Fiat Coupe (2022.): povratak ‘lažnog sportaša’ na mehanici modela Fiat 124 Spider i Mazda MX-5?

Nastavlja se niz neočekivanih najava, kojima će koncerni nastojati zauzeti što bolje startne pozicije nakon pandemije Covid-19, koja će uspostaviti nove odnose nakon pandemije…

Najava novog iznenađenja stiže iz Torina, kojeg potpisuje Gaspare Conticelli – novog modela Fiat Coupe, koji bi mogao stići 2022. Prvi model, predstavljen krajem 1993. imao je zanimljivo rodoslovlje.

Napravljen je na platformi i mehaničkom konceptu modela Fiat Tipo, pa je bio u plejadi ‘lažnih sportskih modela’, napravljenih na ‘konfekcijskim’ temeljima kakvi su bili VW Karmann Ghia, Ford Capri, Opel Manta

Imo je ‘konfekcijsku’ koncepciju, s motorom poprečno sprijeda i prednjim pogonom, premda je snaga motora bila već respektabilna – osnovni je bio usisni 2.0 16V sa 139 KS, a turbo je razvijao 190 KS, a u posljednjim verzijama čak 220 KS.

Bio je zanimljiv jer je dizajn, po tradiciji, naručen od studija Pininfarina. No, u Torinu nisu bili zadovoljni ‘ženskastim’ dizajnom vanjštine, pa su zadužili vlastiti Centro Stile Fiat, u kojem je bio tada anonimni Chris Bangle (kasnije je imao uspješnu, ali i kontroverznu ulogu u BMW-u).

Napravljen je atraktivan sportski stil, a interijer je ostao s Pininfarininim potpisom (dizajn vanjštine potom je preusmjeren na Peugeot 406 Coupe). Do kraja 2000. napravljeno ih je 72.762, što je bio osrednji uspjeh i nije dobio nasljednika.

Ako se 2022. ostvare najave, Fiat Coupe druge generacije bi trebao stići 2022., ali ovaj put s klasičnom sportskom koncepcijom, motor uzdužno sprijeda – pogon straga, koju je uporno promicao Enzo Ferrari.

Bio bi izvedenica modela Fiat 124 Spider, napravljenog na bazi uspješnog roadstera Mazda MX-5, dugačak oko 410 cm i pokretan turbobenzincem 1.4 Turbo sa 170 KS.

S tim bi potencijalom imao i respektabilne performanse, okvirno brzinu, po talijanskom receptu ‘oltre 220’ (više od 220 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 7,5 s.

Sve zvuči lijepo i uvjerljivo, no to je ipak ‘golub na grani’…

Ilustracija: Gaspare Conticelli


Komentari

loading...