Krajem godine stiže Mercedes-Benz A-klase Sedan, rekorder stila i aerodinamike

Donosi vrline osnovnog hatchback modela, uz veći gepek i komfor, a referentnom aerodinamičkom površinom od 0,48 m2 ima najmanji otpor zraka od svih
Obitelj kompaktnih modela A-klase, Mercedes-Benza, nastavlja rasti. Nakon osnovnog hatchback modela, kojeg smo upoznali na premijeri u Trogiru, evo najave limuzinske verzija Sedan, koja će biti predstavljena krajem 2018.  Ova limuzina s četiri vrata ima međuosovinski razmak od 2729 milimetara i proporcije dinamične, ali istovremeno i kompaktne limuzine s kratkim prednjim i stražnjim prevjesima. U vrhu je svog segmenta glede prostora za glavu na stražnjim sjedalima. Usto, ovaj limuzinski model ima poznate prednosti A –klase koje podrazumijevaju moderne i učinkovite motore, visoku razinu sigurnosti zahvaljujući tehnološki naprednim sustavima za pomoć vozaču iz S-klase te intuitivni i pametni MBUX – Mercedes-Benz User Experience informacijsko-zabavni sustav. Uz koeficijent otpora zraka Cd od 0,22 i prednju površinu od 2,19 m², nova A-klasa Sedan ima najmanji otpor zraka od svih velikoserijskih vozila na svijetu i time izjednačava svjetski rekord modela CLA Coupé.Nova A-klasa proizvodit će se u Aguascalientesu u Meksiku te Rastattu u Njemačkoj, a razvijena je u Sindelfingenu. Ovaj novi model prvi put će biti predstavljen javnosti na Pariškom salonu automobila (4. do 14. listopada 2018.). Mercedes-Benz predstavio je već model A-klase L Sedan na ovogodišnjoj izložbi Auto China u Pekingu koja je održana u travnju. Ovaj limuzinski model ekskluzivno je razvijen i kao model dužeg međuosovinskog razmaka za kinesko tržište i također se tamo ekskluzivno proizvodi.- Nakon uspješnog starta A-klase, stvari se u Mercedes-Benzu odvijaju brzo u smislu predstavljanja nove obitelji kompaktnih automobila. Kao odgovor na želje mnogih klijenata, sada po prvi put nudimo A-klasu i kao limuzinu, kaže Britta Seeger, članica Upravnog odbora kompanije Daimler AG, odgovorna za oglašavanje i prodaju Mercedes-Benz automobila. – Svatko tko traži kompaktnu sportsku limuzinu s odvojenim prtljažnikom sada ima novu atraktivnu alternativu. Omogućit će nam da osvojimo nove kupce za marku Mercedes-Benz“.Nova generacija kompaktnih modela značajno je doprinijela pomlađivanju i promjeni percepcije marke Mercedes-Benz. Predstavljanjem modela CLA Coupé s četiri vrata u SAD-u 2013. godine, po prvi put se na američkom tržištu počeo prodavati kompaktni Mercedes-Benz. U 2017. godini gotovo svaki drugi kupac kompaktnog Mercedes-Benz vozila na američkom tržištu prethodno je vozio konkurentsko vozilo, a preko 50 posto CLA kupaca po prvi put je odabralo marku Mercedes-Benz (novopridošli kupci).A-klasa je postavila temelje današnjem segmentu kompaktnih Mercedes-Benz automobila 1997. godine, a od tada je u svijetu prodano više od šest milijuna jedinica. A-klasa Sedan, kao sedmi model, dodatno proširuje ponudu kompaktnih automobila iz Mercedes-Benza. Logičan dodatak jer Mercedes-Benz sa C, E i S-klasom ima više kompetencija u segmentu premium limuzina od drugih proizvođača.Ključne dimenzije nove A-klase Sedan:• Dužina/širina/visina: 4549/1796/1446 mm • Međuosovinski razmak: 2729 mm • Kapacitet prtljažnika: 420 litara• Prostor za glave, sprijeda/straga: 1024/944 mm• Prostor u razini laktova, sprijeda/straga: 1457/1446 mm• Prostor u razini ramena, sprijeda/straga: 1400/1372 mm• Efektivni prostor za