Kakav je Alfa Romeo 159 2.4 JTDm sa 210 KS?

Motor je manje trajan od 1.9 JTDm, zbog trošenja temeljnih ležajeva radilice, zbog toga ga prije odluke o kupnji temeljito pregledajte, izmjerite tlakove kompresije…
Odlučio sam se za kupnju Alfe Romea 159 2.4 JTDm (sa 210 KS i Turismo opremom). Zanima me vaše mišljenje o motoru i izdržljivosti, obzirom da sam pronašao jedan primjerak s Q4 pogonom, i urednom servisnom knjižicom. Servis turbine u ovlaštenom servisu napravljen je na 185.000 km, trenutno ima 205.000. Unaprijed zahvaljujem na savjetu!L. M.Budite oprezni prilikom kupnje, jer je 5-cilindarski 2.4 JTDm (2387 ccm, 210 KS, 400 Nm) manje izdržljiv od 4-cilindarskog 1.9 JTDm (1910 ccm, 150 KS, 320 Nm) iz kojeg je izveden. Više je opterećen, jer ima specifičnu snahu od 88 KS/l, dok 1.9 JTDm ima 78,5 KS/l, a problem je što oba imaju istu uljnu pumpu, koja očito nije dobro dimenzionirana za veći motor.Zbog trošenja povećava se zazor u temeljnim ležajevima pa pada tlak ulja u sustavu te se posebno pogoršava podmazivanje u gornjem dijelu motora – prvenstveno bregastih vratila i turbopunjača. Tipična je greška ugradnja novog turbopunjača, a da se ne provjeri tlak ulja. Tada brzo strada i novi turbopunjač.Tlak ulja vrućeg motora (tada se mjeri na vodu iza uljne pumpe, jer tlak kod hladnog motora, zbog veće gustoće i viskoznosti može zavarati), ako je u dobrom stanju treba biti 1,5 do 1,8 bara. Kad padne ispod 1,2 bara, počinje dotrajavati, a ispod 1 bara motor treba reparirati, odnosno napraviti generalni popravak s izmjenom temeljnih ležajeva.Dakle, prije kupnje obvezno provedite navedeni test, ali prije toga, dok je motor hladan, treba izmjeriti tlakove kompresije u cilindrima (kod motora u dobrom stanju trebaju biti 30 bara ili viši, a 28 bara je donja granica prihvatljivog). Kod tog su motora osjetljive brizgaljke, koje treba reparirati na oko 150.000 km.Dakle, sve dobro pregledajte, ne zaliječite se.


Komentari

loading...