Evo kako najbolje možete rashladiti vozilo nakon dugog stajanja na suncu

Visoke temperature u automobilu mogu biti opasne kao vožnja u alkoholiziranom stanju, istraživanje je pokazalo kako vožnja u vozilu koje je zagrijano na 35 stupnjeva djeluje kao da u krvi imate 0,5 promila
Španjolski proizvođač Seat proveo je zanimljivo testiranje na vozačima. Osim što je ustanovljeno kako pri visokim temperaturama unutar vozila, vaš organizam funkcionira kao da je pod utjecajem alkohola, postoji i drugi niz nus pojava.Stoga ne čudi kako inženjeri Seata po tri godine razvijaju sustava hlađenja za svaki pojedini model. Vodeći se proučavanjem geometrije kanala i otvora u 3D tehnici, s virtualnim simulacijama, koje se provode kako bi se predvidjelo kako će zrak cirkulirati unutar automobila.Tako primjerice temperaturna razlika smanjena za 10°C može utjecati na brzinu reakcije vozača i do 20 posto.. U nastavku donosimo savjete kako kvalitetno ohladiti vozilo, a da je to po vaše zdravlje što manje štetno. Rešetkice za zrak trebale bi biti usmjerene prema gore, dakle prema stropu vozila, umjesto prema putnicima i njihovom gornjem djelu trupa, što je česti slučaj.S vanjskim temperaturom koje su već neko vrijeme debelo prešle granicu iznad 30° C, pojavili su se problemi koji nas prate iz ljeta u ljeto.Automobili parkirani na suncu mogu doseći nestvarnih 60°C. Kako bi se smanjila temperatura kabine prije ulaska u vozilo, trebalo bi se poslužiti poznatim trikovima, a mi donosimo najčešće pogreške u klimatizaciji koje vozači čine:Uključivanje klima uređaja čim stignete u auto na maksimumPrilikom ulaska u vrući automobil, to je logično rješenje da okrenete do kraja puhanje.. Međutim, uključivanje klima uređaja odmah bez otvaranja prozora, samo će recirkulirati vrući zrak. AUTOPORTAL PREPORUKA: Otvorite vrata, spustite prozore na minutu ili dvije prije zatvaranja vrata, a potom prilagodite klimu.Uključivanje opcije recirkulacije zrakaDržite li ovu opciju stalno upaljenom, ona može prozore zamagliti i smanjiti vidljivost. AUTOPORTAL PREPORUKA: Većina automobila danas ima automatsku klimu, zato je najbolja solucija pritisnuti tipku za opciju “Auto”, koja će potom sama regulirati potrebno puhanje, a s time će magljenje prozora držati bez magle, držeći vozače i putnike u optimalnim uvjetima.Ne uključujte u klimatizaciju ujutroLjetna u jutarnjim satima mogu biti hladna, zato budite obazrivi i dobro ocijenite je li vam uistinu potrebna klima.Rešetkice zraka usmjerene sve prema vozačuTo je primamljivo, ali je kontraproduktivno i ne hladi vozilo u potpunosti. Protoka zraka mora biti ravnopravan u svim smjerovima.  AUTOPORTAL PREPORUKA: Usmjerite puhanje prema staklima i na noge, ako osjetite da vam je središnje hlađenje preintenzivno.Zanemarivanje servisiranja klima uređajaKao i većina toga u automobilima, sustav klimatizacije zahtijeva održavanje. Ako ne promijenite začepljene filtre kabine svakih 15-20.000 km, možete zaustaviti optimalna učinkovitost vašeg klima uređaja.Ipak ne zaboravimo, automobili novijeg godišta dolaze s klima uređajima najnovije generacije. Prilagođene su prema potrebi da stalno budu upaljene, koliko god neki mislili da je to štetno po njih. Pri tome u pogledu potrošnje automobila, prema nekim istraživanjima kada su vani najveće temperature utječe na dodatnih 0,7 litara u prosjeku.Druga stvar su automobili starijeg godišta, riječi stručnjaka govore kako ih je najbolje ugasiti par minuta prije nego što ćete ugasiti i napustiti vozilo.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo