NA DANAŠNJI DAN

Lella Lombardi, najuspješnija vozačica u povijesti Formule 1, rođena 26. ožujka 1941.

Maria Grazia Lombardi, rođena 26. ožujka 1941. u talijanskom gradiću Frugarolo (Piedmont), proslavit će se pod nadimkom Lella…

Na slici: Lella Lombardi i Vittorio Brambilla razgovaraju tijekom treninga za VN Nizozemske 1975.

Lella Lombardi karijeru je započela kao rukometašica. To joj je na zanimljiv način  odredilo sudbinu: na utakmici je  slomila nos, a igračica protivničke momčadi, koja joj je to učinila, odvezla ju je u bolnicu, velikom brzinom, kršeći prometna pravila po rimskim ulicama.

Osjećaj brzine toliko Lelle se toliko dojmio  da je svu ušteđevinu dala za polaganje vozačkog ispita i nabavku rabljenog automobila Fiat. Sprijateljila se s jednim vozačem utrka i počela mu pomagati, mijenjati gume, svjećice, bilježiti vremena krugova, biti mu suvozačica na reliju…

Za nagradu joj je dopustio da na jednom reliju zamijene mjesta, a rezultat njenog prvog nastupa bila je pobjeda. Sponzori su se zainteresirali i Lella je dobila priliku nastupati u utrkama turističkih automobila, a kasnije i jednosjeda i do 1974. uspjela se probiti sve do Formule 1.

Iduće je godine uz pomoć sponzora platila mjesto u momčadi March i kvalificirala se za VN Južne Afrike, kao prva žena u Formuli 1 nakon Marie Terese de Filippis. Već je u drugoj utrci, na španjolskom Montjucu, Lombardi ušla u povijest.

Trenge je obilježio štrajk vozača zbog loših sigurnosnih uvjeta, no na kraju su nastupili svi, samo ne vođe štrajka, Emerson Fittipaldi. Utrka je bila obilježena odustajanjima i nesrećama i već u 26. krugu samo je osam bolida bilo na stazi. Tada je Rolf Stommelen nakon pucanja stražnjeg krila izletio u publiku.

Petero gledatelja je poginulo, a utrka prekinuta. Kako nisu odvožene dvije trećine predviđene distance dodijeljeni su polovični bodovi i šestoplasirana Lella Lombardi dobila je samo pola boda. Ipak, to je jedini završetak neke vozačice u bodovima u povijesti Formule 1, u utrci koja će ostati i jedina pobjeda u karijeri za popularnog njemačkog vozača Jochena Massa.

Lombardi je kasnije te sezone završila sedma i na Nürburgringu, potvrđujući da je najbolja na najtežim stazama, no nakon kraja te sezone i nekoliko utrka sljedeće izgubila je mjesto u svijetu Formule 1. Kasnije je s lijepim uspjehom vozila utrke sportskih i turističkih automobila, u nekoliko navrata čak i u momčadi sa Slovencem Dagmarom Šusterom, a nažalost umrla je rano, od raka.

Lella Lombardi, najuspješnija vozačica u povijesti Formule 1, umrla je 3. ožujka 1992.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo