Koliko su isplativi stari dizelaši SDI, jesu li bolji 1.9 SDI ili 2.0 SDI?

SDI je Volkswagenova kratica od ‘Suction Direct Injection’, engl. usisno direktno ubrizgavanje…

U slučajevima motora 1.9 SDI i 2.0 SDI riječ je o koncepcijski jednakom atmosferskim, odnosno usisnim dizelašima (bez turbopunjača) s direktnim ubrizgavanjem. Slovo S kratica je od Saug (usis).

Motor 1.9 SDI ima obujam od 1896 ccm, s provrtom od 79,5 i hodom od 95,5 mm. U Polu je razvijao 64 KS pri 4000/min, uz okretni moment od 125 Nm pri 2200 min, a u Golfu IV 68 KS pri 4200/min i 133 Nm pri 2200/min.

Iz 1.9 SDI je motora izveden 2.0 SDI, povećanjem provrta sa 79,5 na 81 mm (uz zadržavanje hoda od 95,5 mm), što je obujam povećalo na 1968 ccm. Razlika je jer koristi i direktno ubrizgavanje po sustavu pumpa-brizgaljka, umjesto visokotlačne razvodne pumpe s brizgalicama za direktno ubrizgavanje.

Kod kupnje rabljenih primjeraka preporučljiviji su motori bez turbopunjača i intercoolera, jer su jednostavniji (imaju manje dijelova i sklopova koji se mogu pokvariti) te su manje mehanički i toplinski opterećeni. Zbog toga su trajniji, a održavanje je jeftinije. Jasno, treba računati na slabije performanse, posebno ubrzanja, ali mnogima to nije presudno.

Svi Volkswagenovi dizelaši su kvalitetni i pouzdani, a najveći im je problem mjerač protoka zraka. Inače, 1.9 TDI se pokazao znatno pouzdanijim od 2.0 TDI (u verziji PD i posebno od 2.0 TDI iz 2008. i 2009., koji imaju problema s brizgaljkama Siemens). Inače, 1.9 SDI, 1.9 TDI i 2.0 SDI imaju jedno bregasto vratilo i osam ventila, a 2.0 TDI dva bregasta vratila i 16 ventila.

Bez obzira na godine ovo su preporučljivi dizelaši, a premda je stariji,, 1.9 SDI je preporučljiviji, jer je jednostavniji i manje opterećen. Bilo je slučajeva kad su takvi prešli i milijun kilometara…


Komentari

loading...