noge, sprijeda/straga: 1062/861 mmA-klasa Sedan nudi izvrsnu iskoristivost uz iznadprosječni prostor u razini ramena, laktova te lak pristup stražnjem dijelu kabine. Nalazi se u vrhu svog segmenta što se tiče prostora za glavu (944 mm). Prtljažnik ima kapacitet od 420 litara i projektiran je za praktičnost. Otvor prtljažnika je vrlo velik sa širinom od 950 mm i dijagonalom od 462 mm između brave poklopca i donjeg ruba stražnjeg stakla što omogućuje jednostavan utovar i istovar većih komada prtljage.Obranjeni svjetski rekord: nitko drugi nije aerodinamičnijiNova A-klasa Sedan iskorištava povoljne uvjete koje osigurava njen dugačak stražnji kraj kako bi bila još bolja od već primjerne A-klase u hatchback izvedbi (Cd vrijednost od 0,25).S vrijednošću Cd = 0.22, novi limuzinski model izjednačava originalni svjetski rekord modela CLA Coupé. Zahvaljujući prednjoj površini od 2,19 m², manjoj nego kod modela CLA, nova A-klasa Sedan ima najniži koeficijent otpora zraka od svih velikoserijskih vozila na svijetu.Dobre aerodinamične značajke bitan su faktor za nisku potrošnju goriva u stvarnim uvjetima vožnje. Niz detalja optimizirano je raznim procesima proračuna, računalnim simulacijama i mjerenjima u zračnom tunelu u Sindelfingenu. Te mjere također uključuju iscrpni koncept brtvljenja (brtvljenje obruba prednjih svjetala i slično), kao i gotovo potpuno oblaganje podvozja, što uključuje prostor ispod motora, glavnu podnicu, dijelove stražnje osovine, difuzor i druge komponente. Spojleri prednjih i stražnjih kotača specifično su optimizirani kako bi zrak oko kotača usmjeravali što je više učinkovito moguće. Naplatci guma također su prošli fino podešavanje aerodinamike. Ovisno o tržištu, dostupan je sustav s dvije zaklopke iza prednje maske hladnjaka, koji minimizira protok zraka kroz prostor motora.Motori: početak s jednim dizelskim i jednim benzinskim motoromSljedeći motori bit će dostupni prilikom početka prodaje A-klase Sedan :• A 200 (120 kW/163 KS, 250 Nm); sa 7G-DCT mjenjačem s dvije spojke (kombinirana potrošnja goriva 5,4-5,2 l/100 km, kombinirane CO2 emisije 124-119 g/km)• A 180 d (85 kW/116 KS, 260 Nm); sa 7G-DCT mjenjačem s dvije spojke (kombinirana potrošnja goriva 4,3-4,0 l/100 km, kombinirane CO2 emisije 113-107 g/km).Oprema i dodaci: KEYLESS-GO sustav s HANDS-FREE ACCESS funkcijomOsnovni model je već bogato opremljen. Standardne značajke uključuju MBUX – Mercedes-Benz Use rExperienc infotainment sustav s dodirnim zaslonom te sustave pomoći u vožnji kao što su Active Brake Assist i Active Lane Keeping Assist. Usto, A-klasa Sedan može se specificirati s linijama opreme Style, Progressive i AMG Line,Night paketom, kao i dodatnom opcijskom opremom. KEYLESS-GO Convenience paket s HANDS-FREE ACCESS funkcijom bit će, na primjer, jedna od dostupnih opcija. HANDS-FREE ACCESS funkcija omogućuje potpuno automatsko otvaranje poklopca prtljažnika bez ruku, pokretom noge ispod stražnjeg branika.A-klasa Sedan će u godini početka prodaje biti dostupna u izvedbi Edition 1. Ovaj posebni model uključivat će niz istaknutih značajki u boji bakra u unutrašnjosti te u obliku vanjskih ukrasnih elemenata.Svojim čistim dizajnom koji naglašava površine, A-klasa Sedan je istovremeno živahna i pritajena, čime savršeno odgovara dizajnerskom izričaju senzualne čistoće. To uključuje čiste formalne oblike koji naglašavaju površine uz skraćene linije i precizne razmake. Nova A-klasa Sedan ima proporcije