Vincenzo Lancia 28. ožujka 1919. patentirao revolucionarnu samonoseću karoseriju

Koncept spajanja noseće šasije i karoserije u jednu cjelinu omogućilo je smanjenje mase, uz povećanje čvrstoće noseće konstrukcije, što je naprednom talijanskom modelu poboljšalo performanse i smanjilo potrošnju te ubrzo postalo uzor za ostale proizvođače…

Vincenzo Lancia (1881. – 1937.) je 31. prosinca 1918. predao je zahtjev talijanskom patentnom uredu, a na revolucionarnu je ideju navodno došao tijekom putovanja brodom – prednosti niskog težišta u brodarstvu odavno su shvaćene, nerijetko predstavljajući razliku između života i smrti.

Svjestan kako će takav princip donijeti značajne prednosti i na cesti, Lancia je revolucionaran koncept spojio s još dvije velike novosti, neovisnim prednjim ovjesom i V4 motorom te sve zajedno 1922. predstavio u senzacionalnom modelu Lambda.

Lancia Lambda (1922.) je dugohodnim V4 benzincem (75 x 120) obujma 2120 ccm, snage 50 KS pri 3250/min, mogla potegnuti tada sportskih 113 km/h. Koncepcija je bila klasična – motor uzdužno sprijeda, i pogon straga preko 3-stupanjskog mjenjača kardanskog vratila i diferencijala u krutom stražnjem mostu


Komentari

loading...