KIA i Hyundai osnivaju zajedničku tvrtku za razvoj autonomne vožnje

Vožnja bez vozača u fokusu Korejaca…
Koncern Hyundai Motor Group (HMG), kojeg čine Hyundai, Kia i Hyundai Mobis, a koji je dobavljač dijelova za prvu ugradnju u vozila Hyundai i Kia te tvrtka Aptiv, obznanili su osnivanje zajedničke tvrtke (joint venture) za razvoj autonomne vožnje. Ovo partnerstvo združuje jednu od najinovativnijih tvrtki na području automobilskih tehnologija i jednog od najvećih proizvođača automobila na svijetu.Tvrtka u zajedničkom vlasništvu razvijat će sustave 4. i 5. stupnja autonomne vožnje  namijenjenih komercijalnoj upotrebi.Tvrtka će unaprijediti dosadašnji rad na području dizajna, razvoja i komercijalne upotrebe 4. i 5. stupnja autonomne vožnje te će tako osnažiti vodeći položaj partnera u globalnom ekosustavu autonomne vožnje. Platforma za autonomnu vožnju već 2022. raspoloživa ponuđačima robotskih taksija, upravljačima flote i proizvođačima automobila. U tvrtki kreću s testiranjem sustava bez vozača već iduće godine, dok će 2022. godine biti raspoloživa platforma za autonomnu vožnju – spremna za masovnu proizvodnju – koja će biti na raspolaganju ponuđačima robotskih taksija, upravljačima flote i proizvođačima automobila.Ukupni iznos partnera u novoj tvrtki čak 4 milijarde dolara – obje strane s pola vlasničkog udjela Po dogovoru partneri će imati pola vlasničkog udjela, a ulaganja u tvrtku su procijenjena na ukupno 4 milijarde američkih dolara. Aptiv će uložiti svoju tehnologiju autonomne vožnje, intelektualno vlasništvo i oko 700 zaposlenika koji će biti fokusirani na razvoj različitih rješenja s područja autonomne vožnje. Koncern Hyundai Motor Group, koji čine Hyundai Motor, Kia Motors i Hyundai Mobis, uložit će 1,6 milijardi dolara u novcu, a preostalih 400 milijuna u različitim uslugama, istraživanjima i razvoju, kao i pristupu do intelektualnog vlasništva. Ova investicija predstavlja najveće financijsko ulaganje ovog koncerna izvan Južne Koreje.Partnerstvo jača zajedničku viziju sigurnije, ekološki prihvatljivije, povezanije i pristupačnije mobilnosti.Partnerstvo jača zajedničku viziju grupacije Hyundai-Kia i Aptiva kako bi nastala sigurnija, ekološki prihvatljivija, povezanija i pristupačnija mobilnost, kao i komercijalna upotreba najučinkovitijih i najsigurnijih autonomnih vozila. Koncern ima na tom području bogato iskustvo s vozilima Hyundai, Kia i Genesis koja imaju dugu tradiciju i široku ponudu ekološki prihvatljivijih vozila – električna vozila (EV), hibridno-električna (HEV), plug-in hibridna (PHEV) i vozila na gorive ćelije (FCEV). Kijin razvoj vozila na gorive ćelije, za koje je izvršni direktor Kijine centrale u Europi Emilio Herrera nedavno rekao da su „sljedeća velika stvar“, traje još od 1997., kada su počeli s testiranjem Sportagea FCEV. Prvu komercijalnu upotrebu modela Sportage FCEV i Sorento FCEV možemo očekivati već 2022. godine.„Nova tvrtka označava početak putovanja s Aptivom k zajedničkom cilju, a to je komercijalna upotreba autonomne vožnje”, rekao je Euisun Chung, izvršni potpredsjednik Hyundai Motor Group. „Zajedničkim snagama stvorit ćemo neprocjenjivu sinergiju i dobit lidera na području autonomne vožnje. Partnerstvo će osnažiti snagu Aptiva u razvoju naprednih sustava asistencije vozaču, rješenja povezivosti, kao i konstrukcije pametnih vozila”, rekao je o zajedničkoj tvrtki Kevin Clark, predsjednik i izvršni direktor Aptiv. „Najnovije tehnologije i znanje s R&D područja dueta Hyundai-Kia čine ga idealnim partnerom u razvoju platforme za masovna autonomna vozila.”Novu tvrtku, čiji će stožer biti u Bostonu, vodit će Karl Iagnemma, predsjednik Aptivovog odjela za autonomnu mobilnost. Tvrtka će imati tehnološke centre u SAD-u i Aziji, a oba partnera će imati jednak broj direktora.Tvrtka će u Južnoj Koreji imati glavni tehnološki centar, bazu za prerade vozila i testiranje platforme za autonomnu mobilnost. Za očekivati je da će grupacija HMG, koja je izuzetno moćna na domaćem korejskom tržištu, gdje su kao prvi uveli 5G mobilnu infrastrukturu, dati dodatni elan razvojnim naporima novonastale tvrtke i napraviti „kvantni iskorak“.HMG i Aptiv: kreiranje sigurnog svijeta bez vozača.Koncern HMG većinu prihoda ostvaruje zahvaljujući automobilima, čeliku i gradnji, a njegov portfelj uključuje i druga područja poslovanja, kao što su logistika, financije, informacijske tehnologije i usluge. Od ključnog značaja za djelovanje i globalnu prepoznatljivost južnokorejskog giganta, koji širom svijeta zapošljava oko 250.000 ljudi, najzaslužniji su Hyundai Motor i Kia Motors, kao i Hyundai Mobis, koji je zadužen za prvu ugradnju i originalne zamjenske dijelove za spomenute marke automobila.Početak testiranja autonomnih vozila koncerna pokrenut je 2015. u američkoj saveznoj državi Nevada. 2017. godine su tijekom sajma zabavne elektronike CES s modelom ioniq javnosti predstavili dostignuća na području djelovanja samovoznih tehnologija u urbanoj sredini. 2018. uspješno je na autocesti predstavljen 4. stupanj autonomne vožnje kada je 5 vozila Nexo, koje pokreću gorive ćelije, bez pomoći vozača prešlo udaljenost od 190 kilometara od Seula do olimpijskog Pyeonchanga. Aptiv je globalna tehnološka tvrtka s vodećom ulogom na području naprednih mobilnih rješenja koja uključuju sustave prepoznavanja, programske algoritme, platforme za računanje, kao i distribuciju podataka i snage.Inženjeri Aptiva zaslužni su za prvu automatsku vožnju od San Francisca do New Yorka 2015. godine (5472 km), koja je ujedno bila i prva komercijalna upotreba autonomnih vozila na svijetu.Aptiv ima na različitim kontinentima više od 100 autonomnih vozila, a između ostalog ima u Las Vegasu najveću komercijalnu flotu autonomnih vozila. Do danas je tvrtka obavila više od 70.000 plaćenih autonomnih vožnji na više od 2.700 razdaljina, a pritom se može pohvaliti odličnom ocjenom zadovoljstva korisnika –  4,95 od maksimalnih 5.Transakcija, koja je predviđena na proljeće 2020., trenutno čeka odobrenje američkog regulatora.


Komentari

loading...