dinamične i kompaktne limuzine s kratkim prednjim i stražnjim prevjesima.Gornji dio kabine koji je pomaknut unazad i kompaktni stražnji kraj vozilu osiguravaju formalni dinamični odraz. Zahvaljujući 16 do 19-inčnim kotačima i izvučenim lukovima kotača, A-klasa Sedan na cesti ima sportsku pojavu.Dizajn prednjeg kraja izgleda vrlo progresivno. Tom dojmu doprinose niski i izduženi poklopac motora, tanka prednja svjetla s kromiranim elementom, dnevna pozicijska svjetla u obliku baklje –kao i prednja maska hladnjaka u obliku dijamanta s jednom prečkom i kromiranim klinovima (opcija) te središnje postavljena zvijezda.Mišićava i senzualna bočna strana vozila s precizno izvedenom karakterističnom linijom ističe savršeno oblikovani bočni volumen. Vanjska zrcala ugrađena su na bokove.Dvodijelna stražnja svjetla ističu čisti stražnji kraj koji naglašava širinu vozila. Stražnji reflektori pomaknuti su na modularni dvodijelni stražnji branik. Ovisno o odabranoj opremi, stražnji branik dostupan je s crnim difuzorom ili kromiranom ukrasnom trakom i kromiranim završecima ispušnih cijevi.Unutrašnjost nove A-klase potpuno je redefinirana svojim modernim, avangardnim izgledom. Mercedes-Benzo dlučio se za potpuno novi pristup, potaknuvši revoluciju u kompaktnoj klasi iznutra s novim osjećajem prostranosti. Jedinstvena arhitektura unutrašnjosti posebno je oblikovana avangardnom izvedbom prednje ploče: dizajneri su u potpunosti uklonili kupolu iznad kokpita. Zahvaljujući tome, glavni dio prednje ploče u obliku krila širi se od jednih do drugih vrata bez vizualnog prekida. Široki zaslon (opcija) u potpunosti je samostojeći, a istaknutu značajku predstavljaju i ventilacijski otvori u obliku lopatica turbine.Ispod glavnog dijela prednje ploče nalazi se nisko postavljeni dio, takozvano krilo. Ovo krilo kao da lebdi, kao da nema poveznice ili prijelaza oblika na okolni prostor. Ambijentalno osvjetljenje ističe ovaj efekt s dojmom slobodno ovješene podstrukture. 64 boje opcijskog ambijentalnog osvjetljenja osiguravaju do pet puta više boja nego prije. Ne samo da se povećala raznolikost, u ovom segmentu standarde postavlja i emotivna prezentacija: različite boje spojene su u deset paleta boja što omogućuje avangardno osvjetljenje sa spektakularnim tranzicijama.Potpuno samostojeći kokpit dostupan je u tri izvedbe: • s dva 7-inčna zaslona (17,78 cm), • s jednim 7-inčnim i jednim 10,25-inčnim (26 cm) zaslonom i• s dva 10,25-inčna zaslona. MBUX – Mercedes-Benz User Experience: do sada neviđeno iskustvoNova A-klasa je prvi Mercedes-Benz model koji uključuje potpuno novi multimedijski sustav MBUX – Mercedes-Benz User Experiencekoji nagovještava novu eru Mercedes me povezivosti. Također se standardno nalazi u A-klasi Sedan. Jedinstvena značajka ovog sustava je njegova mogućnost da uči zahvaljujući umjetnoj inteligenciji. MBUX se može individualizirati i prilagođava se korisniku čime se stvara emocionalna veza između vozila, vozača i putnika. Njegove dodatne značajke, ovisno o specifikaciji, uključuju široki zaslon kokpita visoke razlučivosti osjetljivim na dodir, navigacijski zaslon s tehnologijom proširene stvarnosti mote inteligentnu glasovnu kontrolu s prepoznavanjem prirodnog govora koja se aktivira ključnom riječi “Hej, Mercedes”. Također je dostupan i head-up prikaz. Dodirni zaslon je dio sveobuhvatnog MBUX koncepta kontrole dodirom – trijada se sastoji od dodirnog zaslona, dodirne površine na središnjoj