Evo kako se Porsche 911 Carrera za 65.300 eura može preraditi u hibridni bolid

Dodatnih 175 KS i 200 Nm iz litij-ionske baterije od 1 kWh omogućava ‘boostanje’ performansi, svojevrsnim KERS-sustavom, koje ubrzanje do stotke osnovnog ‘Elfera’ skraćuje s 4,8 na samo 3,3 s. Dostupan je i ‘paket’ s ekstra 350 KS
Popularnost automobila na hibridni pogon, posebice sportskih, na američkom tržištu raste rapidno, što je motiviralo kalifornijsku tvrtku Vennon da izradi svojevrstan hibridni-kit za modele Porschea, 911 Carrera, Boxster i Cayman, koji su već na tržištu. Tehnologija je poznata… Na mjesto standardnog zamašnjaka ugrađen je sustav Integrated Starter Generator (ISG), odnosno sklop elektropokretača i generatora, koji kad se nagazi gas radi kao moćni elektromotor koji daje dodatnu moment i snagu u prijenos snage (automatski mjenjač PDK s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva).A kad se pusti gas, odnosno koči preokreće se u generatorski program te kinetičku energiju auta pretvara u električnu. Tom ‘strategijom’ sustav Vennon S1 omogućava kratkotrajno (do 30 s) povećanje snage  za 129 kW (175 KS), a posebno je zanimljivo povećanje okretnog momenta za 200 Nm. Naime sinkroni AC elektromotor omogućava taj prirast momenta (što je i mjera energetskog potencijala) već od nula okretaja, što ubrzava i pojačava odziv na pritiskanje gasa. Impuls snage i momenta ostvaruje se energijom iz litij-ionske baterije kapaciteta 1 kWh, smještene u prednjem dijelu vozila. Svime upravlja ‘pametni’ inverterski sustav smješten u stražnji dio vozila. Ovaj je ‘hibridni-kit’ dostupan i u dvostruko jačem paketu Vennon S2, pričem je napon baterija povećan s 400 na 800 V, a kapacitet s 1 na 2 kWh. Ukupna se masa pritom povećava za prihvatljivih 55 odnosno 95 kg.Kako to u praksi izgleda, pokazuje primjer Porschea 911 Carrera, koji u prvom stupnju snagu kratkotrajno povećava s 350 na 525 KS, a ubrzanje do stotke skraćuje sa 4,8 na 3,3 s. Još je ‘ubojitija’ verzija Vennon 2, jer snagu kratkotrajno boosta na 700 KS, a ubrzanje do stotke skraćuje s 4,8 na samo 2,9 s. Cijena? 65.300 eura za prvi i ‘okruglo’ 100.000 eura za drugi ‘paket’. Cijena dorade slična je i za modele Boxster i Cayman. Dakle, za uživanje trebate samo imati jedan od navedenih modela iz Zuffenhausena i brdo love za ove prerade.


Komentari

loading...