Fiat Bravo (2007. – 2014.): ovo su mane i boljke posljednjeg ‘talijanskog Golfa’

Fiat Bravo (Type 198) je talijanski hatchback kompaktne klase (C-segmenta), koji je 2007. zamijenio Stilo, a taj je model 2001. zamijenio dvojac Bravo/Brava…

… kompakt/kompaktna limuzina, koji je osvojio titulu Europskog automobila 1996. (zanimljivo, drugi je tada bio Peugeot 406., a treći Audi A4. Povratak zgodnog, afirmativnog imena za model koji je Fiatovoj gami donio solidnost (osvojio je pet Euro NCAP zvjezdica za sigurnost) i izvrsnu antikorozivnu zaštitu ipak nije donijelo odgovarajući uspjeh.

Ne može se reći da se Fiat Bravo loše prodavao, ali činjenica da je talijanska proizvodnja napuštena, te da nije dobio izravnog nasljednika (zamijenio ga je Tipo iz tvornice u Turskoj).

U benzinskoj paleti osnovni je motor bio 1.4 16V s 90 KS, iz slavne talijanske serije Fire (vrlo preporučljiv rabljeni) premda mu potrošnja goriva nije vrlina. Rijetki su bili turbobenzinci 1.4 T-Jet sa 120 i 150 KS, koji se također nisu pokazali lošima.

Općenito, talijanski su motori OK, a to posebno vrijedi za turbodizlaša 1.9 Multijet (bolji u 8V verziji sa 120 KS, nego sa 150 KS, rjeđi s 90 KS), za koje će vam dobro upućeni potvrditi da su izdržljiviji (možda ne pouzdaniji) od razvikanog Volkswagenovog 1.9 TDI, te 1.6 Multijet sa 105 KS, koji j stigao krajem 2009.

Najveći njegov rizik kod kupnje je prevelika kilometraža i loše, neredovito održavanje).

Ovo su greške i mane, obrađene kroz standardne servisne akcije:

PROBLEM
Tvrda papučica kočnice
UZROK
Loša izvedba sklopa papučice kočnice.
POPRAVAK
Stavite modificirane papučice kočnice i regulator papučice kočnice.

PROBLEM
Nepravilan rad funkcije za kretanje uzbrdo. Vozilo vuče lijevo ili desno kad se pritisnu kočnice.
UZROK
Greška softvera kontrolnog modula ABS/ESP.
POPRAVAK
Stavite novi kontrolni modul ABS/ESP.

PROBLEM
Zvuk grebanja pri okretanju upravljača.
UZROK
Konektor električnih instalacija neispravno postavljen na upravljač.
POPRAVAK
Isključite paljenje i odspojite akumulator. Pričekajte 10 minuta. Skinite modul zračnog jastuka na vozačevoj strani. Provjerite je li konektor električnih instalacija ispravno postavljen na upravljač. Provjerite ima li plastičnih strugotina oko konektora električnih instalacija. Provjerite spoj električnih instalacija, osigurajte odgovarajući slobodan hod. Stavite modul zračnog jastuka na vozačevoj strani. Spojite akumulator.r.

PROBLEM
Klima-uređaj (AC) nije učinkovit. Neispravan kompresor klima-uređaja.
UZROK
Greška u proizvodnji kondenzatora klima-uređaja.
POPRAVAK
Pregledajte je li na kondenzatoru klima-uređaja ispravno postavljena ploča separatora.Ako je ploča separatora neispravno postavljena, zamijenite kondenzator klima-uređaja.

PROBLEM
Lampica za indikaciju kvara motora (MIL) svijetli.
UZROK
Greška osjetila detonacija (KS).
POPRAVAK
Provjerite konektor električnih instalacija i otpor detonacija (KS). Zamijenite dijelove ako je potrebno.

PROBLEM
Teško ubacivanje u 5. brzinu.
UZROK
Sajle selektora brzina su neispravno podešene.
POPRAVAK
Provjerite i podesite sajle selektora brzina.

PROBLEM (1.6 Multijet)
Kontrolna lampica tlaka ulja motora blinka.
UZROK
Sustav za kontrolu rada motora upalit će kontrolnu lampicu za tlak ulja motora u trenutku kad je potrebno zamijeniti ulje i filtar, koji su postali kontaminirani regeneracijom DPF-a.
POPRAVAK
Maksimalna prijeđena udaljenost između zamjena ulja ovisi o mnogim uvjetima uključujući: Prijeđenu udaljenost od zadnje promjene ulja i filtra, broj regeneracija DPF-a, prosječna temperatura ulja motora, broj startanja motora, broj hladnog startanja motora. Kontrolna lampica za tlak ulja motora može se resetirati samo korištenjem odgovarajuće dijagnostičke opreme.

PROBLEM
Pohranjeni kod greške: P2264.
UZROK
Slaba veza električnih instalacija ili je uopće nema na davaču separatora goriva/vode. Neispravan davač separatora goriva/vode.
POPRAVAK
Provjerite ima li na priključku 3 napajanje. Provjerite električnu instalaciju davača separatora goriva/vode. Provjerite ispravnost kontakata na priključku davača separatora goriva/vode. Zamijenite davač separatora goriva/vode.

PROBLEM
Trzanje motora. Oklijevanje pri ubrzanju na 1800-2000/min.
UZROK
Ventil povrata ispušnih plinova (EGR) ne radi ispravno.
POPRAVAK
Provjerite rad termostata. Provjerite je li ispravna razina ulja. Provjerite je li gorivo kontaminirano. Provjerite filtar goriva. Provjerite ima li propuštanja u usisnom sustavu. Provjerite davač protoka mase zraka (MAF). Provjerite ima li ulja u usisnom sustavu. Provjerite ima li propuštanja na brizgaljkama goriva. Provjerite je li ispravan tip brizgaljki goriva. Provjerite radi li sustav EGR-a ispravno. Skinite EGR ventil i stavite ploču ograničivača.

PROBLEM
Metalni zvuk iz pomoćnog pogonskog remena otprilike 2 minute nakon hladnog starta.
UZROK
Zatezač pomoćnog pogonskog remena.
POPRAVAK
Zamijenite zatezač pomoćnog pogonskog remena.

U suradnji s Auto Elektrika Novak d.o.o.


Komentari

loading...