Je li bolji 1.6 TDI iz Škode Octavije ili 1.7 CDTI iz Opel Astre?

Naša je preporuka Škoda Octavia 1.6 TDI, zbog motora i cijele izvedbe, usto je bolja i povoljnija ponuda novih i rabljenih dijelova, pa je održavanje lakše i jeftinije…

Planiram kupiti desetak godina staru Škodu Octaviju 1.6 TDI (105 KS) ili Opel Astru 1.7 CDTI (110 KS). Koji je od dva navedena motora izdržljiviji, ekonomičniji i isplatljiviji?
Nikola T.

Riječ je o dva automobila različitih koncepcija, solidne i pouzdane izvedbe te odluka ovisi prvenstveno o stanju svakog automobila (karoseriji, kilometraži, održavanju, istrošenosti…).
Opelov motor obujma 1686 ccm provjerene je Isuzuove izvedbe (osnovni 1.7 td s 82 KS napravljen je početkom 1990-ih) dok se u Octaviji radi o visokoserijskom turbodizelašu obujma 1598 ccm, s common-rail ubrizgavanjem uvedenom 2008.

Izveden je iz 1.9 TDI, skraćivanjem hoda sa 95,5 na 80,5 mm, uz zadržavanje provrta od 79,5 mm. Umjesto ubrizgavanja po sustavu ‘pumpa-brizgaljka’ (PDE), ugrađeno je ‘common-rail’ (CR) Pokazao izvrsnim i nešto štedljiviji od 1.7 CDTI.

Važno je pregledati najprije stanje karoserije (je li automobil imao sudar), podvozja (ovjesa i kočnica, čija istrošenost ‘govori’ o tome kako je automobil vožen i održavan. Potom treba provjeriti stanje motora, prvenstveno mjerenjem tlakova kompresije hladnog motora.

Kod Opelovog je motora osjetljiv mjerač protoka zraka, bilo je problema i s brizgaljkama i trošenjem bregastih vratila. Volkswagenov je 1.6 TDI u prvoj seriji imao problema s brizgaljkama i propuštanjem ulja na turbopunjaču, a generalni je problem zamašnjak podijeljene mase.

Kad se sve zbroji i oduzme, u ovom je odmjeravanje naša preporuka Škoda Octavia 1.6 TDI, i zbog motora i cijele izvedbe. Usto je bolja i povoljnija ponuda novih i rabljenih dijelova, pa je održavanje lakše i jeftinije.

 

Komentari