IDETE LICITIRATI?

Ferrari Enzo na aukciji, ali ovaj put njegov nikad upaljeni motor!

Povijest motora Ferrari F140 je fascinantna. Njegova prva iteracija nazvana je Tipo F140B, a pojavio se u Enzu 2002., i održao se u svijetu super sportski automobila sljedećih 20 godina.

Pri lansiranju, to je bio najsnažniji atmosferski motor ikada ugrađen u cestovni automobil, s motorom s četiri ventila po cilindru pod kutom od 65 stupnjeva koji razvija 651 konjsku snagu. Kada su čelnici u Marinellu odlučilo Tipo F140C ubaciti u 599, postao je najsnažniji Ferrarijev motor u serijskoj proizvodnji ikada, a taj se trend nastavio s F12 Berlinettom i njegovim nasljednikom 812. Tipo F140GA je nabujao na 6,5 litara, proizvodeći nevjerojatnih 819 atmosferskih KS i dostigavši crvenu liniju od 9500 o/min u 812 Competizione.

F140 je nedvojbeno jedan od najbolje dizajniranih motora za superautomobile ikada, a sada ga možete posjedovati. RM Sotheby’s će sljedeći mjesec na aukciji staviti naizgled nekorišteni F140B iz Enza, a to je praktičan dio automobilske ikonografije.

Popis aukcijske kuće ne daje nikakve pojedinosti osim broja motora. Međutim, fotografije ukazuju na to da je motor poslan svom sadašnjem vlasniku izravno iz Ferrarija, što sugerira da možda nikada nije ni paljen u automobilu.

Ferrari nije poznat po slanju svojih motora bilo kome, a transportna dokumentacija i broj sanduka gotovo potvrđuje da ovaj motor nije poslan privatnoj osobi; ovaj je motor izvorno poslan Formuli Automobile Copenhagen, ovlaštenom Ferrarijevom zastupniku u Danskoj, u lipnju 2014. Najvjerojatnije je ovaj motor poslan iz Italije kao dio Enzo restauracije. Za pretpostaviti je kako restauracija nikada nije krenula zbog prevelike štete na samom automobilu ili možda vlasnik jednostavno nije mogao završiti i odraditi popravak do kraja.

Motor će biti u prodaji na aukciji RM Sotheby’s Miami 10. prosinca 2022. Teško je očekivati da će ovo biti ‘dobra prilika’. Računa se tijekom licitacije na nekih 200.000 do 300.000 dolara. Motori ovakve priče i konstrukcije u prodaji su rijedak slučaj, a još kad je od Ferrarija. Činjenica da je ovo F140B i to je ono što ga čini kolekcionarskim, pa čak i u transportnoj kutiji. Samo za primjer, u novom Ferrari Purosangue dobivate motor F140IA, ali ovaj rani primjer je motor koji je započeo eru modernog V12 Fezza. Motor koji je pokretao Enzo. Motor je to koji je bio temelj automobila koji su puna dva desetljeća izbjegavali turbo punjenje i elektrifikaciju. Jednostavno je legendaran, a čak i ako ovaj konkretni primjerak nikada nije zapaljen, vrijedan je mjesta u muzeju.

Više slika pogledajte na Sotheby’s službenim stranicama.

Foto: Sotheby’s

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo