Lexus LFA (2010.) – deset godina sad već kultne V10 jurilice koja je proizvedena u svega 500 primjeraka

Prošlo je deset godina od početka proizvodnje kultnog Lexus LFA, autentičnog superautomobila…

Lexus LFA je otkrio novi aspekt Lexusa kao predanog i vizionarskog proizvođača automobila visoke performanse svjetske klase. S ovim je modelom Lexus doslovce zatresao tlo pod nogama u svijetu superautomobila. Bez obzira na svu svoju ekskluzivnost i rijetkost – proizvodnja je od početka bila ograničena na samo 500 primjeraka.

LFA je ostavio naslijeđe koje je utjecalo na svaki automobil koji je Lexus od tada napravio. Predvodio je nove pogonske sklopove i tehnologije materijala i pokazao je takumi ručno izrađen pristup proizvodnji i dizajnu koji je za Lexus postao kvaliteta koja definira marku.

Da Lexus nešto ‘kuha’ u domeni superautomobila javnost je bila upoznata otkrivanjem studije dizajna na Sjevernoameričkom međunarodnom autosalonu 2005. u Detroitu, nakon čega je dvije godine kasnije uslijedio konceptni automobil koji je bio najbliži proizvodnji serijskog vozil 2008. LFA – koji je još uvijek u fazi izrade – prvi se od četiri godišnja pojavljivanja u iscrpljujućim 24 sata Nürburgringa. Ovo je bio najteži mogući test performansi i kvalitete automobila.

Proizvodnja je započela krajem 2010. u tvornici Motomachi, a prvi su primjerci svojim vlasnicima stigli u proljeće 2011. U njegovom je srcu bio posve novi, 4,8-litreni atmosferski benzinski V10 motor proizveden u suradnji s Yamahom. Iako je bio manji i imao je manje cilindara od nekih suparničkih automobila, njegove su performanse bile iznimne, isporučivši maksimalnih 560 KS pri 8.700 okretaja u minuti. Postavljen sprijeda i pokrećući stražnje kotače kroz automatizirani sekvencijalni mjenjač sa šest brzina smješten na stražnjoj osovini, mogao bi automobil pokretati s mirovanja do 100 km / h za samo 3,7 sekundi i postići maksimalnu brzinu od 325 km/h.

Smanjenje težine automobila bilo je bitno za njegove performanse, a upravo je to postignuto prelaskom s aluminija koji se koristi za originalne koncepte na plastiku ojačanu karbonskim vlaknima – CFRP. Ovaj snažni, ali lagani napredni kompozitni materijal korišten je za većinu karoserije, a od tada se koristi u drugim Lexusovim modelima, uključujući GS F i RC F. Snaga zaustavljanja morala je biti jednako učinkovita kao i pogon, stoga je upotreba keramičkih kočnih diskova visokih performansi bila logičan odabir.

Njegova kvaliteta potvrđena je 2011. kada je potpuno serijski LFA postavio novi rekord kruga Nordschelife za serijski automobil, kojim je upravljao Akira Iida ostvarivši vrijeme od 7:14.64.

Komentari