Kakva najava, kakva novost. Ferrari je predstavio na stazi Mugello u sklopu Ferrari Finali Mondiali 2021 novi model – Daytona SP3. Ova ograničena targa izvedba inspirirana je legendarnim sportskim modelima iz 1960-ih…
Ferrari je 6. veljače 1967. izveo jedan od najspektakularnijih pothvata u cijeloj svojoj povijesti kada je zauzeo prva tri mjesta na 24 sata Daytone. Tri automobila koja su projurila pored kockaste zastave u tom legendarnom finišu bok uz bok na Fordovom domaćem terenu, bili su – na prvom mjestu 330 P3/4, na drugom 330 P4 i na trećem 412 P. Slavljenički model bio je opjevan sa svih strana, model koji je glavni inženjer Mauro Forghieri značajno poboljšao u svakoj od tri osnove trkaćih automobila: motoru, šasiji i aerodinamici. 330 P3/4 savršeno je obuhvatio duh sportskih prototipova iz 1960-ih, desetljeća koje se danas smatra zlatnim dobom utrka zatvorenih kotača i trajnom referentnom točkom za generacije inženjera i dizajnera.
Sad se možda pitate zašto novi naziv onda nosi naziv Daytona SP3!? Ime nove Icone evocira onu legendarnu završnicu 1-2-3 i odaje počast Ferrarijevim sportskim prototipovima koji su pomogli marki steći svoj neusporedivi status moto sporta. Daytona SP3, predstavljena danas na Mugello Circuit tijekom Ferrari Finali Mondiali 2021., ograničeno je izdanje koje se pridružuje Icona seriji koja je debitirala 2018., a radi se o modelima – Ferrari Monza SP1 i SP2.
Dizajn Daytone SP3 skladna je interakcija kontrasta, uzvišeno skulpturalnih, raskošnih površina koje se izmjenjuju s vrstom oštrijih linija koje otkrivaju rastuću važnost aerodinamike u dizajnu trkaćih automobila kao što su 330 P4, 350 Can-Am i 512 S. Odvažni izbor karoserije ‘Targa’ s tvrdim krovom koji se može skinuti također je inspiriran svijetom sportskih prototipa: prema tome, Daytona SP3 ne samo da pruža uzbudljiv užitak u vožnji nego može biti skroz funkcionalnih performansi.
Iz tehničke perspektive, Daytona SP3 svoju inspiraciju crpi iz sofisticiranih inženjerskih rješenja već usvojenih u utrkama 1960-ih: danas, kao i tada, maksimalne performanse postignute su radom na prije spomenuta tri temeljna područja.
Daytona SP3 ima atmosferski V12, postavljen na sredini stražnjeg dijela u tipičnom stilu trkaćih automobila. Neosporno najpoznatiji od svih Maranellovih motora, ovaj pogonski sklop isporučuje 840 KS – što ga čini najsnažnijim motorom ikad napravljenim od strane Ferrarija – zajedno sa 697 Nm okretnog momenta i maksimalnim brojem okretaja od 9500 o/min.
Šasija je u potpunosti izrađena od kompozitnih materijala korištenjem tehnologija Formule 1 koje nisu viđene u cestovnom automobilu od LaFerrarija, posljednjeg Maranelovog superautomobila. Sjedalo je sastavni dio šasije kako bi se smanjila težina i jamčio vozaču vozački položaj sličan onom u natjecateljskom automobilu.
Na koncu, baš kao i automobili koji su ga inspirirali, aerodinamičko istraživanje i dizajn usredotočeni su na postizanje maksimalne učinkovitosti isključivo korištenjem pasivnih aero rješenja. Daytona SP3 je aerodinamički najučinkovitiji automobil koji je ikada napravio Ferrari bez pribjegavanja aktivnim aero uređajima. Zbog pametne integracije ovih tehničkih inovacija, automobil može ubrzati od 0 do 100 km/h za 2,85 s i od 0 do 200 km/h za samo 7,4 s: uzbudljive performanse, ekstremna postavka i opojni V12 zvučni zapis donose potpuni užitak vožnje bez premca.
Iako je inspirirana stilskim jezikom trkaćih automobila iz 1960-ih, Daytona SP3 odjevena je u vrlo nedvojbeno originalne, moderne oblike. Njegova kiparska snaga slavi i interpretira mješavinu prototipova do potpuno suvremenog učinka. Podrazumijeva se da je ovaj ambiciozan dizajn zahtijevao pomno planiranu i izvedenu strategiju od glavnog direktora dizajna Flavija Manzonija i njegovog tima Styling Centra.
Uz 6,5 litarski motor koji je već viđen u 812 Comeptizione izvedbi, Daytona SP vozi u pratnji 7-brzinskog automatika.
Maksimalni broj okretaja od 9500 okretaja u minuti i krivulja okretnog momenta koja brzo raste sve do maksimalnih okretaja daju vozaču i suputniku osjećaj neograničene snage i ubrzanja.
Ideja uzimanja inspiracije iz određenog vremena u povijesti, koja leži u srži koncepta Icona, ide mnogo dalje od puke ponovne upotrebe stilskih znakova iz prošlosti. Umjesto toga, cilj je destilirati samu bit jedne ere i koristiti je kao odskočnu dasku za stvaranje novih koncepata koji su sami dovoljno jedinstveni da postanu ikone za buduće generacije. Svi Icona automobili mogu se pohvaliti ekskluzivnim rješenjima koja nisu viđena u ostatku asortimana i namijenjeni su isključivo Ferrarijevim najboljim klijentima i kolekcionarima, ponosnim ambasadorima marke Propetog konjića.
Najave oko prvih isporuka ovog modela sugeriraju kako se mogu očekivati već na proljeće…
Foto: Ferrari