Danas je predstavljen Purosangue, prvi povišeni četverosjed marke iz Maranella…
Nakon godina iščekivanja, Ferrari je danas predstavio Purosangue, prvi SUV u 75-godišnjoj povijesti Propinjućeg konja, u veličanstveno atmosferskom okruženju Teatra del Silenzio u Lajaticu (Pisa).
Od najranijih godina marke, automobili 2+2 (tj. s dva prednja i dva manja stražnja sjedala) igrali su značajnu ulogu u njezinoj strategiji. Mnogi Ferrari učinili su kombinaciju referentnih performansi s prvoklasnom udobnošću jednim od stupova svog uspjeha. Sada, u kulminaciji 75 godina vodećih istraživanja, Ferrari je stvorio automobil koji je jedinstven na svjetskoj pozornici: ne samo da performanse, užitak vožnje i udobnost koegzistiraju u savršenom skladu, već je to i neusporediva reinterpretacija kultnog DNK marke. To je razlog zašto je odabrano ime Purosangue, što na talijanskom znači ‘čistokrvno’.
Kako bi se tvrtki omogućilo postizanje ambicioznih ciljeva postavljenih za ovaj projekt i stvaranje automobila dostojnog mjesta u njegovoj gami, usvojen je potpuno drugačiji izgled i inovativne proporcije u usporedbi s modernim GT arhetipovima (tzv. crossoverima i SUV vozilima). Motor prosječnog modernog GT-a postavljen je naprijed u automobilu, gotovo na prednjoj osovini s mjenjačem spojenim izravno.
Purosangue se opisuje kao jedini automobil s ovakvim proporcijama s atmosferskim V12 postavljenim u sredini. Najpoznatiji motor Maranella debitira u ovoj potpuno novoj konfiguraciji kako bi se osiguralo da automobil oslobađa više snage nego bilo koji drugi u segmentu (725 KS) dok istovremeno jamči najzanimljiviju zvučnu podlogu Ferrarijevog motora. Nadalje, može isporučiti 80% okretnog momenta čak i pri niskim okretajima za jedinstveni užitak vožnje u svakom trenutku.
Aero razvoj Purosanguea usmjeren je na to da karoserija, podvozje i stražnji difuzor budu što učinkovitiji. Nova rješenja uključuju sinergiju između prednjeg branika i obloga kotača koji stvara zračnu zavjesu koja aerodinamički zatvara prednje kotače, sprječavajući stvaranje turbulentnih poprečnih strujanja zraka.
Purosangue će postati kralj po pitanju performansi u SUV klasi sportaša. Do 100 km/h ide za 3,3 s i od 0 do 200 za 10,6 s. Vozački položaj ostavlja osjećaj pravog sportskog modela, atmosferski V12 soundtrack pružaju potpuno novo, ali također potpuno Ferrarijevo iskustvo vožnje. Činjenica da je širok niz sadržaja usmjerenih na udobnost standardno dostupan, kao što je Burmester audio sustav, i da mnogi dodaci uključujući potpuno nove Alcantara presvlake, izvedene od certificiranog recikliranog poliestera.
Kabina Purosanguea zahtijevala je apsolutno pedantan pristup oko idealnog sklada dizajna i prostora, kao i pažljiv odabir materijala. Kabina izgleda i djeluje poput iznimno elegantnog, sportskog GT modela. Tu je i sofisticirani luksuz interijera koji odiše osjećajem elegancije i modernosti. Moderni dizajnerski jezici skladno se kombiniraju s Ferrarijevom prepoznatljivom estetikom GT sportskog automobila. Svi su oblici namjerno kompaktni kako bi se optimizirao raspoloživi prostor i njegova ergonomija.
Vozačev kokpit inspiriran je modelom SF90 Stradale i gotovo se točno odražava na suvozačevu stranu. To stvara neusporediv osjećaj emocionalne angažiranosti za suvozača, potpomognut i potaknut zaslonom od 10,2” koji pruža sve informacije potrebne za sudjelovanje u iskustvu vožnje. Purosangue ima potpuno digitalno sučelje koje je već usvojeno za ostatak asortimana.
Ferrari Purosangue – tehnički podaci
POGONSKI SKLOP
Tip: V12 – 65° – suhi karter
Ukupna zapremina: 6496 cc
Provrt i hod: 94 mm x 78 mm
Maks. izlazna snaga: 725 KSpri 7750 o/min
Maks. okretni moment: 716 Nm pri 6250 o/min
Maks. okretaja: 8250 okretaja u minuti
Omjer kompresije: 13,6:1
Specifična izlazna snaga: 111 KS/l
DIMENZIJE I TEŽINA
Duljina: 4973 mm
Širina: 2028 mm
Visina: 1589 mm
Međuosovinski razmak: 3018 mm
Prednji trag: 1737 mm
Stražnji trag: 1720 mm
Težina: 2033 kg
Raspodjela težine 49% naprijed / 51% straga
Kapacitet rezervoara za gorivo: 100 litara
Zapremina prtljažnika: 473 litre
GUME I FELGE
Prednje 255/35 R22 J9.0
Stražnje 315/30 R23 J11.0
KOČNICE
Prednja 398 x 38 mm
Stražnja 380 x 34 mm
PRIJENOS I MJENJAČ
8-brzinski F1 DCT
Performanse
Maks. brzina > 310 km/h
0-100 km/h 3,3 s
0-200 km/h 10,6 s
100-0 km/h 32,8 m
200-0 km/h 129 m
Foto: Ferrari