konzoli (opcija) i na dodir osjetljivih tipki na upravljaču.MBUX predstavlja revoluciju korisničkog iskustva u automobilu. Emotivno privlačne značajke ističu sveobuhvatnost kontrolne strukture i oduševljavaju čistom 3D grafikom visoke razlučivosti koja se iscrtava i prikazuje u stvarnom vremenu.S novom generacijom informacijsko-zabavnog MBUX sustava pokrenute su nove i poboljšane Mercedes me connect usluge. To između ostaloga uključuje navigacijske funkcije na osnovi Car-to-X komunikacije (informacije od vozila do vozila o događajima koje su registrirali senzori, npr. naglo kočenje, ESP® intervencija, ili ručno izvještavanje, npr. o nesreći) i lociranja vozila, što olakšava pronalazak parkiranog vozila, kao i primanje poruke u slučaju da nešto udari u parkirano vozilo ili ako je odvučeno.Kolekcija Mercedes me aplikacija može se kao ikona na praktičan način postaviti na zaslon te se može postaviti na početnu stranicu kao i sve druge glavne aplikacije. Usto, kao opcija može se prikazati online sadržaj, kao što su trenutačne cijene goriva ili dostupnost parkirnih mjesta u garažama na više katova. Online nadogradnja je jednostavan način kako novi sadržaji mogu biti dostupni u MBUX sustavu.Intelligent Drive: funkcije iz S-klaseNova A-klasa uključuje najnovije sustave pomoći u vožnji s kooperativnom podrškom za vozača, osiguravajući joj najvišu razinu aktivne sigurnosti u ovom segmentu s funkcijama preuzetima iz S-klase. A-klasa po prvi put u određenim uvjetima vožnje može voziti poluautonomno.Kako bi to učinila, nova A-klasa orlovskim pogledom nadgleda situaciju u prometu: poboljšani sustav kamera i radara omogućuju joj da vidi do 500 m ispred vozila. A-klasa za pomoć također koristi podatke s karte i navigacijskog sustava. Na primjer, Active Distance Assist DISTRONIC kao dio Driving Assistance Package može pružiti podršku vozaču u raznim za rutu specifičnim situacijama te prediktivno i praktično namjestiti brzinu, npr. prilikom ulaska u zavoj, križanje ili kružni tok. Također su tu, na primjer, Active Emergency Stop Assist i intuitivno razumljivi Active Lane Change Assist sustav.Nova A-klasa standardno dolazi s proširenim Active Brake Assist sustavom. Ovisno o situaciji, ovaj sustav može učinkovito umanjiti posljedice stražnjeg sudara sa sporim, usporavajućim i zaustavljenim vozilima te čak s pješacima i biciklistima, ili ih u potpunosti spriječiti. Active Lane Keeping Assist (također dio standardne opreme) sustav možeupozoriti vozača vibracijama u upravljaču ako vozilo nehotično počne izlaziti iz vozne trake pri brzinama između 60 i 200 km/h. Ako vozilo prijeđe preko pune linije, sustav može vozilo povući nazad u voznu traku aktiviranjem kočnica samo na jednoj strani vozila. U slučaju isprekidane linije, takva intervencija se poduzima samo ako postoji opasnost od sudara s vozilom u susjednoj traci (uključujući opasnost od vozila iz suprotnog smjera).PRE-SAFE® PLUS sustav može prepoznati vjerojatni stražnji sudar. Ako opasnost od sudara ne prestane, sustav također može aktivirati kočnice vozila koje miruje, čime se minimizira rizik od ozljeda zbog sprečavanja trzaja prema naprijed uzrokovanog stražnjim udarom.Pasivna sigurnost:vrlo stabilna putnička kabina i moderni sustavi zaštiteNova A-klasa je također prvi Mercedes-Benz model koji je razvijen u novom tehnološkom centru za sigurnost vozila (TFS). Dizajn strukture vozila uključuje saznanja iz istraživanja stvarnih