KIA predstavila novi, potpuno električni Niro EV

Na sajmu automobila u Busanu (J. Koreja) otkrivena je nova generacija popularnog modela u električnoj izvedbi uz doseg od 380 kilometara
Jedna od najvećih zvijezda u Busanu, na salonu automobila bio je Niro EV koji će postati još jedan električni član u crossover ponudi. Inteligentni raspored, dobrapraktičnost i veliki domet znače da Niro EV zahtijeva manje kompromisa od ostalih električnih vozila. Kupci će se obradovati i zbog brojnih ugrađenih tehnologija, specifičnih za električna vozila, novih sigurnosnih pomagala i privlačnog izgleda vanjštine i unutrašnjosti.Han-Woo Park, predsjednik i direktor Kia Motors Corporation, je zadovoljno zaključio: “Niro EV bit će Kijin drugi globalni električni model koji slijedi izuzetno popularnom Soulu EV. Ovaj model predstavlja napredak koji je Kia poduzela u proizvodnji udobnih, praktičnih i zabavnih vozila, koja omogućavaju vožnju bez štetnih emisija.”Uskoro nakon sajma u Busanu kreće prodaja Nira EV – krajem godine u Koreji, a početkom 2019. na ostalim tržištima.Dizajniran u Kijinim dizajnerskim centrima u Kaliforniji i Namyangu (J. Koreja), Niro EV svojom elegantnom, aerodinamičnom karoserijom sa suptilno istesanim površinama utjelovljuje praktičnost i privlačnost crossovera. Niro EV dokazuje da se kupci električnih vozila u traženju štedljivijih vozila ne trebaju odricati emocionalno angažiranog dizajna ili svestranosti crossovera. Niro EV se razlikuje od postojećeg Niro Hybrida i Niro Plug-in hibrida zbog različitih ekskluzivnihdizajnerskih poteza.Vanjski izgled Nira EV, koji je inspiraciju crpio iz koncepta Niro EV, a prvi put je predstavljen na ovogodišnjem sajmu zabavne elektronike u Las Vegasu, temelji se na pročišćenom i high-tech dizajnerskom konceptu. Njegova futuristička i aerodinamična maska, koja podsjeća na tigrov nos, donosi ugrađenu utičnicu za punjenje s ugraviranim logom Nira. Izmijenjeni zračni otvori i nova LED dnevna svjetla u obliku strelica u kombinaciji sa svijetloplavim detaljima ostavljaju dobar dojam.Gledajući s boka vitka linija i niski stražnji prozori naglašavaju elegantan profil vozila, što ostavlja više prostora za mišičave blatobrane. Niro EV se vozi na novim 17-inčnim aluminijskim, dijamantno brušenim dvobojnim naplacima s pet krakova na kojima se nalazi i Kijin sustav regenerativnog kočenja.Izmijenjeni stražnji branik ima slične plave elemente kakvi su na prednjem dijelu vozila, dok nova LED stražnja svjetla daju Niru EV karakterističan svjetlosni potpis.Unutrašnjost kombinira moderni dizajn s velikodušnom prostranošću i tehnologijama koje dopunjuju pogon s nultim emisijama. Unutrašnjost električnog Nira, koja se prvi put predstavlja javnosti, razlikuje se od ostalih izvedbi Nira, jer donosi nova pomagala i dizajnerske elemente. Armaturna je ploča dobila novo svijetloplavo osvjetljenje koje je nastavak osvjetljenja eksterijera, dok je dizajn središnje konzole pojednostavljen zbog ugradnje shift-by wire mjenjača, čime je Niro EV postao prvi Kijin model u Europi s ručicom mjenjača bez mehaničke veze.Niro EV predstavlja novo ambijentalno osvjetljenje sa suptilnim osvjetljenjem središnje konzole i mjenjača. Putnici mogu birati između šest boja – bijela, siva, brončana, crvena, zelena i plava.Unutarnje obloge vrata su u visoko svjetlećoj crnoj i plavoj boji što dodatno doprinosi futurističkom ozračju u kabini.Nirov 7,0-inčni zaslon na dodir sa sučeljem HMI (human-machine interface) ostaje u središtu armaturne ploče, ali je osuvremenjen zbog specifičnosti električnih vozila. Novi infotainment sustav vlasnicima omogućava traženje punionica u blizini i praćenje razine napunjenosti i raspoloživog dometa baterije. 