Hyundai Elantra (2021.) coupe-limuzinskim stilom opasnost za Škodu Octaviju

Hyundai je najavio sedmu generaciju popularnog modela srednje klase – Elantra, koja se na ‘velika vrata’ vraća u ‘europski ring’…

Premda je predviđena prvenstveno za američko tržište, gdje je tradicionalno jedan od najprodavanijih uvoznih automobila (potvrđuje to i ‘amerikanizirani’ dizajn ‘Parametric Dynamics’), otići će i na europsko tržište.

Dobro se podsjetiti, prva Hyundai Elantra (J1), napravljena po licenci japanskog Mitsubishi Mirage, predstavljena je 1990. Druga Elantra (J2/RD), uvedena 1995., koja je trasirala europski uspjeh, uvela je ‘New Age’ uspjeh, uvelike je već bila vlastiti proizvod i razvoj.

Za uspjeh je zaslužno i uvođenje dizelskog motora PSA XUD9, u atmosferskoj verziji 1.9/68 KS. Model treće generacije (XD), predstavljen 2000, konvencionalno dizajniran i s dizelašem 2.0 CRD razvijenim u suradnji s talijanskim VM Motori. Četvrta Elantra (HD), predstavljena 2006., povlači se s europskog tržišta u korist ubrzo uvedenog kompaktnog modela i30…

Elantra se vraća na europsko tržište petom generacijom (MD/UD), predstavljanom 2010., ali udjeli na glavnim tržištima nisu bili visoki, pa model šeste generacije (AD), uveden 2015, osim u Japanu, Kini, Rusiji, Indiji… bio je hit u SAD-u. Korejci su procijenili da će u ‘novoj eri’ nakon kataklizme s korona virusom, Elantra dobiti šansu na EU tržištima.

Hyundai lantra sedme generacije, konceptom coupe-limuzine, s atraktivnim bokom i statusnom maskom želi se približiti premium segmentu. U usporedbi s dosadašnjim modelom bit će rastegnuta na 468 cm (+6), a za povećan komfor na stražnjim sjedalima zaslužno je povećanje međuosnog razmaka na 272 cm (+2).

Premda na američkom tržištu nije predviđena dizelska verzija, ne europsko bi mogao stići 1.6 CRDi, sa 116 i 136 KS. No, glavni će adut biti turbobenzinac 1.6 T-GDi sa 120 KS, koji će, kao i 1.4 T-GDi pojačan na 150 KS, bit će blago-hibridni 48V.

Hibridna će verzija biti na bazi atmosferskog benzinca s direktnim ubrizgavanjem 1.6 GDi sa 139 KS, uz potporu elektromotora od 32 kW, koji ć omogućiti autonomiju samo sa struju od 60 km. Korejci nadiru i bit će zanimljivo vidjeti rasplet, početkom 2021…


Komentari

loading...