Končar krenuo s proizvodnjom novih vlakova

S krajem lipnja, u tvorničkim halama KONČAR – Električnih vozila predstavljena je proizvodnja novih elektromotornih vlakova za HŽ Putnički prijevoz.

U sklopu projekta Obnova voznog parka HŽ Putničkog prijevoza novim elektromotornim vlakovima proizvodi se 21 elektromotorni niskopodni vlak, od kojih će 11 voziti u gradsko-prigradskom i 10 vlakova u regionalnom prijevozu.

Nakon obilaska proizvodnje novih vlakova ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković je izjavio: ‘Doista je zadovoljstvo vidjeti danas i ovu tvornicu i vlakove koje Končar radi za HŽ Putnički prijevoz. Ono što treba pohvaliti je da koristimo europska sredstva u nabavci novih vlakova, a to rade hrvatske tvrtke, u ovom slučaju Končar koji je respektabilan, prepoznatljiv, renomiran proizvođač vlakova i tramvaja i mislim da je dobro da tu hrvatska industrija ima veliki benefit. Vidjeli smo da proces proizvodnje tih vlakova ide jako dobro i prvi bi trebao biti gotov do kraja ove godine. Nastavkom nabave vlakova do kraja 2024. u prometu će biti 70 novih vlakova, što će činiti više od 50 % novih vlakova u floti HŽPP-a. Uz vlakove, najveći naglasak će nam u sljedećih 10-ak godina biti na modernizaciji i izgradnji željezničke infrastrukture. Za to nam treba vremena, to su veliki projekti, a mi ćemo sav svoj napor usmjeriti na željeznice.’

Ukupna vrijednost projekta iznosi 1.293.862.793,99 kuna, a iznos EU potpore iznosi 880.334.477,00 kuna. Sredstva su osigurana iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020. Prvi gradsko-prigradski vlak bit će isporučen u prosincu ove godine, a do kraja 2023. bit će isporučeni svi vlakovi.

Dodatnom nabavom novih vlakova unaprijedit ćemo uslugu. Putnicima ćemo pružiti veću udobnost, osigurati veći kapacitet i pouzdaniji prijevoz te poboljšati lokalnu i regionalnu povezanost i mobilnost, a nadam se i privući nove putnike. Uz ovaj projekt koji sufinancira Europska unija, u sklopu novog operativnog programa 2021. – 2027. planiramo nabaviti i nove vlakove za neelektrificirane pruge i modernizirati kapacitete za održavanje vlakova. Osim toga, u sklopu Nacionalnog plana oporavka i otpornosti nabavit ćemo i dva prototipa baterijskih vlakova. – istaknuo je predsjednik Uprave HŽPP-a Željko Ukić.
Na razvoju novih vlakova sudjelovao je veliki broj stručnjaka iz Grupe KONČAR u suradnji s desecima drugih hrvatskih tvrtki.

Iz ove tvornice isporučuju se najsloženiji proizvodi hrvatske industrije – vlakovi, tramvaji, lokomotive. Ponosni smo što su ti proizvodi rezultat dugogodišnjeg razvoja unutar Grupe KONČAR. Naša su vozila po tehničkim karakteristikama i kvaliteti uz bok najboljim proizvodima svjetskih proizvođača tračničkih vozila. Neki od najznačajnijih podsustava koji se ugrađuju u ove vlakove, kao glavni elektromotorni pogon, sustav upravljanja i komunikacija, pomoćna napajanja, okretna postolja i drugi, razvijeni su i proizvedeni u društvima Grupe KONČAR. Osim poduzeća Grupe KONČAR u realizaciji sudjeluju desetci naših partnera, gospodarstvenika iz Hrvatske tako da je utjecaj ovog projekata na hrvatsko gospodarstvo iznimno velik. – rekao je predsjednik Uprave KONČAR – Električnih vozila Josip Ninić.

Projekt nabave novih vlakova u skladu je s ciljevima Strategije prometnog razvoja Republike Hrvatske 2017. – 2030. te Europskoga zelenog plana kojim Europska unija želi potaknuti građane na učestalije korištenje željezničkog prijevoza kao ekološki najučinkovitijeg i cjenovno najpristupačnijeg oblika prijevoza.

Novi vozni park HŽPP-a znatno će unaprijediti kvalitetu usluge i ostvariti doprinos u smanjenju onečišćenja okoliša. Uz niže operativne troškove i mogućnost povećanja frekvencije vožnji, građanima diljem Hrvatske bit će omogućen znatno pouzdaniji, udobniji i učinkovitiji željeznički prijevoz.

Tehničke značajke niskopodnih elektromotornih vlakova

Vlakovi koje proizvodi KONČAR – Električna vozila postizat će brzinu do 160 km/h. Vlakovi će biti četverodijelne niskopodne kompozicije opremljene rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima i prostorom za bicikle, a kompletan putnički prostor bit će pod videonadzorom. Regionalni vlakovi imat će 4 vrata na svakoj strani vlaka, sjedala će biti izvedena većinom kao dvosjedi, a imaju kapacitet od 209 sjedećih i 222 stajaća mjesta. Gradsko-prigradski vlakovi imat će 8 vrata na svakoj strani vlaka, sjedala će biti izvedena većinom kao jednosjedi, a imaju kapacitet od 130 sjedećih i 385 stajaćih mjesta. Uz vizualne i audionajave kolodvora i stajališta, putnicima u vlaku bit će omogućen besplatan pristup internetu (WiFi). Duljina vlaka iznosi 75 m, a u prometu je moguće spajanje dva do tri vlaka čime će biti osiguran veći kapacitet.

Izvor/foto: HŽPP

Autor