nesreća. Svaka pojedina komponenta karoserije razvijena je u skladu s detektiranim opterećenjima i naprezanjima, u smislu geometrije, debljine materijala, tehnologije spajanja i kvalitete materijala (veći udio čeličnih limova visoke i ultra visoke čvrstoće).Središnji dio sigurnosnog koncepta karoserije je vrlo kruta putnička kabina. Njezina visoka krutost, kada je podvrgnuta naprezanjima u slučaju nesreće, npr. u slučaju frontalnog, poprečnog ili stražnjeg sudara i prevrtanja, iznad svega je rezultat veće uporabe čelika visoke i ultra visoke čvrstoće, kao i prešanjem učvršćenog čelika.Sjedala vozača i suvozača opremljena su sigurnosnim pojasevima u tri točke s limiterima sile zatezanja i zatezačima pojaseva. U kombinaciji s PRE-SAFE® sustavom (opcijska oprema), prednja sjedala opremljena su povratnim mehanizmom namatanja pojasa. Oba vanjska stražnja sjedala opremljena su pojasevima sa zatezačima i limiterima sile zatezanja. Nova A-klasa standardno je opremljena zračnim jastucima vozača i suvozača, zračnim jastukom za koljena vozača i zračnim zavjesama. Za razliku od mnogih konkurentnih modela, zračna zavjesa također pokriva A-nosač za potpuniju zaštitu putnika. Bočni zračni jastuci su na sličan način standardni dio opreme za prednja sjedala, dok su za stražnja dio opcijske opreme.Opcijska MULTIBEAM LED prednja svjetla još jedan su primjer prijenosa tehnologije iz luksuzne u kompaktnu klasu. Omogućuju ekstremno brzo i precizno namještanje prednjih svjetala u skladu s trenutačnim uvjetima na cesti i prometu. U svako prednje svjetlo ugrađeno je 18 individualno aktiviranih LED izvora svjetla. Boja svjetlosti LED lampi odgovara danjem svjetlu i ne umara oči te ima pozitivan utjecaj na koncentraciju. Cesta ispred vozila je precizno i jasno osvijetljena. Dodatna opcija su LED High Performance prednja svjetla. Nova A-klasa standardno se oprema halogenim prednjim svjetlima s integriranim LED dnevnim pozicijskim svjetlima.Ovjes je najlakše opisati kao agilan i udoban, ovisno o izvedbi motora i željama vozača, za A-klasu u ponudi je nekoliko sustava ovjesa. Ponuda kotača kreće se od 16 do 19 inča.Prednja osovina nove A-klase uključuje McPherson izvedbu. Snažnije izvedbe i modeli s 4MATIC sustavom, prilagodljivom tvrdoćom ovjesa ili većim kotačima, opremljene su naprednom multilink stražnjom osovinom. Drugi modeli imaju prema masi optimiziranu stražnju osovinu s torzijskim stabilizatorom.Proizvodnja: u gradovima Aguascalientes, Meksiko, i Rastatt, NjemačkaProizvodnja nove A-klase Sedan započet će već ove godine u gradu Aguascalientes.COMPAS (Cooperation Manufacturing Plant Aguascalientes) joint-venture proizvodno postrojenje u Središnjem Meksiku proširit će svoju proizvodnju kompaktnih automobila na Mercedes-Benz automobile u pet lokacija na tri kontinenta. COMPAS je zajednički projekt s koncernom Renault-Nissan Alliance. Kompanije Daimler i Nissan drže po 50% udjela u projektu COMPAS. Proizvodnja nove A-klase Sedan u Mercedes-Benzovom postrojenju Rastatt u Njemačkoj započet će 2019. godine.Rastatt je vodeće postrojenje za kompaktne automobile u ovoj globalnoj proizvodnoj mreži. Postrojenje je odgovorno za globalnu kontrolu proizvodnje kao i upravljanje kvalitetom i dobavljačima. Rastatt također podržava početak proizvodnje u drugim postrojenjima, na primjer obukom zaposlenika. Nova A-klasa hatchback već od travnja silazi s proizvodne linije postrojenja Rastatt.


Komentari

loading...