Volkswagen Passat 1.9 TDI (B5.5), kada se mijenjaju ulja i zupčasti remen

Premda kod mnogih automobila izmjena ulja u mjenjaču nije predviđena, treba ga izmijeniti najkasnije na 75.000 km…

PITANJE ČITATELJA

Volkswagen Passat 1.9 TDI, 2005., 290.000 km
1) je li potrebna zamjena ulja u mjenjaču, nemam nikakvih problema i da li se mijenja i koje ulje?
2) preporuka čije diskove i pločice staviti?
3) ulje mi u ovlaštenom servisu mijenjaju svakih 20.000 km, nije li to previše?
4) temperaturu mi ne diže zimi preko 70-80 stupnjeva, što li je to?

ODGOVOR DOKTORA

Premda kod mnogih automobila izmjena ulja u mjenjaču nije predviđena, treba ga izmijeniti najkasnije na 75.000 km (preporučljivo je na 60.000). Koristite ulje za mjenjače viskoznosti 80W 90.

U motoru je preporučljivo motorno ulje, zajedno s filtrom, izmijeniti najkasnije na 15.000 km. To ‘dodatno’ ulaganje višestruko se isplati.

Ako zimi temperatura rashladne tekućine doseže 80 Celzijevih stupnjeva, to je granični slučaj, odnosno sve je OK. Ako se ni s dolaskom toplijih dana ne počne podizati do 90, trebat će izmijeniti termostat. Pretpostavljam da nećete trebati ništa raditi po tom pitanju.

A što se tiče ostaloga, najvažnije je da pregledate stanje zupčastog remena. Ako ima pukotina, treba ga izmijeniti bez obzira kada je izmijenjen. A ako je prošlo više od 120.000 km od zadnje izmjene, izmijenite ga odmah.

U sklopu treba mijenjati i napinjač i prateći valjak, a preporučljivo je i pumpu rashladne tekućine (ako se pokreće zupčastim remenom). Postoje serije kod kojih je pumpa pogonjena zupčastim remenom i kod kojih nije.

 


Komentari

loading...