7,0-inčni LCD zaslon s mjeračima – također jedinstven za Niro EV – vozačima tijekom vožnje omogućava intuitivno provjeravanje informacija o vožnji ipogonu. Izmijenjena središnja konzola dobila je više prostora za odlaganje manjih predmeta i bežično punjenje mobilnih uređaja.Svjetlo, koje se nalazi na vrhu armaturne ploče, prikazuje stanje napunjenosti za vrijeme faze punjenja. To vlasnicima omogućava da odmah izvana vide stanje punjenja, bez ulaska u vozilo.Kada je Niro 2016. lansiran, inženjeri su za njegovu platformu predvidjeli upotrebu različitih pogona. Niro EV baterijama i električnim pogonom, koji pruža jedan od najdužih dometa električnihvozila u odnosu na konkurenciju, nudi ne samo veću praktičnost i svestranost, nego i vizualno privlačan automobil.2.700 milimetara dug međuosovinski razmak nudi dovoljno prostora svim putnicima u predjelu nogu, dok osjećaj prostranosti naglašava izgledcrossovera. Dimenzije karoserije sa širinom od 1.805 mm i visinom od 1.560 mm omogućavaju maksimalnu prostranost u predjelu glave i ramena kako onim sprijeda tako i onim straga. Dužina Nira od 4.375 mm nudi zapreminu prtljažnika od 451 litra, što je više nego kod ostalih električnih vozila i plug-in hibrida.Kia Niro EV stvoren je kao kombinacija sportskog dizajna inspiriranog crossoverima i velikog dometa nulte emisije te performansa koje nude užitak u vožnji. Sve to mu pruža električni pogon sljedeće generacije, koji koristi nove proizvodne tehnologije, namjenski razvijene za Kijina električna vozila.Opremljen snažnom litij-polimerskom baterijom kapaciteta 64 kWh Niro EV može prijeći više od 380 kilometara s jednim punjenjem – bez štetnih emisija. Za punjenje preko 100-kilovatnog priključka Niru EV trebaju 54 minute kako bi napunio bateriju do 80 posto. Kupci mogu izabrati i izvedbu s kapacitetom 39,2 kWh, koja ima domet do 240 kilometara s jednim punjenjem.*Snagu preko prednjih kotača pruža motor s 204 konjske snage, koji proizvodi 395 Nm okretnog momenta, raspoloživih trenutno, što Niru EV omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,8 sekundi. Baterijski sklop postavljen je ispod dna prtljažnika što ovog crossovera zbog nižeg težišta na cesti čini sličnijem limuzinama ili hatchbackovima kako bi pružao maksimalnu stabilnost – i užitak u vožnji – na krivudavim cestama.Aktivni sigurnosni sustavi koje nudi Niro EV, između ostalog, sadrže upozorenje na opasnost od frontalnog sudara (FCW) sa sustavom za pomoć pri sprječavanju sudara (FCAA), pametni tempomat s inteligentnim sustavom Stop&Go i sustavom za održavanje vozila na svojoj traci (LFA). Sustav LFA je dio 2. stupnja tehnologija, namijenjenih samovozećim vozilima, koji prati vozila u prometu ispred i prepoznaje oznake na tlu kako bi održavao Nira EV na njegovoj voznoj traci na autocesti. Sustav upotrebom vanjskih senzora kontrolira ubrzavanje, kočenje i pomicanje upravljača u odnosu na kolonu vozila ispred i tako održava siguran razmak. Sustav LFA djeluje pri brzinama od 0 do 130 km/h.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin