Loš tržišni start: u siječnju 2019. registriran 3551 novi automobil, 4,2 posto manje nego u prošlogodišnjem

Najuspješnija marka, tradicionalno, Volkswagen, s čak 20,4 posto tržišnog udjela, svaki je treći novi auto VW ili Škoda, najprodavaniji modeli su Octavia i Golf, najuspješniji premium brend BMW
Ako se po jutru dan poznaje, nije dobro… Nakon godina rasta hrvatskog tržišta novih automobila, u siječnju je zabilježen minus. Prema statistikama agencije Promocija plus, u prvom mjesecu 2019. na hrvatskom je tržištu registrirano (dakle ne prodano, jer je uvelike riječ o automobilima kupljenim krajem 2018.) 3551 novi auto. To je 4,2 posto manje nego u siječnju 2018. Kad se uzme u obzir da od toga niti trećina nisu od privatnih kupaca, a ostatak otpada na izravni reeksport, nabavke državnih i javnih tvrtki, privatnih tvrtki i rent-a-car tvrtke (što potom, otprilike pola završava na tržištu rabljenih, a pola u izvozu, dakle sekundarnom izvozu), prosječna starost automobila na našim cestama, koja je blizu 14 godina, neće se smanjivati.Negativan trend prodaje novih automobila rezultat je porasta uvoza rabljenih automobila, prosječno starih 7 do 8 godina, koji neće značajnije popraviti ‘krvnu sliku’ voznog parka na našim cestama.Među markama, očekivano i uvjerljivo, na prvom je mjestu  Volkswagen, sa 724 novoregistriranih (20,39 posto tržišnog udjela), na drugom je mjestu Škoda, s 396 (11,15 post). Zanimljivo, ta dva brenda zajedno imaju 31,54 posto tržišnog udjela, dakle, gotovo svaki treći novoregistrirani auto u siječnju bio je Volkswagen ili Škoda. Kad se pribroje i udjeli Seata i Audija, Porsche Croatia je u siječnju pokrila čak 37,65 hrvatskog tržišta automobila .Na pristojnoj udaljenosti su trećeplasirani Renault s 247 novoregistriranih (6,96 posto), četvrti Suzuki 214 (6,03 posto), peta Dacia 212 (5,97), šesti Hyundai 184 (5,18 posto), sedmi Peugeot 158 (4,45 posto), osma Toyota 157 (4,42 posto), deveta Mazda 130 (3,66), deseti Fiat 128 (3,60 posto).Među premium brendovima, iznenađujuće, prvi je BMW (100) ispred Mercedes-Benza (97) i Audija (90). Razočarali su, nekad slavni, Opel, koji je tek na 13. mjestu, sa 102 novoregistrirana auta (2,87 posto), Citroën 16., s 96 (2,70 posto), a posebice Ford, na 18. mjestu, sa 74 (2,08 posto). Među modelima, očekivano, najuspješnija bila je Škoda Octavia (240), koja se etablirala kao neprikosnoveni ‘best-buy’ na našem tržištu, slijede Volkswagen Golf (217), Volkswagen Tiguan (172), čiji visok plasman potvrđuje trend rasta tržišta SUV/crossover modela, Dacia Sandero (119), Suzuki Vitara (110), Renault Clio (95), Fiat 500 L (95), kojeg ‘začudo’ ne viđamo na našim cestama, pa je očito riječ o reeksportu, Volkswagen Polo (93), Seat Leon (93), Volkswagen T-Roc (86)…Očito je, plaćamo ceh nerazumno visokim davanjima. Uz jedan od najviših PDV-ova na svijetu (25 posto), i do sada paprena trošarina novim je obračunom postala još paprenija, pa su automobili po mjeri naših kupaca poskupjeli od 1000 do 3000 kn. Državi je očito interes da postanemo ‘čistilište’ bogatih EU zemalja, posebice Njemačke, te da se preveliki broj poginulih na našim cestama ne smanjuje…

Komentari