Stellantis je najavio izlazak na tržište nove generacije vozila, čija proizvodnja počinje u tvornici povijesnog značaja za grupu Stellantis u okolici Hordain, blizu Valenciennesa u sjevernoj Francuskoj. Jedan je Fiat minivan, drugi je Fiat Professional lako/srednje komercijalno vozilo…
Oba nova modela će biti dostupna u izvedbama s klasičnim motorima i 100% električnim pogonom. Specifično, motori s unutrašnjim sagorijevanjem će pokretati dizel, upareni s ručnim ili automatskim mjenjačem. Lako komercijalno vozilo će biti dostupno u tri konfiguracije – kombi, pick-up i kabina s platformom, kako bi se zadovoljile sve potrebe profesionalnog transporta. Oba vozila se voze na EMP2 platformi, modularne prirode, što omogućava zadovoljavanje specifičnih potreba na različitim tržištima, prilagođavajući se veoma različitim modelima i segmentima. Ista platforma se takođe koristi za modele Peugeot Expert i Traveller, za Citroën Jumpy i SpaceTourer i za Opel/Vauxhall Vivaro i Zafira Life.
U francusku tvornicu se tako vraćaju dva talijanska brenda koji su nekoć baš na tom mjestu proizvodili neke od čuvenih izvedbi – Fiat Ulysse MPV, koji se proizvodio između 1994. i 2002. godine i komercijalno vozilo Fiat Scudo, između 1996. i 2016. Otvorena 1992. kao rezultat povijesnog zajedničkog pothvata između tadašnjih grupacija Fiat i PSA 1978. godine, industrijski kompleks će biti „koljevka“ dva nova modela brendova Fiat i Fiat Professional, koji su spremni da se suoče s izazovima nove, sve održivije i zelenije gradske mobilnosti.
Inspirirani uspjehom svojih prethodnika, dva nova modela će nositi nazive Fiat Ulysse i Fiat Professional Scudo. Time će proširiti gamu brendova iz Torina, predstavljajući rješenje nultih emisija koje cilja velike porodice, tržište vozila za rekreaciju, osobne vozače, profesionalce. Standardnim pogonskim verzijama pridružiti će se inovativni 100% električni modeli, koji će sigurno privući veliku pažnju javnosti.
Nova generacija marki Fiat i Fiat Professional je stoga odgovor na aktualnu tranziciju ka mobilnosti bez emisija. Specifično, uz rastuću upotrebu komercijalnih vozila u gradskim sredinama – djelomično zbog povećane potrebe za on-line uslugama dostave, ova vozila će značajno doprinijeti smanjenju emisija u gradovima. Također, putničke verzije će omogućiti porodicama da uživaju u „zelenom“ aktivnom stilu života, koristeći prednosti inovativnih visokotehnoloških uređaja, izvanrednog nivoa komfora i prostora koji su najbolji u segmentu i naprednih sigurnosnih funkcija.
Narudžbe za Fiat Professional Scudo krenule su s početkom godine, dok će Fiat Ulysse biti dostupan u prvom kvartalu 2022.
Grupa Stellantis već igra vodeću ulogu u ovom kontekstu, što je dokazano njenom neprikosnovenom dominacijom na europskom tržištu komercijalnih vozila i njenom jasnom namjerom da postane svjetski lider u električnim komercijalnim vozilima. Istovremeno, grupa teži strategiji sveukupne elektrifikacije, kako bi pružila svojim kultnim brendovima uzbudljiva, napredna vozila, koristeći i vlastitu stručnost i partnerstva/zajedničke poduhvate kako bi razvila napredne tehnologije po pristupačnim cijenama. Tijekom sljedeće tri godine, put ka elektrifikaciji komercijalnih vozila će se proširiti na sve proizvode i regije, uključujući i ponudu kombija koje će pokretati vodikove gorive ćelije do kraja 2021.
Do 2030. godine, Stellantis vozila s niskom emisijom štetnih plinova trebali bi činiti više od 70% prodaje u Europi i preko 40% u Sjedinjenim Američkim Državama, pri čemu se do 2025. očekuju investicije u vrijednosti od preko 30 milijardi eura u elektrifikaciju i razvoj softvera.
Foto: Stellantis