Kia Sorento u hibridnoj inačici započeo s proizvodnjom, do kraja godine stiže i sa Terrain Mode sustavom

Nova platforma, inteligentno osmišljena kabina i pogon zaslužni su za to da je Kijin globalno najuspješniji SUV Sorento prvi put dobio električnu snagu…

U korejskoj tvornici u Hwasungu krenula je proizvodnja hibridnog Sorenta za Europu
Kia je pokrenula proizvodnju novog hibridnog Sorenta koji predstavlja prvu elektrificiranu
verziju ovog Kijinog najpoznatijeg sportskog terenca. Sorenta 4. generacije proizvode u
tvornici u južnokorejskom gradu Hwasung, gdje proizvode sve tri izvedbe (hibrid, dizel i
benzin).

Prvi hibridni primjerci iz južnokorejske tvornice bit će namijenjeni europskim tržištima, dok
vozila Sorento za američko tržište proizvode u West Pointu u američkoj saveznoj državi
Georgia. Sorento 3. generacije, koji su proizvodili u istoj tvornici, dobitnik je brojnih priznanja za kvalitetu. Novi model zadržat će jednako visoke proizvodne standarde i kontrolu kvaliteta.

Sorento je već gotovo dva desetljeća jedan od glavnih modela Kije, a od lansiranja 2002. do danas su ih širom svijeta prodali više od 3 milijuna. Prodaja u Europi kreće ujesen, dok ga na ostalim globalnim tržištima očekuju do kraja godine. Krajem godine novi će Sorento po prvi puta biti u ponudi i kao plug-in hibrid.

Novi Sorento je prvo vozilo, nastalo na Kijinoj platformi za srednje velike sportske terence
nove generacije. Platforma s velikom karoserijom, koja maksimalno iskorištava prtljažni i
putnički prostor, Sorentu jamči da će biti jedan od najsvestranijih i najprostranijih SUV-ova s tri reda sjedala. Pored toga, njegov inovativno osmišljen prostor omogućava ugradnju Kijinih novih elektrificiranih pogona Smartstream, koji rezultiraju manjom potrošnjom goriva, nižim emisijama i boljim motornim mogućnostima. Sorentov hibridni elektrificirani pogon Smartstream raspoloživ je u kombinaciji s 1.6 T-GDi motorom s litij-ionskim polimernim baterijskim sklopom kapaciteta od 1,49 kWh i elektromotorom snage od 44,2 kW. Inteligentno osmišljena platforma omogućava postavljanje baterija ispod vozila, s minimalnim zadiranjem u prostranost kabine i prtljažnika.

Novi elektrificirani pogon snage od 230 KS i okretnim momentom od 350 Nm združuje niže emisije CO2 i visoke performanse motora. Snaga se prenosi preko 6-stupanjskog
automatskog mjenjača pomoću električnog uređaja na mjenjaču, koji paralelnim djelovanjem i minimalnom gubitkom energije omogućava punu snagu motora i elektromotora. To rezultira trenutnim ubrzanjem pri bilo kojoj brzini s izravnim pristupom do snage baterije pri visokim brzinama.

Novi Kia Sorento će do kraja godine ponuditi novu funkciju Terrain Mode. Sustav će
vozačima Sorenta 4. generacije pružati bolji kontakt s podlogom, kao i veću stabilnost i
kontrolu u blatu, pijesku i na snijegu, s posebnim programom za svaku od ovih zahtjevnih
podloga.

Sustav će izvedbama s pogonom na 4 kotača omogućavati još bolje terenske mogućnosti na različitim podlogama s lošijim prianjanjem. Vozači će moći pomoću prekidača na središnjoj konzoli preklapati između tri načina terenske vožnje (‘Mud’, ‘Snow’ i ‘Sand’). Sustav automatski optimizira pogon tako što prilagođava okretni moment i raspodjelu snage na svaki pojedinačni kotač i kontrolira stabilnost.

Terrain Mode prilagođava i vrijeme promjene brzine kod oba mjenjača iz ponude (8-stupanjski mjenjač s dvostrukim kvačilom za dizelske izvedbe, 6-stupanjski automatski mjenjač za hibridne), s obzirom na različite podloge. Pablo Martinez Masip, direktor planiranja proizvoda i cijena u Kia Motors Europe, rekao je: “ Sorento je uvijek bio sposobno vozilo, a novi model dokazuje kako se godinama razvijao kako bi odgovarao svim zahtjevima suvremenog doba. Sorento prve generacije, predstavljen 2002. godine, imao je 4×4 pogon i robusnu karoseriju na okviru, zbog čega je bio solidan na svim terenima. 18 godina kasnije, 4. generacija modela koristi naprednu pogonsku tehnologiju kako bi unaprijedila njegove mogućnosti.

Novi Sorento sada je sposobniji nego ikada prije i stvoren je kako bi vozačima pružao veću
samouvjerenost i kontrolu. Novi model kombinira inteligentni 4×4 pogon i čvrstu monocoque šasiju s novom funkcionalnošću Terrain Mode. Zbog toga se brže odaziva na promjenu situacije i vozačima omogućava bezbrižnu vožnju.”

Foto: KIA


Komentari

loading...