Na testu Autozeitung.de, u odmjeravanju turbobenzinskih SUV modela Kia Sportage i Nissan Qashqai, u svim bitnim kategorijama pobjeđuje korejski adut. Iznenađeni? Korejska marka je već dulje letvicu dignula visoko, dizajnom, izvedbom i tehnologijom, naravno i 7-godišnjim jamstvom…
Ugledni njemački portal Autozeitung.de usporedio je dva korejska kompaktna SUV-a, koja visoko kotiraju na europskom i domaćem tržištu, s turbobenzinskim pogonom, blagohibridnom potporom i pogonom 4×4. To su i trendovski modeli, koji su potisnuli s tržišta limuzine, MPV-modele, pa i hibride.
Naprednom tehnologijom turbobenzinskih modela pružali i dobru alternativu dizelašima. Slične su izvedbe, ali na dva ipak bitna načina, zanimljivi su domaćim kupcima pa smo odlučili prenijeti vam iskustva i ocjene s jednog od najrelevantnijih usporedbi, na zahtjevnom njemačkom testiranju:
Kia Sportage 1.6 T-GDI AWD 48V, dugačak 4515 mm, širok 1865 mm i visok 1650 mm, međuosnog razmaka 4680 mm te prtljažnika od 562 do 1751 litar pokreće se turbobenzincem obujma 1598 ccm, koji razvija najveću snagu od 180 KS pri 5500/min i najveći okretni moment od 265 Nm pri 1500 do 4500/min. Snagu na sve kotače (4×4)prenosi 7-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom. Izmjerena je masa 1653 kg. Do stotke ubrzava za 8,8 s, najveća je brzina 201 km/h, pri 100 km/h zaustavlja se za 35,4/34,8 m (hladno/vruće), na testu je prosječno trošio 8,0 l/100 km. Osnovna verzija stoji 37.990 eura
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Mild-Hybrid 4×4, dugačak 4429 mm, širok 1838 mm i visom 1625 mm i međuosnog razmaka 2666 mm te prtljažnika od 479 do 1644 litara, pokreće se turbobenzincem obujma 1332 ccm, koji razvija najveću snagu od 158 KS pri 5500/min i najveći okretni moment od 270 Nm pri 1800 do 3750/min. Snagu na sve kotače (4×4) prenosi kontinuiranim automatskim mjenjačem (CVT). Izmjerena je masa 1556 kg. Do stotke ubrzava za 9,4 s, najveća je brzina 198 km/h, pri 100 km/h zaustavlja se za 36,2/34,3 m (hladno/vruće), na testu je prosječno trošio 8,1 l/100 km. Osnovna verzija stoji 39.110 eura.
Kia Sportage 1.6 T-GDI AWD 48V i Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Mild-Hybrid 4×4
Karoserija: 676, 640
Vozni komfor: 725, 691
Motor/Mjenjač: 627, 615
Vozna dinamika: 672, 641
Ocjena svojstava (međuzbroj): 2700, 2587
Troškovi/Ekologija: 361, 377
Konačna ocjena: 3061, 2964
Poredak: 1, 2
Ovako je ocijenio Markus Schönfeld, Autozeitung.de
Ako ne zbog impozantnog izgleda, onda najkasnije prvi test sjedala u novom modeluj Kia Sportage izaziva pravi wow efekt. Izrada, bogatstvo opreme i upotrebljivost više su nego uzorni u ovom segmentu. Tome se dodaje i dobra količina prostora, fina udobnost vožnje i uvjerljiva dinamika vožnje.
Svatko tko je tako uvjerljiv može pobijediti samo u usporednom testu. Nissan Qashqai tu mora biti drugi, iako i on zna impresionirati. Japanac s pogonom na sva četiri kotača vrlo dobro opremljen. Ni četiri odrasle osobe na odmoru se neće se žaliti na prostor i udobnost vožnje. A pogon mu je ekonomičan.