Kolika je kazna ako se vozi skuter od 50 ccm sa skinutom blokadom?

Policija će vas isključiti iz prometa, skinuti tablice, kazniti sa 1000 kn i uputiti na izvanredni tehnički pregled
Planiram kupiti rabljeni skuter od 50 ccm, ali budući da često putujem brzim gradskim prometnicama, blokada na 45 km/h potpuno mi je neodgovarajuća i smatram je opasnom. Svi me pretječu, čak i tegljači. Zbog toga planiram skinuti blokadu (bez blokade je moguće 75 km/h, što je u vožnji čak sigurnije) pa me zanima kolika je kazna za vožnju sa skinutom blokadom i mogu li proći samo s opomenom? Mladen B.
Logika da su skuteri sigurniji ako im se skine blokada, s jedne je strane točna, ali s druge, nelegalno skidanje blokade nedopustivo je kršenje Zakona o prometu. Naime, takvi su skuteri predviđeni za vožnju u uvjetima sporijeg gradskog prometa, a ako netko želi da vozi bez blokade, to se može legalno, po proceduri koju propisuje Centar za vozila Hrvatske. Kad se takva izmjena (skidanje blokade) homologira, uz eventualnu doradu kočnica, nužno je napraviti tehnički pregled i platiti veća davanja.Ako to ne napravite, ne ‘igrajte’ se i ne skidajte blokadu brzine mopedu kojeg mislite voziti u prometu. Naime, po Zakonu o sigurnosti prometa na cestama ‘moped’ je motorno vozilo s dva ili tri kotača, s benzinskim motorom obujma do 50 ccm ili elektromotorom snage do 4 kW (5,5 KS), koje na ravnoj cesti ne može postići više od 50 km/h.
Dakle, ne igrajte se, to je ozbiljan prekršaj i teško ćete proći samo s opomenom.Dakle, ako skinete blokadu brzine, moped postaje motocikl, a za njega nemate dokumente, niti ste prošli odgovarajući postupak homologacije i tehničkog pregleda. Dakle, tehnički je neispravan i u prometu se nalazi nelegalno. Zbog toga takvo vozilo policija isključuje iz prometa, uz kaznu od 1000 kn i upućivanje na izvanredni tehnički pregled. A to je dodatni trošak.


Komentari

loading...