFICIENCY snage 135 kW (184 KS) s mjenjačem 7G-TRONIC PLUS sada ima NEDC potrošnju od samo 6,5 do 6,9 litara goriva na 100 kilometara (152 – 160 g CO2/km). Potrošnja u varijanti sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem je 7,1 – 7,4 l/100 km (169 – 176 g CO2/km). premljen isključivo automatskim mjenjačem 7G-TRONIC PLUS, E 250 BlueEFFICIENCY (150 kW/204 KS) ima za 13 posto smanjenu NEDC potrošnju goriva nego prije (6,6 – 7,0 l/100 km). Emisija CO2 pala je na 154 – 162 g/km. To znači da je E 250 BlueEFFICIENCY također najefikasniji model u rangu vozila sličnih performansa.

Uz nove motore, Mercedes-Benzova E-klasa dobiva i nekoliko novih detalja u unutarnjem i vanjskom izgledu. To uključuje TFT zaslon u boji na ploči s instrumentima, koji omogućuje prikaz trodimenzionalnih grafika. Još je jedna nova značajka DIRECT SELECT – standardna ručica mjenjača za 7G-TRONIC PLUS na stupu upravljača – također i za modele s 4-cilindarskim motorima.

(ij)

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin