Jaguar F-Pace SVR (2021.), kruna ponude i vrhunac sportskog duha u SUV formatu

Novi Jaguar F-PACE SVR je sada brži, dinamičniji i profinjeniji nego ikada. Vrhunac ponude snažnih SUV-ova je podignuta na drugu razinu zahvaljujući najnovijim poboljšanjima Jaguarovog tima SV…

Osvježenja su isporučena kroz kombinaciju novog hardvera i prebacivanja na Jaguarovu naprednu arhitekturu elektroničkog vozila (Electronic Vehicle Architecture) – pod nazivom EVA 2.0 – te uključuju dizajnerske pojedinosti nadahnute motosportom, luksuznu unutrašnjost usmjerenu na performanse, kao i praktičnost najnovijih sustava povezivanja.

Michael van der Sande, Direktor, Jaguarov Odjel specijalnih vozila, je rekao: „Originalni F-PACE SVR je imao nevjerojatno snažan karakter, stranke su ga dobro prihvatile, te je kasnije postao najprodavaniji proizvod Jaguar SV-a ikada. Nova verzija se nadograđuje na taj uspjeh, kroz brojna unapređenja koja se spajaju kako bi podigli letvicu u segmentu snažnih SUV-ova.”

Novi F-Pace SVR je dostupan isključivo s Jaguarovim 5,0-litarskim benzinskim motorom V8 s kompresorom, koji daje 550 KS snage i 700 Nm okretnog momenta – povećanje od 20 Nm. Povećanje okretnog momenta pruža snažnije performanse, zahvaljujući čemu F-PACE SVR može ubrzati 0-100 km/h za 4,0 sekunde, što je tri desetinke brže nego prije, te postiže najveću brzinu od 286 km/h – povećanje od 3 km/h.

Pogonski sklop sada ima isti konverter kao i Jaguarova superlimuzina XE SV Project 8, kako bi mogao izdržati veća opterećenja. Pored povećanja momenta i ubrzanja, emisija CO2 je smanjena s 281 g/km na 275 g/km, a potrošnja goriva je sada na 12,2 l/100 km.

Sustavi prijenosa snage i dinamika su isto tako unaprijeđeni kroz sitna poboljšanja. Dorađeni način rada Dynamic sada se odlikuje jedinstvenim podešenjem, pružajući usredotočeno i uglađeno iskustvo vožnje. Nova funkcija Dynamic Launch (Dinamično pokretanje) isto tako koristi inerciju pogonskog sklopa radi dovoda snage na kotače tijekom mijenjanja stupnjeva prijenosa, pridonoseći oštrijem ubrzavanju SVR-a iz mjesta.

Istovremeno, F-PACE SVR je sada udobniji i pruža više užitka u vožnji pri opuštenoj brzini, bez umanjivanja dinamike pri velikoj brzini, dodatno podcrtavajući dvostruku namjenu novog modela.

Upravljački sustav je unapređen kroz novi elektronički servo sustav koji ima brži odziv, čime se osigurava bolja veza između vozila i vozača. Izmijenjena podešenja prilagodljivih amortizera osigurava profinjeniju vožnju pri malim brzinama, što je dodatno poboljšano zahvaljujući prerađenim hvatištima na podvozju.

Vozači uživaju i pogodnost poboljšanog osjećaja na papučici kočnice u novom F-Pace SVR. Dvodijelni kočni diskovi primjera 395 mm (sprijeda) odnosno 396 mm (straga) sada djeluju uz pomoć novog integriranog servo uređaja (Integrated Power Booster) koji, zajedno s rekalibriranjem sustava, daje sportskiji osjećaj i kraći hod papučice kočnice. Ova podešavanja su napravljena samo na najjačem modelu SVR, pri čemu kočni sustav koristi novi električni servo sustav. Poboljšano hlađenje i aerodinamika vozila isto tako poboljšavaju djelovanje kočnice, dajući tako vozaču još jači osjećaj samopouzdanja.

5,0-litarski benzinski motor V8 s kompresorom uparen je s automatskim mjenjačem s osam brzina odličnog odziva, vrlo mirnog rada koji osigurava vrlo brze promjene stupnja prijenosa što dodatno pridonosi performansama, prilagođavajući istovremeno način na koji se snaga prenosi sukladno okolnostima vožnje.

Paul Barritt, glavni inženjer programa F-Pace SVR, Jaguar SV, je rekao: „Pomak na Jaguarovu novu platformu Electrical Vehicle Architecture dao nam je priliku ponovno pregledati svaki sklop, pa smo tako iskoristili priliku i doradili iskustvo vožnje kako bismo ga učinili još pouzdanijim i profinjenijim. Te tisuće sitnih izmjena podigle su F-Pace SVR na sljedeću razinu.”

