Ima li BMW 320d (F30) problema s faznim lancem?

BMW 318d/320d je imao problema s faznim lancem, ali uglavnom u serijama proizvedenim do 2016., kad je razvodni mehanizam (lančani prijenos koji pokreće bregasta vratila) ojačan…

PITANJE ČITATELJA

Ima li BMW 320d serije F30 (2011. – 2019.) problema s faznim lancem, što je bilo kod prethodne serije te kakvi su motori N57 dizeli u verzijama 204, 245, 258 KS i imaju li nekakvih većih problema (posljednjih godina serije E92 i serije F10?

ODGOVOR DOKTORA

BMW 318d/320d je imao problema s faznim lancem, ali uglavnom u serijama proizvedenim do 2016., kad je razvodni mehanizam (lančani prijenos koji pokreće bregasta vratila) ojačan… Kod novijih su modela problemi rijetki, premda ne i nemogući, jer je riječ o vrlo napregnutom sklopu.

Više je problema bilo, odnosno ima ih, kod 4-cilindarskih motora serije N47, s 1995 ccm i 143 KS i 177 KS, nego sa 6-cilindarskim, koji su se, osim u verzijama s 204, 245 i 258 KS, proizvodili i s 306, 313 i 381 KS.

Problem s trošenjem i istezanjem lanca te trošenjem lančanika, povezan je i s predugačkim intervalom izmjene ulja, pa treba naglasiti da bi svi oni koji oštro voze (to je često kod BMW-a) motorno ulje s filtrom trebali mijenjati na 10.000 kn, najkasnije na 12.000 km.

Kod serija F10 (‘Petica’ uvedena krajem 2009.), a pogotovo kod F30 (‘Trica’ uvedena krajem 2011.), problema je bilo manje nego kod E92, koja se proizvodila od 2006. – 2013. Zbog toga je u svakoj varijanti, jer očito planirate kupiti rabljeni primjerak, preporučljivo dobro provjeriti što kupujete.

Uz mjerenje kompresije hladnog motora (tlakovi trebaju biti veći od 30 bara) preporučljivo je skinuti poklopac ventila i provjeriti u kakvom su stanju bregasta vratila, lančanici i fazni lanac. Ne smije biti uočljivih tragova trošenja.

 


Komentari

loading...