BRAZILSKI JUNAK

Emerson Fittipaldi 18. srpnja 1970. debitirao u u Formuli 1

Screenshot YouTube

Emerson Fittipaldi je na VN Velike Britanije, stazi Brands Hatch, bolidom Lotus, prvi put nastupio u Formuli 1, u jednom od najznačajnijih dana u povijesti Formule 1…

Ne samo zbog debija jednog velikog vozača, a oproštaja drugog: Dan Gurney je tog 18. srpnja 1970. odvezao svoju posljednju F1 utrku. Fittipaldijev nastup, odnosno kasniji uspjesi, doveli su do ljubavi Brazila i Formule 1 i pretvorili tu zemlju u svjetsku automobilističku velesilu, neiscrpan rudnik talenata.

Emerson Fittipaldi nije bio prvi brazilski vozač u Formuli 1, ali je bio okidač za te procese. Otada su brazilski vozači ostvarili više od sto prvenstvenih pobjeda, što tu zemlju stavlja iza Velike Britanije i Njemačke na treće mjesto vječne tablice najuspješnijih.

Brazilski je as nastupao u utrkama od svoje 14. godine, a u Europu došao 1969. sa željom da pokaže talent i izbori se za mjesto u svijetu utrka. Odmah su uslijedile pobjede u Formuli Ford, pa ga je zapazio Colin Chapman. Fittipaldi je došao u Lotus kao treći vozač momčadi, no nakon što je poginuo Jochen Rindt i otišao John Miles do kraja sezone je postao prvi.

Debi je završio kao osmi, sljedeću utrku kao četvrti, a već u četvrtom nastupu, na stazi Watkins Glen, ostvario je prvu pobjedu. Titule će osvajati za Lotus 1972. i McLaren 1974., a onda će gotovo savršene statistike, koje su ga trebale postaviti među najveće vozače u povijesti utrka, upropastio s pet neuspješnih godina u vlastitoj momčadi, s kojom nije uspio stići do vrha.

Emerson Fittipaldi je kasnije napravio sjajnu karijeru u SAD-u, dvaput osvojivši i Indy 500.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo