Fiat Punto (2021.), povratak otpisanog na PSA tehnologiji

Blizanac novih modela Peugeot 208 i Opel Corsa vraća se u prvu ligu niže klase, benzinci i dizelaši talijanski, hibridi i električni modeli francuski…

Fiat Punto, koji je startao najesen 1993. te je osvojio titulu ‘Europskog automobila 1995. godine’, uspjeh je nastavio modelom druge generacije, predstavljenom 1999., a onda je ‘zapelo’ modelom treće generacije…

Stvorena je tijekom kratkotrajnog ‘braka’ Fiata i General Motorsa te je tehnološki srodan s Opel Corsom D. Premda je bio korektne izvedbe imao je dva velika problema. Prvi, gubitak identiteta (startao je kao Grande Punto, da bi postao Punto Evo i na kraju, kako je počeo, Punto.

Drugi je bio još pogubniji, 2017. osvaja nula zvjezdica za sigurnost (!) po novom Euro NCAP testu, što mu je ‘presudilo’. Ugašen je 2018. i ocjenjivalo se da je s tom, za Fiat slavnom linijom, koja je 1969. počela modelom Autobianchi A112, iz kojeg je 1972. izveden Fiat 127, ‘Europski automobil 1972. godine’, zaključeno.

U međuvremenu uspjeh je nastavio Fiat Uno, predstavljen 1983, osvajač titule ‘Europski automobil 1984. godine’. Nedavnim senzacionalnim udruživanjem koncerna FCA i PSA ostvarile su se pretpostavke za novi model, koji će biti ‘rođak’ s novim Peugeotom 208 i Opel Corsom. Ilustraciju donosi de.motor1.com.

Stvara se na novoj modularnoj koncernskoj platformi CMP/EMP1, a zanimljivo, koristit će izvorno Fiatove toplinske motore (3-cilindarske turbobenzince 1.0 Firefly te 4-cilindarski turbodizelaš 1.3 jtd, u rasponu snage od 75 do 130 KS).

Bit će oplemenjeni PSA-ovim 48-voltnim blago-hibridnim sustavom, a električna verzija e-Punto koristit će tehnologiju Opel Corse-e i Peugeota e-208. Prezentacija se očekuje početkom ožujka 2021, na salonu u Ženevi.

Ilustracija: de.motor1.com


Komentari

loading...