STALNI RAST

Kia u svibnju u svijetu prodala 14 % više vozila nego lani

Foto: Nikola Jurković

Korporacija Kia je tijekom svibnja 2023. godine globalno prodala 268.593 vozila, što je rast od 14,4 posto u odnosu na svibanj prošle godine.

Bez uzimanja u obzir prodaju namjenskih vozila se prodaja van Južne Koreje u odnosu na lanjski svibanj povećala za 15,2 posto, na 217.772 vozila. Na korejskom tržištu Kia je zabilježila prodaju od 50.275 primjeraka, što je 10,3 posto više nego u 2022. godini.

Kia SUV modeli bili su najtraženiji modeli kompanije, a u svibnju su prodali 45.959 primjeraka Sportaga i 25.345 primjeraka modela Seltos (ne prodaje se u Europi). Na trećem mjestu po prodaji bio je veliki SUV Sorento sa 20.909 prodanih primjeraka.

Prodaja van Južne Koreje: 15 posto bolje nego lani (217.772 vozila)
Prodaja vozila Kia van Južne Koreje se u odnosu na lanjski svibanj povećala za 15,2 posto, a ukupno su bila prodana 217.772 vozila.

Na tržištima van Koreje prodajno je bio najuspješniji model Sportage sa 39.774 prodana primjerka. Ovom sportskom terencu slijedio je još jedan SUV i to Seltos koji je bio prodan u 20.553 primjerka, te model K3 (ne prodaje se u Europi, na nekim tržištima se pojavljuje pod imenom Forte), koji je bio prodan u 15.483 primjerka.

Prodaja u Južnoj Koreji: 50.275 vozila, 10 posto bolje nego lani
U svibnju je Kia u Koreji prodala 50.275 vozila, što je za 10,3 posto više nego u svibnju 2022. godine. Veliki jednovolumen Carnival (ne prodaje se u Europi) bio je najtraženiji na Kijinom domaćem tržištu (6.695 prodanih primjeraka). Slijedila su mu dva sportska terenca – Sorento (6.499) i Sportage (6.185 prodanih primjeraka).

Najprodavaniji modeli Kia su sportski terenci
Kia očekuje da će se situacija na globalnom tržištu nastala zbog nedostatka dijelova postupno popraviti i želi se fokusirati na povećanje prodaje elektrificiranih vozila i sportskih terenaca te povećanje profitabilnosti.

U travnju ove godine Kia je u Seulu na događaju „CEO Investor Day“ predstavila srednjoročnu i dugoročnu poslovnu strategiju brenda s naglaskom na elektrifikaciji. Kijin modificirani prodajni cilj za 2030. godinu je 4,3 milijuna vozila, od toga će 1,6 milijuna vozila biti potpuno električnih. Kompanija će i dalje jačati svoje napore kako bi elektrificirala svoju gamu modela i ubrzala svoj prelazak u pružatelja rješenja za održivu mobilnost uvođenjem inovativnih proizvoda i usluga mobilnosti.

Kompanija će i dalje povećavati prodaju svog električnog modela EV6, koji je prošle godine postao Europski auto godine. Kia će momentum prodaje električnih vozila nadograditi i s lansiranjem novog modela EV9, velikog prestižnog električnog SUV-a, prvog sa šest ili sedam sjedala kojeg u Europi očekujemo u narednim mjesecima.

Autor

Preporučeni sadržaj