Jaguarov All-Wheel Drive uz Intelligent Driveline Dynamics se ugrađuju kao standardna oprema. Tehnologija prilagodljivog dinamičkog ovjesa (Adaptive Dynamics) osigurava precizne i dinamične postavke pridružene mekanoj vožnji, dok podesiva dinamika (Configurable Dynamics) osigurava veće dopadanje vozaču zahvaljujući tome što vozač može podesiti ponašanje vozila svojim željama. Štoperica, mjerač G sile i grafički prikaz pritiska na papučice isto tako pomažu vozaču u praćenju performansi u načinu rada Dynamic.

Oblik novog F-PACE-a SVR je nadahnut iskustvom SV-a u motosportu, uz poboljšano strujanje zraka i aerodinamičke pogodnosti postignute zahvaljujući novim otvorima i usisima za poboljšano hlađenje pogonskog sklopa i kočnica. Ove izmjene pružaju vrhunske aerodinamičke performanse uključujući smanjenje uzgona za 35 posto, dok je otpor zraka smanjen s Cd=0,37 na Cd=0,36. Osim poboljšanja performansi, ovi elementi imaju i estetsku funkciju.

Unutrašnjost novog F-Pace SVR je sveobuhvatno izmijenjena, s materijalima koji naglašavaju dinamičan karakter izmijenjene kabine i upravljačkih sklopki.
Sjedala i umetci vrata su obučeni u Alcantaru, s elementima kao što su središnj pretinac i poklopac presvučeni luksuznom kožom Windsor.

Interaktivni HD vozački zaslon od 12,3“ je presvučen Alcantarom sa šavovima boje slonovače, pri čemu su umetci s uzorkom aluminija standardna oprema, a ugljična vlakna su dostupna kao opcija.

Opcijska sportska sjedala od umjetne kože s romboidnim prošivima nadahnutima naslijeđenim logom preko prednjeg ramenog pojasa, odlikuju se jedinstvenom perforacijom na naslonu, a isti je uzorak korišten na koži na pozadini naslona. Ispupčeni logo SVR na naslonima za glavu daje dodatni pečat.

Jaguarov novi Drive Selector pruža osjećaj usmjerenosti na performanse u kabini F-Pacea SVR,, presvučen zrantom kožom s detaljima nadahnutima legendarnim logom i utisnutim logom SVR. Novi SVR obruč upravljača je dopunjen prekrasnim lopaticama mjenjača od slitine cinka, što predstavlja odličan način dodatnog uključivanja vozača u samu vožnju kada preuzme punu kontrolu ručno mijenjajući stupnjeve prijenosa.

Novi F-Pace SVR se odlikuje svim naprednim tehnologijama kojima se ponosi i najnoviji
F-Pace, osiguravajući tako da je uvijek povezan i uvijek spreman vozaču pružiti sva praktična rješenja. To uključuje intuitivni sustav za informiranje i zabavu Pivi Pro, sposobnost osvježavanja softvera preko zraka, aktivno prigušivanje buke vožnje i napredne sustav pomoći vozaču, kao i opcijsko bežično punjenje uređaja.

Prve primjerci u Europi se očekuju već početkom nove godine…

Jaguar F-PACE SVR 5,0 litara V8 Supercharged

MOTOR I MJENJAČ
Tip motora V8 s kompresorom, 32 ventila, elektroničko upravljanje, direktno ubrizgavanje
Obujam motora (ccm) 5.000
Provrt / hod (mm) 92,5 / 93
Kompresijski omjer 9,5:1
Najveća snaga KS (kW) 550 (405)
Najveći moment Nm 700
Mjenjač ZF (8HP70), 8 brzina, automatski
Sustav pogona na sve kotače Okretni moment na zahtjev, pogon na sve kotače sa sustavom Intelligent Driveline Dynamics
PODVOZJE
Prednji ovjes Dvostruka ramena, zavojne opruge
Stražnji ovjes Integral Link, zavojne opruge
Upravljač Električni servo (Electric Power Assisted Steering – EPAS), zupčanička letva i puž; promjenljivi omjer
Prednje kočnice Čeljust s četiri klipa, dvodijelni samoventilirajući disk promjera 395 mm
Stražnje kočnice Klizna čeljust s jednim klipom, dvodijelni samoventilirajući disk promjera 396 mm
PERFORMANSE I POTROŠNJA GORIVA
0-100 km/h (s) 4,0
Najveća brzina km/h 286
Potrošnja goriva litara/100 km
Mješovita vožnja EU WLTP (TEH)
12,2
Emisija CO2 (g/km)
Mješovita vožnja EU WLTP (TEH)
275

 

foto: Jaguar

Komentari