DOBRO JE ZNATI

Evo kako se popeti na rubnjak, a ne oštetiti aluminijske naplatke i gume

Foto: Autoportal.hr

Penjanjem automobilom na rubnjak nastaje dinamičko opterećenje podvozja, uz rizik oštećenja guma, naplataka, amortizera, kuglastih zglobova i ležajeva te se remeti geometrija kotača i potom ugrožava sigurnost

Penjanje automobilom na rubnjak česta je potreba pri parkiranju, premda se time riskira kazna od 40 eura (parkiranje na pločniku, osim na obilježenim parkirnim mjestima, je zabranjeno). Pritom može nastati dodatni, skuplji problem – oštećenje guma i aluminijskih naplataka, pogotovo ako su dimenzija 17-cola i veći, Ako dobro pogledate njihove bokove, malo ih je bez oštećenja.

Ako se taj manevar radi neumjereno, nastaje udarno dinamičko opterećenje podvozja, koje smanjuje trajnost, a može izazvati oštećenja guma, naplataka, amortizera, kuglastih zglobova i ležajeva te poremetiti geometriju kotača. Stoga izbjegavajte penjati se automobilom na rubnjake, a ako baš morate, koristit će vam sljedeći savjeti:

Treba se penjati tako da kontakt gume s rubnjakom bude čim više otpornom gaznom plohom (na slici), a ne osjetljivim bokom (na naslovnoj slici). Time se smanjuje rizik oštećenja gume i kontakt (oštećenje) naplatka s rubnjakom. Foto: Autoportal.hr

Kako se popeti na rubnjak a pritom ne oštetiti naplatak:

1. Napušite gume na tlak zraka za puno opterećenje. Time se smanjuje uvijanje gume pa teže dođe do kontakta rubnjaka s mekanim bokom gume i osjetljivim naplatkom.

2. Svakom rubnjaku varira visina, pa dobro pregledajte gdje je najniži i tu se penjite/spuštajte.

3. Zamolite sve osobe da prije penjanja/spuštanja iziđu iz automobila, radi lakšeg penjanja te smanjenja opterećenja na kotače i podvozje.

4. Štetno se penjati na rubnjak i spuštati s oba kotača istodobno, to treba obaviti fazno – jednim po jednim kotačem.

5. Na veće rubnjake preporučljivo se penjati najprije pogonskim kotačima, jer pogonska obodna sila smanjuje dinamičko opterećenje kotača i podvozja.

6. Automobilom priđite rubnjaku lagano i pod horizontalnim napadnim kutem od 45 stupnjeva te, kad ga kotač dodirne, zaustavite automobil. Što je napadni kut manji, veći je rizik oštećenja bokova gume i naplataka.

7. Prednje kotače pri penjanju volanom zakrenite za dodatnih 20 stupnjeva prema rubnjaku, a pri spuštanju za dodatnih 20 stupnjeva od rubnjaka. Time se opterećenje s mekanih bokova gume prebacuje na čvrstu i otpornu gaznu plohu te smanjuje rizik kontakta (oštećenja) naplatka s rubnjakom.

8. Penjite se lagano, u prvom stupnju prijenosa, po fazama. Kad se popnete prvim kotačem, zaustavite automobil kad rubnjak dodirne drugi, i potom lagano uspnite.

9. Automobilom se s rubnjaka spuštajte, također, pod horizontalnim kutem od 45 stupnjeva, po fazama, dozirano kočeći pri spuštanju svakog kotača.

10. Treba biti dovoljno prostora za manevar (u suprotnom odustanite!), kako nakon penjanja/spuštanja prednjim kotačima preranim zakretanjem u smjeru rubnjaka ne biste smanjili horizontalni kut između stražnjih kotača i rubnjaka te povećali rizik oštećenja gume i naplatka.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo